Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,
Ik ben voor de 1ste x een website aan't uitbouwen, en dat lukt behoorlijk, alleen als ik op een interactieve knop klik dan komt de link in het bovenframe ipv het centerframe van de framepagina, hoe kan ik dit verhelpen, hier is de index: ... blijkbaar kan je de inhoud net copy/paste om te laten zien :(
Voor ik het vergeet ik maak de website met Office 2003 Frontpage
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Ik ben voor de 1ste x een website aan't uitbouwen, en dat lukt behoorlijk, alleen als ik op een interactieve knop klik dan komt de link in het bovenframe ipv het centerframe van de framepagina, hoe kan ik dit verhelpen, hier is de index: ... blijkbaar kan je de inhoud net copy/paste om te laten zien :(
Voor ik het vergeet ik maak de website met Office 2003 Frontpage

Misschien Zo proberen

Klik terwijl u in de paginaweergave bent onderaan in het documentvenster op Ontwerpen .
Plaats de invoegpositie daar waar u de knop wilt toevoegen.
Klik op Interactieve knop in het menu Invoegen.
Klik op het tabblad Knop in de lijst Knoppen op een knopstijl.
Typ in het vak Tekst de tekst die op de knop moet worden weergegeven.
Klik naast het vak Koppeling op Bladeren.
Zoek het bestand, de URL (Uniform Resource Locator (URL): een adres waarmee een protocol (zoals HTTP of FTP) wordt aangegeven, en een locatie van een object, document, internetpagina of een andere bestemming op internet of een intranet. Voorbeeld: http://www..) of het e-mailadres waaraan u de knop wilt koppelen, klik erop en klik vervolgens op OK.
 
Dat heb ik allemaal gedaan en de interactieve knoppen werken zoals het hoort, alleen de framepagina is ingedeeld in een top, center en left, het hoofd waar de tekst moet komen is center, maar als ik op de interactieve knoppen klik dan verschijnt de bijhorende tekst in de topframe en niet in het centerframe zoals zou moeten, ik heb al vanalles geprobeerd een paar keer herbegonnen maar steeds zelfde resultaat, krijg de target maar niet goed gezet. Ik kan niet plakken hoe de index eruit ziet, het wordt niet getoond op het forum.
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik allemaal gedaan en de interactieve knoppen werken zoals het hoort, alleen de framepagina is ingedeeld in een top, center en left, het hoofd waar de tekst moet komen is center, maar als ik op de interactieve knoppen klik dan verschijnt de bijhorende tekst in de topframe en niet in het centerframe zoals zou moeten, ik heb al vanalles geprobeerd een paar keer herbegonnen maar steeds zelfde resultaat, krijg de target maar niet goed gezet. Ik kan niet plakken hoe de index eruit ziet, het wordt niet getoond op het forum.

Anders stuur je de index ff naar mij zal ik ook eens kijken....
pm onderweg naar je met mail adres.
 
Je kan de code van bv html altijd plaatsen door op
html.gif
te klikken.
 
Heb mij nog eens verdiept in die framespagina's, en ik heb gekozen voor geneste hiërarchie en bij beschrijving staat dat wanneer de links in het linkse veld staan zoals bij mij het geval dat dan automatisch als je erop klikt alles naar het bovenste veld gaat, alleen ik wil dat de naam van de website op elke pagina gewoon bovenin blijft staan, maar blijkbaar kan dat bij geen enkele framepagina van Office 2003 Frontpage. De enige oplossing is framepagina inhoudsopgave, daar heb je enkel een links en rechts veld, maar dat maakt dan weer dat zonder boven veld de naam van de website verdwijnt. Hoop dat mijn uitleg duidelijk is :)
 
Laatst bewerkt:
Heb mij nog eens verdiept in die framespagina's, en ik heb gekozen voor geneste hiërarchie en bij beschrijving staat dat wanneer de links in het linkse veld staan zoals bij mij het geval dat dan automatisch als je erop klikt alles naar het bovenste veld gaat, alleen ik wil dat de naam van de website op elke pagina gewoon bovenin blijft staan, maar blijkbaar kan dat bij geen enkele framepagina van Office 2003 Frontpage. De enige oplossing is framepagina inhoudsopgave, daar heb je enkel een links en rechts veld, maar dat maakt dan weer dat zonder boven veld de naam van de website verdwijnt. Hoop dat mijn uitleg duidelijk is :)

Bij een geneste hiearchie is het goed te doen om in het linker frame de links te zetten naar pagina's die in het rechter frame openen. In het bovenste of kop frame zet je dan de de naam of logo van de website.

Open eens in Frontpage de hoofdpagina. ( waarschijnlijk index.html )
Ga in het linker frame op een link staan en klik hier met rechtermuisklik op en kies voor eigenschappen hyperlink.
Daarna kan je rechts met Doelframe aangeven in welk frame je de pagina geopent wilt hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan