Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedeavond,
In aanvulling op:
Een poosje geleden had ik mijn canon pixma mp640 all in one in een netwerkverbonden (mac - asus laptop - sitecome router)
echter heb ik de mac aan mijn zoon gegeven en vervolgens heb ik de pinter via een usb kabel met mijn laptop verbonden (hierop draait Win7)


Het vreemde is dat ik wel vanuit elk programma kan printen maar als ik wil scannen via bv ( paint shop pro) of word. of ophalen van twan het mis.


er volgt dan de melding scanner is niet verbonden .Wanneer u deze in Lan gebruikt, is de scanner niet verbonden met Lan, ik heb op de printer de functie lan uitgeschakeld en naar aanleiding wat canon melde alle software enz (wat betreft de printer verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Vreemd genoeg blijft bovenvermelde melding van toepassing.


Hopelijk kunnen jullie mij weer advies geven>
Gr; Elegance
 
hier heb ik geen sluitend antwoord op, maar wat ik wel weet is dat het soms allemaal een beetje raar kan doen. ik heb een all-in-one hp die het overigens prima doet (rechtstreeks bekabeld via usb-hs), maar mijn pc begrijpt het niet wanneer ik op het scan-knopje druk op de printer. om te scannen moet ik dus de interface opendoen via pc en naar scantaken gaan.

ik denk dat jij met een gelijkaardig gevalletje zit...
 
Een andere mogelijkheid:
Met het installeren van de drivers en waarschijnlijk ook software zijn er verschillende programma's geinstalleerd, waaronder waarschijnlijk ook een fotobewerkingsprogramma.
Vaak worden deze programma's op de achtergrond tijdens het booten geladen.
Druk eens op de scantoets van de printer en kijk welk programma wordt opgestart. Waarschijnlijk draait dit programma op de achtergrond mee na het booten.
Dit programma kan de TWAIN functie verstoren voor andere fotobewerkingssoftware. Je kunt namelijk niet gelijktijdig TWAIN gebruiken met verschillende programma's.

Oplossing kan hier dus zijn: Zet in de opstarten het programma uit wat hier de boel verstoord.
 
iK laat nog even weten dat het probleem bijna is opgelost.
Hij werkt nu wel rechtstreeks via de scanner/printer zef,l en een enkele keer via de laptop. Daar blijkt een fout in de software te zitten bij Canon.
Maar goed ik kan dus scannen. Dank voor al jullie hulp
Elegance
 
Bedankt voor het bericht. Meld ook even wat je precies hebt gedaan en / of verwijderd hebt. Dit kan handig zijn voor andere mensen met hetzelfde probleem.

Tsja en fouten in software van de fabrikant kunnen wij hier niet oplossen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan