Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Mijn HP printer heeft het na lange dienstjaren begeven.
59€ twee cartridges inbegrepen en 8 jaar dienst, zeg nu zelf, daar past een medaille bij!

Ik zit nu niet alleen met het probleem van dringend een nieuwe printer te moeten kopen, maar ik wil een printer kopen
die zuinig is, goed van kwaliteit is, en waarmee ikzelf ook nog een mooie foto (A4) kan afdrukken zonder al te veel kwaliteitsverlies
en zonder dat mijn cartridges leeg zijn.
Suggesties zijn hertalijk welkom.
Thx.
ppll
 
Hier heb je een test van vele printers.
Brother lijkt een goede keuze te zijn wat prijs kwaliteitsverhouding betreft.
 

Bijlagen

  • printers.pdf
    327 KB · Weergaven: 175
Als ik een persoonlijk goede raad mag geven? Koop geen inkjet printer, maar kijk eens naar de laserprinters. Wat foto's betreft, dat is heel leuk als je het zelf kan doen. Maar laat dit door een service doen die daarvoor professionele apparatuur hebben. Zelfs in het Kruidvat of de Hema kan je die laten afdrukken. Kost je weinig in vergelijking met "do it yourself".
Een laserprintertje heb je al voor een vrij goedkope prijs. Toners gaan (veel) langer mee. Kwaliteit is (veel) beter. Wil je kleur, dan betaal je ook wel iets meer. Hier ook, de toners zijn in verhouding het duurste. Maar ik wil gerust de rekening op het einde van het verhaal eens zien van inkjet vs laserjet. Om dan nog maar van de misserie en kwaliteit te zwijgen.
 
Ik had vroeger een Canon Pixma ip4300 printer die toen bij Testaankoop bij de beste was voor foto's.
Net als vele Canon printers.
Ik heb toen wel eens niet originele inktpatronen gekocht en vanaf toen zijn de foto's nooit zo goed niet meer geweest
En nu zie ik in Lana zijn PDF dat die Canon printers nog altijd de beste zijn voor foto's
Dus als je mooie foto's wil blijven maken gebruik enkel de originele inktpatronen.
 
@ppll ik lees in je openings bericht iets dat me er eerder op wijst dat jij eigenlijk niet veel gebruik maakt van een printer !
er staat namelijk en ik citeer
ppll zei:
Mijn HP printer heeft het na lange dienstjaren begeven.
59€ twee cartridges inbegrepen en 8 jaar dienst, zeg nu zelf, daar past een medaille bij

als ik dit goe begrijp wil jij hiermee zeggen dat je dus 2 cartridges opgebruikt hebt op 8 jaar dat de printer gewerkt heeft ...
hierbij stel ik me dan ook de vraag waarom blijf jij dan niet gewoon een hp printer gebruiken , want zeg het zelf je was best tevreden over deze printer !
 
Sorry, dat is een interpretatiefout. Bij de aankoop waren er twee cartridges in de prijs inbegrepen. En de printer heeft 8 jaar goed gefunctioneerd.
Voor de rest heb ik uiteraard altijd inkt gekocht bij zoverre dat ik nog twee nieuwe cartridges nrs 350xl en 351xl liggen heb in de verpakking, door het plotse stukgaan van mijn HP printer.
Ik kocht altijd inkt als reserve om niet in panne te vallen.
Ik heb trouwens ook nog een 348 photo cartridge nieuw liggen. Alles nog in verpakking. Kandidaten voor overname?
 
ja dan heb ik u dus een interpretatiefoutje begaan ...
zelf gebruik ik al meerdere jaren de HP Deskjet all-in-one F4210 met de 300 inktcartridges naar alle tevredenheid ..
 
Zelf heb ik weinig ervaring met printers omdat ik zelden print. Ik heb daarom hier nog een oldtimer in gebruik.

Maar gelukkig hoor en lees ik wel eens wat.

Een goede vergelijking is moeilijk te maken, omdat iedereen de printer anders gebruikt.
Sommige printers verbruiken meer inkt tijdens het reinigen van de koppen dan om te printen.
Gebruik je zo'n printer dus weinig, zullen er maar weinig prints uitrollen met een cartridge en de meeste inkt verloren gaan aan het reinigen. Gebruik je dezelfde printer met hetzelfde type cartridge bijvoorbeeld een gehele dag non-stop, zullen er veel meer prints uitrollen. Hoe ga je dan het inktverbruik meten vraag ik me dan af.
 
Een oplossing hiervoor is blijkbaar om de printer nooit af te leggen, aangezien hij zijn koppen reinigt elke keer hij aangelegd wordt.
Is dit juist, ik weet het ook niet.

Ik denk niet dat dit helpt omdat dan de inkt ook kan indrogen in de printkop.
De beste oplossing is om veel te printen om de verhouding van het inktgebruik naar beneden te krijgen. Maar ja dit kost dan dus weer veel inkt voor het printen zelf.

Moeilijke materie dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan