Status
Niet open voor verdere reacties.
G

gertfransen

Gast
Hallo,

Aan eenieder een gelukkig 2015 toegewenst. Moge dit jaar vele oplossingen bieden.
Nu mijn vraag:
Is het mogelijk om popcorn time (op mijn ASUS memopad fhd 10 tablet geïnstalleerd) draadloos te streamen naar mijn mediaspeler (eminent em7485+ dongle). Mediaspeler beschikt over een sambaserver. Voor android is deze app op google play verkrijgbaar. Ik heb ook gelezen dat wellicht ES file explorer handiger zou zijn. Heeft iemand hier ervaringen mee of een goed antwoord?

mvg.
 
Kan je tablet connectie maken met je dongel bv met wifi of bleuthoot? Weet eigenlijk niet wat die popcorn time is .
 
Ja, kan connecten via wifi. Raadpleeg google om te zien wat popcorntime is svp.
 
Ok, heb google geraadpleegd om te zien wat popcorn time is en dat is op zich dus niet het probleem of zou het probleem niet hoeven te zijn. Het enige wat een probleem kan zijn is dus je connectie tussen je tablet en je dongle. Vind je tablet de dongle? Kan je op 1 of andere manier na gaan of je dongle je tablet ziet? Op je tv of zo? Je wifi werkt naar behoren op je tablet want anders zou je niet op popcorn time geraken met je tablet he. Met ES file explorer moet je dan wel wat je wil zien eerst opslaan en dan dan de sd kaart in je dongle steken, Want file explorer doet verder niets hoor dan je mappen ordenen en zo. Daar kan je volgens mij geen draadloze verbinding mee aan de praat krijgen .
 
Nee, de situatie is anders. Heb popcorn op mijn tablet geinstalleerd en werkt daarop voortreffelijk. Ik kan met wifi via dongle op mijn mediaspeler( die met hdmi is aangesloten op mijn tv) van mijn tablet bijv youtube filmpjes draadloos afspelen op mij tv. Maar ik kan popcorn time niet via mijn mediaspeler op mijn tv afspelen. Dat is mijn probleem en vraag. Hoe kan dit wel? Als ik mijn tablet met hdmi kabel aansluit op tv is popcorn geen probleem. Het gaat erom dat ik dit liever draadloos zou willen doen. Mediaspeler is uigerust met een browser en met een samba mediaserver. Mvg.
 
bedankt cve dat je je hierop toegelegd heb ...
aangezien ik enkel maar de desktop gebruik kon ik me hier geen verhaal aan knopen ...laat staan om een mogelijke oplossing aan te bieden !
*fijn dat er leden zijn die ook anderen verder willen helpen .
 
Het is wel raar dat je youtube filmpjes wel kan draadloos afspelen van je tablet op je tv en dan van je popcorn dan niet, dat popcorn via een eigen browser draait is volgens mij het probleem niet, want youtube doet dit volgens mij ook. Volgens mij zit het probleem bij de codering dat popcorn gebruikt tegen over youtube. als dit formaat niet of niet goed ondersteunt wordt (draadloos dan), zal het volgens mij moeilijk worden om het draadloos op je tv te krijgen.
 
Qtex, we zijn er om elkaar te helpen he. Ik weet het ook niet helemaal zeker daar wij nog met een tv met beeldbuis zitten en dus niet streamen naar de tv heb ik het ook te raden wat het allemaal zou kunnen zijn.
Zoals pctiss zegt, zou streamen via bleuthoot wel eens een uitkomst kunnen bieden als wifi geen soelaas bied.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan