Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Tjen

Gast
Beste Pctuts mensen,

Ik kan op postvak IN onder windows 7 geen pdf bestanden openen. Wat moet ik hiervoor aanpassen ?

Dank voor uw hulp,

Tjen

[edit]Draadje verplaatst[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Hoe is de bestandskoppeling ?

Ga linksonder naar de startknop en ga dan naar Standaardprogramma's
Kies dan de tweede optie: Een bestandstype of protocol aan een programma koppelen
Je krijgt een enorme lijst te zien, scrol nu naar pdf en kijk aan welk programma dit gekoppeld is. Verander dit evenueel naar Adobe Reader of Acrobat. Ik weet natuurlijk niet wat jouw reader is.
 
Ik denk dat de allermakkelijkste manier de volgende is. Kopier het pdf bestand naar Uw desktop. Klik er met de rechtermuisknop op. Selecteer daar "openen met". Kies daar het programma "Adobe Reader". Zet ook een vinkje bij "dit bestand altijd met dit programma openen".
Voortaan wordt elk pdf bestand met adobe reader geopend.
 
Nog wel een vraagje voor Mik betreft het vastleggen van de optie "dit bestand altijd met dit programma openen".
Ik vind deze regel niet terug bij Windows 7 of zie ik dit over het hoofd ?.
 
inverband met de verwijzing " openen met " wel deze is niet volledig ...
rechts klik op het pdf bestand (dat je opgeslagen heb )en selecteer openen met
je zie dan een menu met opties " onderaan dit menu staat ""standaard programma selecteren ""
deze optie klik je aan en nu kun je de adobe reader selecteren en het vinkje aanzetten bij "dit type bestand altijd openen met "
bevestig daar op je keuze met ok
Bekijk bijlage 9107Bekijk bijlage 9108
 
Nog een kleine toevoeging.
Als het programma er niet tussen staat, kies je voor Openenen met en dan Standaard programma selecteren.
Dan een vinkje zetten bij Dit type bestand altijd met dit programma openen.
Klik dan op Bladeren en ga naar de map ProgramFiles op de C schijf ( Of anders de schijf en map waar je de reader hebt geinstalleerd.
Selcteer uiteindelijk het programma waarmee je een pdf wilt openen.
 
inverband met de verwijzing " openen met " wel deze is niet volledig ...
rechts klik op het pdf bestand (dat je opgeslagen heb )en selecteer openen met
je zie dan een menu met opties " onderaan dit menu staat ""standaard programma selecteren ""
deze optie klik je aan en nu kun je de adobe reader selecteren en het vinkje aanzetten bij "dit type bestand altijd openen met "
bevestig daar op je keuze met ok
Bekijk bijlage 9107Bekijk bijlage 9108

Zie onderaan de afbeelding, het staat normaal reeds aangevinkt.
 
Gegroet Qtex en Pluis,

Ik heb noodgedwongen Adobe Reader 9.5 moeten vervangen wegens te veel problemen (vastlopen) en heb gelijk Adobe Reader uigave X geïnstalleerd. Kan ik met jullie laatste begeleiding nu nog verder in Adobe Reader X ?
Het blijkt ook dat met AR-X de pdf bestanden rechtstreeks kunnen geopend worden. Ik heb dit geprobeerd via Word Pad maar kreeg een onleesbare tekst. Welk programma kan ik nu best installeren of gebruiken om deze tekst correct weer te geven.

Bedankt voor alle moeite die jullie tot hiertoe deden om mij te helpen.
 
ik versta effe niet wat je tracht te behalen ...
enerzijds zeg je dat je adobe reader X10.1.3 (nieuwste versie ) heb geinstalleerd maar dat je dan wordpad neemt om de tekst van een pdf file te kunnen lezen ....(wel dat gaat niet !)

ook ik krijg vreemde tekens als ik een pdf opent in wordpad ....een pdf open je met de adobe reader X
wil jij echter het pdf gaan bewerken ....dien je deze eerst te converteren naar een tekst bestand ....
 
ik versta effe niet wat je tracht te behalen ...
enerzijds zeg je dat je adobe reader X10.1.3 (nieuwste versie ) heb geinstalleerd maar dat je dan wordpad neemt om de tekst van een pdf file te kunnen lezen ....(wel dat gaat niet !)

ook ik krijg vreemde tekens als ik een pdf opent in wordpad ....een pdf open je met de adobe reader X
wil jij echter het pdf gaan bewerken ....dien je deze eerst te converteren naar een tekst bestand ....

MAAR als je wil converteren naar text, heb je eerst een reader nodig voor die pdf files. Dus eerst adobe reader installeren en selecteren om het bestand te openen. Het geeft niet welke versie ge neemt van de reader het mag de 9 of 10 zijn, heeft geen belang.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan