premiere pro en x to dvd6 problemen met eindresultaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Een goeie dag,
Weet niet of ik met mijn probleem bij Pctuts terecht kan. Ik gebruik Adobe premiere om film (dv formaat of oudere hi8) te capturen en te bewerken. Dan wordt de opname geëxporteerd als AVI en met x to dvd6 omgezet in een dvd formaat en gebrand.
Dit doe ik al jaren en nooit problemen gehad. Nu had ik filmen van het oudere systeem VHS C gecaptured en twee zijn perfect op DVD gebrand maar de laatste film doet het niet. De AVI kan ik zonder problemen op de pc draaien maar eens met Xto DVD6 op schijf gezet doet zich het volgende voor: het eerste deel van de opname (10 minuten) wordt goed weergeven op de tv maar dan begint de film te haperen. Iedere 3à4 seconden stopt de beweging en start dan weer vloeiend om weer na 3à4 seconden te stoppen. Ook het geluid is dan weg. Vraag me af of X to DVD naar de knoppen is of het aan de premiere ligt of kan de dvd speler het probleem zijn? Iemand ervaring?
Bedankt op voorhand voor hulp.
Grt
Jdr
 
Adobe premiere gebruik ik dus niet bedoel je met Xto DVD6 eigenlijk ConvertXToDVD 6 wel dan kan ik u meedelen dat het hoogst waarschijnlijk aan deze ConvertXtoDVD ligt hetzelfde probleem heb ik hier dus ook ..probeer indien mogelijk de nieuwste versie eens van ConvertXtoDVD 7 *je kan deze 7 dagen gratis proberen als volledige versie
 
Als je daarmee problemen hebt, ligt het niet aan de ConvertX2DVD maar heel waarschijnlijk aan Uw opname. Heb indertijd hetzelfde voorgehad. Ook met Premiere. Het was dat specifieke gedeelte van de montage die problemen opleverde. Zie eens met Premiere, als je alle beelden kunt zien , of er ergens een beeldje inzit die de veroorzaker is. Soms is één beeldje genoeg om die storing te maken. En ja, heel misschien is convertX2.... daar gevoeliger aan. Misschien dat een ander program niet zo hard controle uitoefent op alles bij het omzetten. Maar ik twijfel héél hard hieraan.
 
wel Mik ik ondervind hier hetzelfde probleem met de ConvertXtoDVD6 ..eender welke film in converteer naar dvd hapert deze film op dvd tijdens het afspelen .
 
Klopt, Heb geprobeerd maar mijn virusscanner sloeg al na opening aan. Laten doorgaan en converteren. Slaat opnieuw aan na opstarten.
Convertx.jpg
Ik gebruikte normaal convertXtoDVD en niet die versie. Heb laten updaten en deze werkt niet meer maar geeft viruswarning.
Heb nog de install van de gewone convertXtoDVD. Zal die maar terug zetten.
 
ik heb juist hier via de website de nieuwste versie opgehaald en deze in dezelfde map als waar ConvertXtoDVD6 stond laten wegschrijven m.n.v . in de map ConvertX en de nieuwste versie is volwaardig te gebruiken ... nu heb ik wel in de map ConvertX de map 6 en de map 7 vermeld staan ...dus de vorige werd niet verwijderd tijdens de instal van deze nieuwe .

c4e79cbab1-Ashampoo_Snap_2017.11.27_18h41m48s_003_.png


c4ecabdc00-Ashampoo_Snap_2017.11.27_18h43m18s_004_.png


***sorry deze nieuwste is dus een proef versie van 7 dagen ..deze heeft wel geen beperkingen .
c5006aafc5-Ashampoo_Snap_2017.11.27_18h48m33s_005_.png
 
Als ik mijn ervaringen met converteren mag noemen staat voor mij Movavi Software Suite op nummer 1
Hiermee kun je moeiteloos nagenoeg alle bestandsformaten van Video en Audio converteren naar een bestandsformaat dat je wilt hebben. Ook de resolutie is aan te passen.
De Suite bevat ook een hele handige editor voor Video waar je een snelle simpele montage mee kunt maken.

Het programma kan nog veel meer, maar dat heb ik zelf nog nooit gebruikt. Door mij dus een aanrader.
 
zal eens uitzoeken waar ik dat kan downloaden maar eigenlijk heb ik met premiere nooit problemen, het is alleen iets te ingewikkeld voor privé gebruik maar met wat geduld lukt het altijd wel.
Mijn huidig probleem is die ene film (van de 25 of zo) die dat haperend probleem heeft op DVD. Op de pc als AVI draait hij naadloos. Daarom dacht ik dat de converter AVI/DVD het probleem is. Het is ook maar een gedeelte van de film dat stottert en het geluid weg is.
 
Dat kan ook te maken hebben met het renderen van een film.
Als een PC niet snel genoeg is en het geheugen vol loopt, kan het gebeuren dat het allemaal niet goed gaat tijdens het renderen en kunnen er storingen of haperingen ontstaan in de eind montage.
Vaak kan een snelle pc met een goede videokaart met voldoende geheugen de juiste oplossing zijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan