Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zit met een probleempje. Heb nog een pc staan met Windows XP erop. Die wou ik nu gaan gebruiken als server voor onze chat, maar die wil nu niet meer normaal opstarten.
Ik krijg telkens de volgende stop foutmelding in het gekende Bleu Screen.

"Stopfout 0x0000007E (0xc0000005, 0xF85E7750,0xF88B2430, 0xF88B212C)"

Hij start wel nog op in veilige Modus.
Ik heb dus wel de drivers kunnen update en programma's die ik niet meer nodig verwijderd omdat het maar een harde schijf is van 30GB en er maar 8 GB vrije ruimte meer was.
Hierdoor is de harde schijf nu maar half vol en heb ik dus nu nog 13 GB over. Dus daar kan het al niet meer aan liggen.
 
je heb wellicht te ijverig opgeruimd en daardoor zijn er systeembestanden verdwenen ...
indien je over de xp cd beschikt kun je daarvan opstarten om een verse installatie te doen .
een herstel zou mogelijk zijn indien de xp cd dit toelaat maar dan nog dien je alle updates terug op te halen ..en ben je ook de programma's kwijt !
 
Als je een computer als server wilt gaan gebruiken, bouw dan niet verder op een bestaande installatie die al jaren gebruikt is als client. Installeer bij voorkeur ook een server OS (windows server, Linux, ....) en gebruik deze dan ook enkel voor dat doel. Wil je terug Windows XP, ook goed, maar herinstalleer deze dan even. Want met BSOD's en na jaren gebruik...? Een server dient in eerste instantie stabiel te wezen, en niet een opgelapte client te zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan