Status
Niet open voor verdere reacties.

a.louwinger

Steunend lid
Vip Lid
Wie kan mij vertellen hoe ik een PowerPoint/Word bestand kan opslaan en verzenden zonder dat degene die het bestand ontvangt wijzigingen kan aanbrengen. Alleen lezen aanvinken is geen oplossing, want als je het bestand dan opent en je klikt op Toch bewerken kunnen wijzigingen worden aangebracht. Met een wachtwoord beveiligen is ook geen optie want dan moet ik een wachtwoord geven omdat men anders het bestand niet kan openen. Vervolgens kan men dan toch wijzigingen aanbrengen.

André
 
Zoals ik al vermelde zijn er altijd manieren om dat te bewerken. Bijvoorbeeld dat document zelf opslaan onder een andere naam, en van daaruit verder te bewerken.
Dus die methoden zijn niet waterdicht... Indien voldoende, lees dan even de vermelde link door. Is helaas wel in het engels.
 
Wat een Word bestand betreft, je zou alles in excel in een cel kunnen plaatsen / plakken. Met excel heb je wat meer beveiligingsmogelijkheden.

Maar alles is uiteindelijk open te breken, voor de doorsnee gebruiker kan zo'n beveiliging voldoende zijn.

En verder uiteraard wat dragon zegt beveiligen als pdf bestand met acrobat pro. Helaas is dat geen goedkope oplossing.
 
Voor Word: zorg er voor dat in het lint het hoofdtabblad "ontwikkelaars" zichtbaar is.

Klik dan op "bewerking beperken" - onder 2 "bewerkingsbeperkingen" een vinkje zetten bij: alleen bewerkingen van dit type toestaan en kies "geen wijzigingen" - klik nu onder 3 "afdwingen starten" op: "ja, afdwingen en beveiliging starten" - vul nu de nodige wachtwoorden in - ok
 
Hartelijk dank voor de info. Voor wat betreft de beveiliging van PP-bestanden heb ik ook de oplossing gevonden.
Bestand openen ► Opslaan als ► selecteer PowerPoint-voorstelling ►Opslaan
Degene die nu het bestand ontvangt kan de presentatie in zijn geheel bekijken of losse dia, maar geen wijzigingen aanbrengen.
Ik weet niet hoe ik de discussie kan afsluiten. Zou u dat voor mij willen doen?
Bij voorbaat dank

André
 
Je kan een PowerPoint voorstelling (ppsx) wel bewerken. Op eerst de PowerPoint applicatie en open van daaruit de voorstelling. En je hebt wel alle menu's om het bestand te bewerken.
Open de voorstelling rechtstreeks (niet vanuit Powerpoint), dan krijg je enkel de presentatie te zien en sluit deze zich af wanneer klaar (zonder de menu's).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan