probleem met inladen Avi file

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Halo,
Heb Wondershare video convert gekocht om AVI file(film) gemaakt met Edius 5 te converteren naar DVD.
Bij het importeren zegt het programma dat de file niet ondersteund wordt.
Met Powerdirector en Windows kan ik de film afspelen. Wat kan er verkeerd lopen?
Dank voor help.
 
ik ben op de support site geweest van Wondershare daar ikzelf dit programma niet gebruikt ...
wel lees DIT eens na
het is in het engels .

een vertaling met google ...

Indien de Wondershare Video Converter faalt om bestanden te laden dan is het bestand beschadigd of het bestandspad / naam is te ingewikkeld voor een programma om dit te herkennen.
Controleer aub onderstaande gegevens en probeer het opnieuw.

1. Klik op Help-> Controleren op updates om ervoor te zorgen dat u de nieuwste versie van ons programma is geïnstalleerd.
2. Zorg ervoor dat het bestand dat u wilt omzetten en wilt afspelen op de computer ook het formaat heeft dat wordt ondersteund door ons programma.
U klikt hiervoor op de knop Bestand en vind de ondersteunde indeling onder Bestanden van het lijst type .
3. Verander de bestandsnaam om een eenvoudige, en sla het bestand op een lokale schijf met eenvoudige pad, zoals D: gebruiker.
4. Laad het bestand naar ons programma, kiest u de benodigde profiel van Profile lijst en klik op de knop Converteren om het bestand naar een ander formaat om te zetten.

Als het bestand goed afgespeeld word op de computer en het formaat wordt ondersteund door ons programma.
Dient U gebruik maken van een manier hieronder beschreven om het bestand te laden in ons programma met een andere decodering systeem.

(1) klik met de rechtermuisknop op het pictogram van het programma en selecteer Eigenschappen-> Bestand openen . je gaat hiermee naar de installatiemap van dit programma op de C.
(2) Zoek het " MPDecSrc.dll " bestand en wijzig de bestandsnaam naar een andere.
(3) Start het programma en laad het bestand naar ons programma om opnieuw te proberen.

Als dit ook niet werkt, neem dan contact met ons op via de online support.
 
ik heb zojuist het tool zelf geinstalleerd en het werkte hier perfect...
ik kon hier een AVI film bestand omzetten naar een DVD ( VOB) bestand....
let op : na het omzetten van avi naar dvd bemerkte ik echter dat er bij het afspelen van het eind product de film zelf onder en boven voorzien was van een zwarte band.
( deze werd dus omgezet naar breedbeeld 16:9 ) **persoonlijk wil ik deze banden niet !
de output folder kun je zelf kiezen ( ik maakte de keuze om de output folder aan te maken op de externe schijf F.

opmerking :
de grootte van de avi was 1.1GB na het omzetten naar DVD ( vob) was deze duidelijker in grootte toegenomen en was de DVD nu 4.1GB

Bekijk bijlage 10300

zelf ben ik teleur gesteld in dit programma omwille de zwarte balken ...en gebruik ik liever de ConvertXtoDVD5 of de WinAVI All-in-one Converter (ook deze beiden zijn aankoop versies)
 
Laatst bewerkt:
Beste qtex,
bedankt al voor de moeite, ik heb al veel filmen gemaakt met Edius en die kan ik in Wondershare inladen(importeren).
De laatste hier is een bestand van 70 GB (twee uur film) , voor het renderen was het ongeveer 20 GB.
Ik had de film geconverteerd met Canopus fine naar een AVI bestand, maar dat waren de andere ook.
Die heb ik toen op DVD gezet met de bekende programma's zoals bvb Win-AVI en andere die ik toen voor 14 dagen of zo kon gebruiken.
Nu zijn ze natuurlijk buiten werking.
Dat de film op zich in orde is blijkt doordat hij speelt met bekende programma's zoals Power director-DVx movies enz.
Heb ook een mail naar onze vrienden in de USA gestuurd over het probleem, misschien hebben die een oplossing?
Groeten
Jos
 
dan vrees ik gezien de grootte van 70GB dat deze te Groot zou kunnen zijn ....een mogelijke oplossing is om deze dan op te splitsen is 2 of 3 delen .
 
Waarom zou je de film niet renderen in MPG, dat zal uw programma om een DVD of Bleuray te maken wel begrijpen en uw bestand zou dan ook kleiner worden. Met Edius kunt ge naar buiten in alle mogelijke formaten en kwaliteiten. AVI wilt in feite niets zeggen, het kan door verschillende codecs gemaakt zijn. In het geval van Edius is dit een Canopus codec. Je kunt in uw PC dan ook deze AVI's lezen op je Media Player omdat de codec van Edius in je computer geinstalleerd is. Een PC die deze codec niet heeft kan uw film ook niet lezen. De conversie die je doet in Edius naar AVI Canopus Fine is een compressie die u toelaat in de hoogste kwaliteit en in real time gemakkelijker te kunnen werken op de tijdlijn van Edius. Normaal denk ik dat je in Edius 5 een DVD of Bleuray kunt maken, rechtstreeks van uit de tijdlijn. De omzetting doet zich dan automatisch naar MPG.
 
in edius 5 is procoder niet meer aanwezig maar wel BD (burn disc) Wanneer ik BD intik verschijnt er een lijst met folders waar ik het bestand moet kiezen dat op de disc moet. Geen enkele file wordt echter aanvaard en BD meldt dat er Bub of VOBextenties in de file moeten aanwezig zijn.
Er is niets te vinden dus moet ik BD afsluiten. Ook met Win AVI en wondershare ultimate en X to video gaat het niet.Ofwel is mijn programma kadul of ik doe iets volledig verkeerd.
In alle geval al bedankt voor je antwoord.
 
Dag qtex
Ik heb ook met een paar andere bekende converter programma's geprobeerd maar ze zeggen allemaal dat de" convert" failed. Het kan niet anders dan het heeft met mijn Edius te maken.
Met de 4.6 heb ik wel 20 filmen gemaakt en dat ging als een fluitje van een cent.
Die 70 GB waar ik het over had is de export met encoder Canopus HQ fine en is om een verliesvrij bestand te hebben op de tijdlijn om eventueel later terug te kunnen bewerken.
Ik wilde je dit toch nog melden.
Jos
 
fijn van je om het effe te verduidelijken ...

echter beschik ik niet over het programma " Edius " om dit na te gaan .
de fout kan natuurlijkerwijze ook in dat programma "Edius" zitten ...

de programma's die ik dan ook zelf gebruik ...en waarmee ikzelf geen hinder onder vind ,zijn eerder al genoemd door mezelf ....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan