Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo! Het is idd al even geleden, maar ik ben jullie niet vergeten. Dat zie je nu wel :) Het ging waarschijnlijk te goed en nu heb ik dus problemen.
Ik heb een HP Windows 7 P6631BE en een scherm Sync Master SA300 van Samsung.
Tot voor kort geen problemen. Maar ineens viel mijn scherm uit tijdens een spel op Facebook. En altijd tijdens dat ene spel was dat zo. Terwijl moet er ook
iets zijn met de desktop want die klinkt alsof hij gaat opstijgen.
Ook tijdens een spelletje offline viel het scherm uit en begon deze keer te brommen.
Desktop en scherm zijn 2 jaar oud.
Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn aub? Alvast bedankt voor het antwoord!
Mvg
Patty
 
werd de desktop ooit al eens ontstoft ....!
omdat je vermeld " dat hij dus gaat opstijgen " vermoed ik dat deze vol stof zit ....zelf gebruik ik een desktop deze ontstof ik om de 3 maanden ...
daar mijne desktop een 10cm boven de vloer staat onder het bureau heeft hij dus meer kans op stof dan dat hij op het bureau zou staan !
 
En hoe "ontstof" jij? Met de stofzuiger of moet je daar iets speciaals voor kopen? Moet ja dan ook alles afkoppelen?
En zou dan de ellende met het scherm ook voorbij zijn?
Alvast bedankt voor je antwoord!
Mvg
Patty
 
*je zet ten eerste de pc volledig uit ...
*daarna ontkoppel je de stroom toevoer ...en druk je effe de opstart toets in om ook de rest spanning af te laten ...
*is dit alles gedaan maak je de linker zijde los gezien vanaf de voorkant van de pc .
*deze zit vast met 2 duimschroeven ( ik zeg duim schroeven omdat deze dikker zijn en gewoon met de hand los te draaien zijn )
*zijn deze duim schroeven verwijderd dan dien je met een lichte drukkende zijwaartse beweging het zij paneel naar achteren te schuiven .
(waarom deze lichte drukkende zijwaartse beweging )
omdat het zijpaneel ook vast zit met weerhaken die je dient uit te schuiven onder een lichte drukkende zijwaartse beweging )
is het zijpaneel er af ...
*dan ontlaad jij ook jezelf met de aarding van een geaard stopcontact aan te raken !
*indien je een stofzuiger beschik die je ook op blazen kunt zetten gebruik je deze op een medium stand ..( hij mag zeker niet voluit gaan blazen ....zelf gebruik ik een blazer die verleden week nog in de lidl lag om rubber bootjes op te blazen !)
ook kun je in elke computer winkel een perslucht flacon kopen !
* je gaat dus de gehele binnenkant van je pc ontstoffen ...Maar je dient extra aandacht te schenken aan de ventilatoren ....meestal zet het stof zich vast aan deze ventilatoren en voornamelijk aan de bladen ...
desnoods maak je de ventilatoren los ( let hier bij op waar je achteraf terug de kabel dient te bevestigen ) en haal je deze uit je pc ...
ik gebruik dan meestal een zuivere verfborstel lichtjes gedrenkt in wat white spirit om de bladen geheel zuiver te maken .
( let op dat je de bladen zelf niet beschadigd )
*blijf van het ram geheugen af ..
is alles zuiver naar wens plaats je alles weer terug en je sluit deze ook weer aan ..
**het ontstoffen zelf doe ik met droog weer buiten en met bewolkt weer in de garage ...nooit daar waar de pc staat !
 
Het lijkt er in ieder geval op dat er iets te warm wordt in de PC tijdens het gamen. Gamen vraagt een zwaardere belasting van de hardware en moet daardoor harder werken wat dus warmte opwekt.

Stof en vuil in de ventilatoren of koellichamen kan hier de oorzaak zijn, maar ook vergane koelpasta dat tussen de processor en het koelblok hoort te zitten. i.v.m. een warmte overdracht.

Maak de pc eerst eens open en kijk hoe het er van binnen uitziet. Haal wel eerste de netspanning van de pc.
Is het een stofbende dan kun je het ergste stof heel voorzichtig met een snelheidsgeregelde stofzuiger schoonzuigen. Zet deze in een lage stand! Let op dat een ventilator niet hard in het rond gaat draaien. Hou deze tegen met een vinger of iets anders. Een draaiende ventilator zal spanning opwekken en hierdoor kunnen er onderdelen onherstelbaar beschadigd raken. Uiteraard kun je ook het kabeltje van een ventilator losmaken van het moederbord.

Als alles schoon is, probeer dan opnieuw of alles goed werkt.

Is dit niet het geval, dan zal je het koellichaam van de processor moeten halen. De bevestiging kan verschillend zijn voor de verschillende typen processoren. Maak ook hier weer alles goed schoon en breng nieuwe koelpasta aan. Niet te veel en met een kleine kunststof spatel enigszins uitsmeren. Hetzelfde kun je bij de grafische processor doen.
 
Ik zal een filmpje plaatsen hoe je nieuwe koelpasta moet aanbrengen
het polsbandje en antistatische mat gebruik ik zelf nooit. Uiteraard is dit wel de beste oplossing.

 
Stof en vuil in de ventilatoren of koellichamen kan hier de oorzaak zijn, maar ook vergane koelpasta dat tussen de processor en het koelblok hoort te zitten. i.v.m. een warmte overdracht.

zelf heb ik hier nog nooit de koelpasta vervangen en deze pc is nu ruim 7 @ 8 jaar
de pc van Patty is maar 2 jaar oud , hier betwijfel ik dan sterk dat deze koelpasta op is ....
 
Dag Patty
Een computer ontstoffen is altijd een goed idee. Om het stof weg te blazen kun je ook een haardroger gebruiken die koude lucht kan blazen. Ik ben niet echt een liefhebber van die spuitbussen met lucht.

Maar ineens viel mijn scherm uit tijdens een spel op Facebook.
Valt enkel het scherm uit of schakelt de computer zich ook uit waarna hij opnieuw opstart?
 
zelf heb ik hier nog nooit de koelpasta vervangen en deze pc is nu ruim 7 @ 8 jaar
de pc van Patty is maar 2 jaar oud , hier betwijfel ik dan sterk dat deze koelpasta op is ....

Ligt er aan, dit heeft niets met leeftijd te maken maar met het gebruik.

Als iemand vaak aan het gamen is of zware programma's gebruikt, zal een processor warmer worden dan dat je niet veel anders doet dan een website bezoeken en de email ophalen.

De koelpaste zal hierdoor telkens erg warm worden en daarna weer afkoelen. Als dit dagelijks gebeurd zal de koelpaste sneller vergaan zijn.

Bij mijzelf heb ik in alle jaren ik denk 3 keer de koelpasta moeten vervangen voor alle pc's die ik hier heb draaien. Maar ik krijg hier wel eens computers binnen ter reparatie waarvan ik al meerdere keren deze pasta heb vervangen binnen enkele jaren. Dit zijn dan meestal echte game pc's.

Het ligt dus meestal aan het gebruik of aan de vorige reparateur die de koelpasta heeft aangebracht. Ik heb ook wel eens een pc binnen gehad waarvan ik vermoed dat er een gehele tube pasta is gebruikt. Dat is dus niet goed.
 
Pluis, ik heb eerder de indruk dat er een ingeplugde grafische kaart in de computer zit, en dat de fan van de grafische kaart het brommend geluid maakt.

Daarom ook mijn advies om eerst alles schoon te maken en daarna verder te zoeken.

Processor en grafische processor werken nauw samen, dus het kan 1 van beide fan's zijn die het brommend geluid veroorzaakt.
Een brommend geluid duidt meestal op een vastzittende fan, dit kan door vuil komen of een kabeltje dat het draaien blokkeert of hij is kapot. Wat ons op de volgende mogelijk van het probleem brengt, misschien is de fan stuk.

Een vastzittende fan veroorzaak ook weer veel warmte dat uiteindelijk ook naar de processor gaat.

Daarom mijn eerste advies opvolgen: Eerst de pc openmaken en kijken hoe het er van binnen uitziet en dan een conclusie maken.
 
Pluis, ik heb eerder de indruk dat er een ingeplugde grafische kaart in de computer zit, en dat de fan van de grafische kaart het brommend geluid maakt.

Eerst openmaken en nog eens laten opstarten. Zo kan je beter horen waar het geluid vandaan komt. Maar met het openen van de kast is het ook mogelijk dat de computer niet meer te warm wordt. Dus dit is ook een indicatie om te weten of het door de warmte komt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan