Probleem met HP psc1215 & Canon ip4300

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Met mijn psc HP 1215 kan ik niets meer uitvoeren, hij staat wel in mijn lijst met printers maar met een uitroepteken in.
Als ik de probleem oplosser neem geeft hij aan dat hij het probleem niet kan vaststellen.
Als ik een document wil afprinten komt de psc niet in het lijstje met printers voor.
Een 2de probleem die zich situeert is dat mijn Cannon ip4300 een bedieningsfout aangeeft, dus ook die laat het momenteel volledig afweten, dan heeft een mens 2 printers en kan je plots niets meer uitprinten en/of scannen :)
Kan iemand mij verder helpen hoe dit euvel op te lossen?
Hoor het graag ...

Mvg

Garreth
 
de psc HP 1215 staat deze bij apperaten en printers ingesteldt als de standaard printer...
tevens dien je ook te controleren of de printspooler ingesteldt is op automatichs...de print spooler vind je bij services.
om de driver te installeren of te herinstalleren dien je zoals wivy al aangeeft de driver eerst te verwijderen ...en ook de printer los te koppelen ..deze mag je pas aansluiten als daar tijdens de setup naar gevraagdt wordt ...

belangrijk is dat je alles van de HP driver in de map HP op je C schijf verwijderdt , daar mag nu niets achter blijven voor alleer je de nieuwste driver installeert ...

welke bedienings fout geeft dan de cannon aan
 
Laatst bewerkt:
Hey gtex,
Dat is u net het probleem, de driver vind ik van die psc niet terug wel van de canon.
En wanneer die bij herinstallatie de vraag komt om de usb aan te sluiten herkent hij die printer niet, ik kan enkel aanvinken om later aan te sluiten en verder te gaan, maar eens installatie voltooid blijft er een uitroepteken staan in een gele driehoerk, maar windows kan het probleem niet detecteren.
Die bedieningsfout bij de canon staat geen code vermeld, ik moet op annuleren klikken en de printer aan en uit zetten, maar dat helpt niet zelfs niet als ik er een periode de stroom afhaal.

grtz
 
jouw Windows7 driver voor de hp is niet beschikbaar via de hp site ...
d.w.z.
dat je nu alles van wat er nu aanwezig is van je hp printer gaat verwijderen ...
je ontkoppelt daar op ook de printer ...
je herstart je systeem ...
na de herstart sluit je de hp printer aan ...(zorg dat de cannon priter niet als de standaard printer staat ingesteldt )
windows zal nu de hp printer herkennen en de daarvoor ook de nodige driver gaan ophalen **ondebreek dit dan ook !!
je dient de windows update zelf op te starten ...deze hp driver is enkel via de windows update op te halen ...d.w.z dat er enkel het nodige geinstalleerd word om te kunnen printen & scannen het hp solultion center zal daarom ook niet aanwezig zijn ...

men spreekt echter wel over een HP wizard tool om de juiste driver op te halen ...?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan