Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wilde vandaag nog eens iets uitprinten maar helaas. De regels worden maar half geprint, sommigen helemaal niet. Dit moet volgens mij te maken hebben met een instelling maar ik vind het niet. Ik heb het inkt nieveau al nagezien en ook de inktcartrices uitgelijnd maar geen resultaat. Graag wat hulp.

Joke
 
Stel je hebt de tekst in Word gemaakt en je wilt vanuit Word het document printen, kan dit ook een instelling binnen Word zijn dat er voor zorgt dat het niet goed geprint wordt.
 
Als je de printer lange tijd niet gebruikt hebt, kan het de spuitkop zijn die deels verstopt is.
Bij sommige printers zit de spuitkop op de cartridge en soms is dit een onderdeel van de printer zelf. Bij de Epson printers die ik ken zit deze op de cartridge.

Probeer eerst het reinigingsprogramma dat bij de software van de printer hoort.
Helpt dit niet, probeer deze te reinigen met lauw gedistilleerd water.
 
Is vrijwel zeker een probleem op de printer en geen instelling. Raad van Lana opvolgen. Helpt het niet dan is mogelijk de cardrigde defect. Vervangen is dan de enige oplossing.
 
Bedankt voor de talrijke reacties maar ik vrees dat het toch iets anders is. Het probleem zit niet bij de inktpatronen, waar het wel zit weet ik niet.
Ik heb een testbestand aangemaakt gewoon met kladblok. De eerste bestaat uit een aaneenschakeling van de letter a, de tweede idem maar uit de letter b en zo verder het hele abc. Ik heb geen blanke lijnen gebruikt.
Dit bestand heb ik geprint en van het resultaat een foto gemaakt Lijn a wordt niet geprint, lijn b en c worden normaal geprint. De lijnen d en e worden gedeeltelijk geprint dan volgen er en deel lijnen die niet geprint worden. Dit herhaalt zich startent met lijn i enz.. De lijnen die wel geprint worden zijn over de volledige lengte normaal zwart geprint.

Om dit iets te verduidelijken heb ik de twee bestanden hier bijgevoegd als bijlage. Ik hoop dat iemand mijn probleem kan oplossen.
print.JPGBekijk bijlage test1.txt
 
Laatst bewerkt:
brrrr..... Printers, ik heb er altijd ruzie mee.

Verwijder de printer eens en installeer hem opnieuw. Uiteraard kan er een bitje verkeerd gaan vanuit de PC naar de printer omdat er iets verkeerd is met een driver o.i.d.
 
brrrr..... Printers, ik heb er altijd ruzie mee.

Verwijder de printer eens en installeer hem opnieuw. Uiteraard kan er een bitje verkeerd gaan vanuit de PC naar de printer omdat er iets verkeerd is met een driver o.i.d.

tja, heb al gecontroleerd of de printer wel waterpas staat want als die bitjes aan één kant er afvallen dan zal het nooit lukken.

En het is zo een vervelende printer om te installeren, opnieuw installeren zal voor binnen een paar dagen zijn maar dat zal nog de enige optie zijn.
Bedankt voor de goede raad en tot over een paar dagen.
 
Ik ben terug. Via het configuratiescherm alles van Epson verwijderd. Dan Ccleaner laten runnen en ook het register laten opruimen. Dan de pc laten zoeken achter Epson en dat ook allemaal verwijderd.
Nieuwe drivers gedownload en deze geïnstalleerd en hoopvol mijn testbestandje geprint maar dat gaf hetzelfde resultaat. Niet wetend waar nog zoeken heb ik ook nog een virusscan gedaan met Avast en ook MBAM laten lopen maar deze vonden geen onregelmatigheden.

Wat kan ik nog proberen?

Joke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan