Status
Niet open voor verdere reacties.
Geacht forum,
Ik heb en probleem net mijn printer de HP Deskjet 840C. Ik heb de printer opnieuw geinstaleerd en hem als standaard printer ingesteld er komt echter geen print uit. (Ik heb Windows 7 64 bit) wat kan ik doen om dit te verhelpen?

Bas.
 
eerst wat meer gegevens verstreken ...
werd deze printer eerder al gebruikt ...of betreft het hier om een eerste in gebruik name nieuw staat of 2de hands!!
indien nieuw staat ....vergewis u er dan van dat alle beschermings karton's /plastiek verwijderdt is ...
alsook dat er inkt cartouge geinstalleerd zijn ..
indien 2de hands heeft deze er voor gewerkt gehad !!!

hier de installatie wizard
http://ftp.hp.com/pub/softlib/software12/COL36658/oj-100441-1/HPPIW.EXE
 
Het is al een oude printer die zeker weten onder Windows 7 32 bits zal moeten werken. Onder Windows 7 64 bits zal volgens mij ook geen probleem moeten zijn.

Daarom eerst de antwoorden eens afwachten die qtex gesteld heeft.
 
het is ook zou dat deze printer zichzelf installeerd indien alles aangesloten werd en de printer aanstaat ...
de driver wordt dan via de windows update geinstalleerd...
een handmatige installatie kan ook maar dan dien je bepaalde stappen te volgen .....
 
vraagje !!!
je heb zelf de driver geinstalleerd ... dit heb je dan waarschijnlijk gedaan met de printer aangesloten en ook dat deze aanstond !!!

handmatige werkwijze ;installatie driver
stap 1
zet de printer af en daarna terug aan
1.1 verwijder de usb kabel van de printer
1.2 zet de printer uit en daarna terug aan **dit is om eventueel de fout bootschappen te wissen !!
stap2
2 klik op het windows teken " bij start " klik verder op apperaten en printers
2.1 rechts klik op het icoon van de printer , selecteer om deze te verwijderen **volg de wizard verder op !
2.2 worden er meerdere icoontjes vermeld , dan dien je ook die te verwijderen .
stap3
3 herstart je computer.
3.1 zorg dat je computer een internet verbinding heeft .
stap4
4 je USB kabel mag NIET aangesloten zijn ...
4.1 open langs start apparaten en printers ..
4.2 klik nu add a printer ( printer toevoegen )
4.3 voeg nu een lacale printer toe
4.4 gebruik een bestaande poort ...
4.5 ga naar je drop down menu waar je usb poorten vermeld staan in apparaatbeheer en selecteer LPT1: ( printer poort )
klik vervolgens op next
4.6 open nu de windows update pagina en klik op de button om de driver op te halen
4.7 zoek in de lijst die hier verschijnt naar de juiste HP printer driver ...
4.8 heb je éénmaal de juiste driver gevonden dan mag je nu de USB kabel insteken
4.9 het teken van "nieuwe hardware werd gevonden " zal effe verschijnen rechts onder in beeld ...
wacht tot deze is verdwenen
4.10 klik nu op cancel bij "nieuwe printer toevoegen "
4.11 je zal nu merken dat de nieuwe pas geinstalleerde printer driver herkent word bij apparaten en printers ...

noteer : dat je niet beschikt over de HP Solution Center en daardoor ook de inkt niveaus niet kan zien !!
je beschikt over een geringe help bestand omdat de solution center niet beschikbaar is voor deze printer

dit is een nederlandse vertaling uit de engelstalige handleiding om deze printer handmatig te installeren ...
 
Beste qtex,
Ik heb precies gedaan wat je omschreven hebt, als ik de test pagina wil afdrukken gebeurrt er niets, misschien heeft het er mee te maken dat ik kort geleden de batterij van het moederbord heb vervangen. De HP deskjet 840C is bij mij al enige maanden ingebruik ook onder Windows 764 bits. Wat kan ik nog meer doen?
groeten,
Bas
 

Bijlagen

  • print.jpg
    print.jpg
    100.7 KB · Weergaven: 91
Voer volgende opdrachten uit vanop een command prompt geopend met Administrator rechten:

net stop spooler
del %systemroot%\system32\spool\printers\*.shd
del %systemroot%\system32\spool\printers\*.spl
net start spooler
 
het kan ook zijn dat de inkt op is ...jij heb immers de HP solution center niet die dit kan controleren ...

correctie rechts onderaan in beeld zie je een icoon van je printer ...
rechts klik hier op ..en anuleer de wachtrij..
vervolgens weer rechts klik en nu verwijder je de geanuleerde wachtrij...

daarna zet je de printer uit en terug aan ...vervolgens moet het printen nu wel gaan ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan