Status
Niet open voor verdere reacties.

elzo

Steunend lid
Vip Lid
LS
Mijn thuisgroep bestaat uit 1 PC (lan), 1Notebook (wifi) en 1 Laptop (wifi). Alle drie Windows 7. Op de PC is een printer aangesloten. Hierop afdrukken gaat perfect via de PC en Notebook maar niet via de laptop. Ik heb de instellingen op het notebook en laptop hetzelfde maar krijg bij de laptop als ik klik op "printer zoeken" de melding "active directory domain services is momenteel niet beschikbaar". Terwijl alles goed lijkt te staan print hij dus niet. Wat te doen ?
Met vriendelijke groet,
Elzo
 
Ja, ik heb de printer gedeeld werkt ook prima met Notebook.
Heb net een testbericht gestuurd vanaf mijn laptop,printer staat geïnstalleerd , maar er komt niets door...
 
ja printer als standaardprinter ingesteld en laptp toegevoegd aan netwerk...
De laptop herkent de printer wel. Als ik de afb. van de printer aanklik zie ik het HP blad met daarop netjes "1 document in de wachtrij".
 
dan dien je de print spooler te activeren op de laptop ...
deze vind je configuratiescherm .../ ..systeembeheer ../...services
services open je .../..scrol naar de print spooler (deze staat alfabetisch in de lijst ) de printspooler dien je op automatisch te zetten ...
bevestig deze keuze met toepassen en ok


de pc waar de printer op aangesloten is moet daareentegen ook aan staan wil je vanaf de laptop kunnen printen ,maar denk wel dat je dit al weet !
 
ik zie juist dat je jouw eerder bericht bij nr 7 heb aangepast " eerder zei je deze blijft staan in de wachtrij ...nu zeg je dat er geen doc in de wachtrij komt te staan ...." dan heeft de laptop dus geen draadloze verbinding met de printer ook al gebruik je de laptop draadloos ...
voor sommige laptops, dien je een extra draadloze printer driver te installeren ...denk dat , dat hier dus het geval is ...

vermeld effe al de kenmerken van deze laptop ...model en nummer als ook welke windows versie je draait x64 of x32
 
ik heb deze al gelinkt hier maar jij dient eerst te controleren in apparaatbeheer of deze al aanwezig is ....
het is niet aanbevolen deze 2 x te installeren !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan