Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een laptop Toshiba Satellie met geïnstalleerd geheugen van 2,00 GB en 64 bits. Er staat Windows 8.1 op en is goedgekeurd om windows 10 te installeren, doch ik heb plaatsgebrek. De schijf bedraagd maar ongeveer 22 GB. Er is bijna niets opgeslagen op de schijf en die toont bijna vol.
Is dit normaal dat daar geen Windows kan worden geïnstalleerd?
 
Je zou eens kunnen kijken bij de verborgen mappen. Maak deze eens zichtbaar via de mapopties.

En uiteraard een schijf die bijna vol is, kun je geen Windows 10 installeren.
 
Dit is weer eens een "goede" reclame die de Mediamarkt maakt he. Mensen die niet veel van computers kennen, kopen dan een heel goedkoop spul. Er staat zelfs een klever op dat hij compactiebel is voor de 10.
Bedankt Lana met jou antwoord.

Je zou eens kunnen kijken bij de verborgen mappen. Maak deze eens zichtbaar via de mapopties.

En uiteraard een schijf die bijna vol is, kun je geen Windows 10 installeren.
 
Compatible met Windows 10 en een harddisk van 22Gb.
Een schijf van 22Gb zal dan toch één van de eerste SSD schijfjes moeten zijn, lang voordat Windows 10 in beeld kwam.

Kan me in ieder geval niet herinneren dat Toshiba een Satelite heeft gemaakt met een 22Gb SSD
 
afb. 1.jpgafb.2.jpg
Kan dit U even helpen Lana?

Compatible met Windows 10 en een harddisk van 22Gb.
Een schijf van 22Gb zal dan toch één van de eerste SSD schijfjes moeten zijn, lang voordat Windows 10 in beeld kwam.

Kan me in ieder geval niet herinneren dat Toshiba een Satelite heeft gemaakt met een 22Gb SSD
 
Ik heb een laptop Toshiba Satellie met geïnstalleerd geheugen van 2,00 GB en 64 bits. Er staat Windows 8.1 op en is goedgekeurd om windows 10 te installeren, doch ik heb plaatsgebrek. De schijf bedraagd maar ongeveer 22 GB. Er is bijna niets opgeslagen op de schijf en die toont bijna vol.
Is dit normaal dat daar geen Windows kan worden geïnstalleerd?

De map "Windows" op mijn c-schijf is al 30,6 GB groot.
 
Gaat waarschijnlijk over volgend toestel:
TOSHIBA Satellite C40-C-10K Intel Celeron N3050

SSD , 32 GB

Zeer moeiellijk om met zulke kleine schijf overweg te kunnen dus. Je kan eventueel de recovery partitie verwijderen en die ruimte toevoegen aan de root partitie. Met de recovery partitie ben je toch niets meer na een upgrade naar Windows 10.
Eventueel eerst nog een volledige image nemen als backup.
 
De hardware kan best geschikt zijn voor Windows 10 al is de SSD wel aan de krappe kant.

Voer eens een recovery uit zodat de laptop weer geheel in de fabrieksinstelling , dus nieuw is.
Daarna proberen naar Windows 10 te gaan.
 
Ik vraag me tevens af waarom een fabrikant een laptop maakt met zo'n klein schijfje. Dit zou je eerder bij een tablet verwachten. De betere smartphones hebben al veel meer dan 22 Gb
 
zoals Lana al vermeld kun je enkel upgraden naar Windows 10 indien jij dus eerst deze terug zet naar de fabrieksinstelling zodoende dat er ruimte vrij komt op de SSD 32gb eMMC

*waarom dat jij maar een 21gb ter beschikking heb terwijl de specificaties aangeven dat er een SSD 32gb eMMC aanwezig zou moeten zijn !

*nadeel van het terug zetten naar een fabrieksinstelling is dat je dus alles verliest wat er op deze SSD aanwezig is ... maar dit is de enige mogenlijkheid om over te gaan naar de Windows 10
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan