Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkie

Steunend lid
Vip Lid
Zoals jullie weten ben ik een oude pc terug in orde aan 't maken, nadat mijn pc gecrasht is.
Ik heb het werkgeheugen uit de pc gehaald en terug gestoken.
In plaats van 1,5Gig heeft hij nu slechts 512Mb.
Ik heb dat ontdekt toen ik met een W7 installatie de controle uitvoerde of mijn systeem W7 compatibel was.

Na het herstarten kreeg ik de melding dat de pc niet kon opstarten wegens volgend probleem: Systeem32\drivers\ntfs.sys
Met vermelding naar D:
Dat is de partitie die ik vrij gemaakt heb om eventueel W7 op te kunnen zetten.

Ik zou een herstelling moeten uitvoeren, maar bij het laden van de cd stopt deze bij Windows setup, ik kan kiezen voor een ander besturingsysteem en daar loopt hij dan ook vast.
(zie topic voor de voorgeschiedenis)

Ik kan nu opstarten met een kopie van een XP ned Home Oem-cd.
Deze laat op en blijft staan bij A:\
Ik ga naar C: en typ dan setup, melding verkeerde opdrachtregel en typ dan achter C:\ run en start opnieuw op via ctrl, alt del.
Met een beetje geluk start XP dan terug op en ik kan alles doen met XP.
Maar als ik terug moet opstarten krijg ik weer dezelfde foutmelding: Systeem32\drivers\ntfs.sys
Weet er iemand een oplossing voor dit probleem?
Kan ik een reparatie van het besturingssysteem uitvoeren met de cd vanuit XP, ik vind deze mogelijkheid niet terug op de CD.
Een herinstallatie van XP gaat ook niet omdat er een recentere versie van XP opstaat dan op de cd's.

Ik zou graag gewoon terug opstarten met XP.
Daarna zou ik graag, indien mogelijk, het werkgeheugen terug volledig willen krijgen.

THX
 
als de optie niet aanwezig is op de in uw bezit zijnde xp cd om een herstel op te roepen dan betekend dit dat er dus niet dezelfde versie aanwezig is ...
bijv : op de computer staat er de Xp Pro en je gebruik een Xp home cd in dit geval dien je dus ook de Xp pro cd te gebruiken ...
dit werd je eerder al meegedeeld ..Herinstallatie met DVD lukt niet. (bij punt 7 )
 
als de optie niet aanwezig is op de in uw bezit zijnde xp cd om een herstel op te roepen dan betekend dit dat er dus niet dezelfde versie aanwezig is ...
bijv : op de computer staat er de Xp Pro en je gebruik een Xp home cd in dit geval dien je dus ook de Xp pro cd te gebruiken ...
dit werd je eerder al meegedeeld ..Herinstallatie met DVD lukt niet. (bij punt 7 )

Het gaat hier om verschillende cd's, o.a. de originele bijgeleverde cd, een Originele XP home NL.
Alle versies zijn XP home NL, zoals geïnstalleerd op de pc.
Als de mogelijkheid niet voorradig is in XP Home NL is het raar dat deze het zelf voorstelt.

Kan de "Systeem32\drivers\ntfs.sys"-fout hersteld worden?
 
Ik zou een herstelling moeten uitvoeren, maar bij het laden van de cd stopt deze bij Windows setup, ik kan kiezen voor een ander besturingsysteem en daar loopt hij dan ook vast.

Dit is zeker niet goed. Bijna 100% zeker dat zoiets komt door hardware problemen. Koppel je harde schijf een los en start dan eens op met een Windows installatie CD. Als je al verder raakt dan ervoor denk ik dat je het antwoord op je vragen al wel weet.
 
Dit is zeker niet goed. Bijna 100% zeker dat zoiets komt door hardware problemen. Koppel je harde schijf een los en start dan eens op met een Windows installatie CD. Als je al verder raakt dan ervoor denk ik dat je het antwoord op je vragen al wel weet.
Harde schijf ontkoppeld.
Opgestart.
En hij staat nu al meer dan een half uur op het blauwe scherm "Windows setup" met onderaan een lege grijze balk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan