Problemen bij het printen met Canon ip4300

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey,
Gisteren kreeg mijn Canon ip4300 plots kuren, van de ene foto op de andere print hij plots met een rode gloed, ik heb al zowat alles geprobeerd maar het resultaat blijft hetzelfde.
Ik vind bij Windows 7 wel niet hoe ik eventueel eens opnieuw kan kalibreren of zoiets dergelijks.
Op I-net las ik dat het eventueel kan te maken hebben bij het vergroten van foto's, maar ook dat is niet aan de orde, want hij doet het tevens bij de standaardmaat.
Hopende op een oplossing verblijf ik inmiddels..

Mvg

Garreth
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als dit van het ene moment op het andere moment gebeurd, zit ik te denken aan de inkt cartridge. Spuitkop misschien deels verstopt of bepaalde kleuren leeg.
Een kalibratieprogramma zit niet bij de besturing maar hoort bij de software te zitten die bij de printer hoort.
 
Hey Pluis,
Alle cartridges zijn nog zo goed als vol, je kan normaal een dieptereining doen via het stuurprogramma, alleen vind ik die in Windows 7 maar niet terug, kan u mij daar verder bij helpen aub?
Op i-net vind ik nergens een duidelijke uitleg hoe ik dat bij Windows 7 kan uitvoeren, als ik op prontereigen,schappen klik dan krijg ik dat stuurprogramma maar niet te pakken, alvast bedankt bij voorbaat.

Mvg

Garreth
 
ik heb de engelstalige manual op gehaald ..
heb deze ingekeken , conclussie er kan van alles de oorzaak zijn bijv , verstopte spuitkanaaltjes of een uitgedroogde sproeikop...
hier kun je deze engelstalige online handleiding downloaden ....
er word dan een on screen manual geinstalleerd ...
onderverdeeld in 3 guides
1..user's guide
2..printer driver guide
3..photo application guide
open de de user guide ...Routine Maintenance.. punt 3..when printing becomes faint or colors are incorrect


ik zal proberen de nederlandse versie vast te krijgen .....kan echter niets beloven

je zei echter "
als ik op prontereigen,schappen klik dan krijg ik dat stuurprogramma maar niet te pakken,

dan stel ik me de vraag heb je wel de goeie driver pack geinstalleerd ; want normaal gezien heb je een driver te installeren en deze heeft dan alles mee ......
maar zoals ik het kan zien hier op de canon support dien je de software appart te downloaden en te installeren ...
Bekijk bijlage 8238

dit kun je vanaf hier
je dient je OS in te geven ,daarop word je door gelinkt naar de driver en de software downloads !

[edit] na lang zoeken kom ik tot de vaststelling dat deze handleiding niet in het nederlands te verkrijgen is [/edit] althans niet gratis !!!
 
Laatst bewerkt:
Hey Pluis & qtex,
Probleem is opgelost, heb alles verwijderd en nieuwe installatie gedaan vanaf cd-rom.
Bij de vorige installatie was het printerstuurprogramma telkens niet geïnstalleerd, deze keer deed hij het wel, voorheen kreeg ik steeds een compitabiliteitsprobleem vermeld, ook dat gebeurde nu niet, denk dat Canon ondertussen de support voor Windows 7 heeft aangepast.
Er mag dus een slotje op :)
Alvast bedankt voor de reacties op deze post, nog prettige feestdagen en tot later..

Mvg

Garreth
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan