Status
Niet open voor verdere reacties.
Van mijn printer HP Deskjet F2180 blijft het rode lampje van de papiercontrole knipperen. Ik heb geen achtergelaten papier kunnen ontdekken. Ik heb al de computer en de printer uit en weer aan gedaan. Dit helpt niet. Nu ik de printer losgekoppeld heb van de computer blijft het lampje knipperen.

Wat te doen?
 
Inkjet printers... misserie gegarandeerd. Mogelijk is er een sensor vuil. Of is er toch een stuk papier blijven steken ergens in het toestel. Volledig demonteren, kuisen, nakijken en terug assembleren. Geen eenvoudige klus, tijdrovend, en dikwijls niet(meer) de moeite waard.

Persoonlijk advies; indien mogelijk, koop een deftige laserprinter.
 
Ook als je maar eens een enkele keer een blaadje moet printen zoals ik, gemiddeld 1 bladzijde per maand?

Tel maar eens uit hoeveel jou dat blaadje kost in totaal. Aankoop printer (levensduur 3 a 5 jaar?). Aankoop inkt (zwart + kleur), levensduur...???
Onderhoud vd printer (zie talloze problemen met inktjet).

Tel dus alle kosten op; papier, printer, inkt, ...
Deel dat getal door het totaal aantal afgeprinte pagina's.


Heb zelf geen printer meer in huis. Als ik iets moet afprinten, dan ga ik dat bij famillie doen. Of op men werk.
Ofwel stuur ik het door naar men email/smartphone.
 
Zelf geen kinderen zeker? Dan is het nu en dan eens hard nodig om een printer in huis te hebben. Maar inderdaad het is een kostelijk gevalletje als je alles samen telt. Ik vind dat je nog heel positief bent met je 5 jaar. Bij ons gaat dat echt geen 5 jaar mee. Vandaar dat we nu de laatste gewoon voor de goedkoopste hebben gekozen en tot nu toe is hij 1 van de beste gebleken.
 
Tel maar eens uit hoeveel jou dat blaadje kost in totaal. Aankoop printer (levensduur 3 a 5 jaar?). Aankoop inkt (zwart + kleur), levensduur...???
Onderhoud vd printer (zie talloze problemen met inktjet).

Tel dus alle kosten op; papier, printer, inkt, ...
Deel dat getal door het totaal aantal afgeprinte pagina's.

Printer op de markt gebracht tussen 2008 en 2009.
Dus 7 à 8 jaar oud.
Gemiddelde prijs was ongeveer € 60
Aan ongeveer 1 blad per maand komt men aan ongeveer 100 bladen.
Prijs hiervan ongeveer € 1
Voor 100 blz heeft men genoeg aan de meegeleverde inkt.
Onderhoud???? Welk onderhoud. Als de printer kapot is koopt men een nieuwe.

Prijs per jaar: € 60 gedeeld door 7 of 8 = ongeveer € 8 per jaar voor het afdrukken.
Toch pakken goedkoper als een laserprinter.
 
Voor het afdrukken van zulke (lage) volumes is geen enkele printer goedkoop, dat is men punt.
Voor één bladje per maand is het zelfs niet rendabel om een printer aan te kopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan