Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Op mijn pc met Win 10 pro, heb ik een SSD.

SSD.JPG

Hiervan neem ik op 1e van de maand op een externe HDD een copy met Macrium reflect. Hiermee geen problemen.

C drive ok.JPG

Op de 15e van de maand neem ik op een andere schijf ook een copy met Macrium reflect. Maar de derde partitie neemt hij niet mee wegens plaatsgebrek?????? Dit was vroeger niet het geval. Werk nog altijd met dezelfde versie van Macrium reflect

C drive.JPG

Het gaat hier in alle drie de gevallen over eenzelfde grootte van schijf. Hoe komt het dat met een clone er bij de drie schijven altijd een verschillende hoeveelheid staat en zeker op 2 externe schijven waar de laatste (15e v/d maand) nu plots problemen geven.
Alle schijven zijn perfect en zonder fouten.
 
je veranderd niets aan de instellingen van Macrium reflect betreffende de toe te passen compressie staat tevens het vinkje aan bij" make an exact copy of the partitions "
bij de cloning settings dient dan ook de optie genomen te worden om al de sectors ( lees partities) mee te nemen van de source disk of deze nu in gebruik zijn of niet ..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je veranderd niets aan de instellingen van Macrium reflect betreffende de toe te passen compressie staat tevens het vinkje aan bij" make an exact copy of the partitions "
bij de cloning settings dient dan ook de optie genomen te worden om al de sectors ( lees partities) mee te nemen van de source disk of deze nu in gebruik zijn of niet ..

Denk dat ik het niet duidelijker kan uitleggen dan als ik hetzelfde na elkaar doe met beide schijven, de ene het perfect uitvoert en de andere niet. Het komt op een 300mb aan.
Dat er verschil zit in het gebruikt volume is normaal, dat weet ik wel. Wat je ziet, is trouwens een verschil van 15 dagen.
Maar het totaal zou hetzelfde moeten zijn. Er zijn 3 partities. De end neemt ze alledrie mee. De andere kan er maar 2 meenemen.
Ook geven ze aan in schijfbeheer op 2 partities niet aan volume te hebben staan. Dit is echter anders bij Aomei partition assistant. Die zegt dat er wel volume gebruikt wordt.

Aomei.jpg
 
wat bedoel je met ""Ook geven ze aan in schijfbeheer op 2 partities niet aan volume te hebben staan"" dit is me niet duidelijk !
*zal wel aan mezelf liggen >barstende koppijn !
 
wat bedoel je met ""Ook geven ze aan in schijfbeheer op 2 partities niet aan volume te hebben staan"" dit is me niet duidelijk !
*zal wel aan mezelf liggen >barstende koppijn !

Zoals je ziet, vrije ruimte is 100% in schijfbeheer.

Schijfbeheer.jpg

Hier in Aomei ziet dit er anders uit. Ik spreek hier wel over de primaire van 100MB en de herstelpartitie van 450MB.

Aomei.jpg
 
Windows kan de bestanden die aanwezig zijn op de gereserveerde systeempartitie en de herstel partitie niet zien omdat deze gecomprimeerd zijn ...start je nu de recovery console op via een dvd , cd of via de optie herstel dan worden deze pas zichtbaar door het programma dat daarvoor geschreven werd ...waarom schijfbeheer deze niet weergeeft is enkel maar om je te behoeden dat je aan deze gecomprimeerde bestanden komt ... dus dit is niets om je ongerust te maken .
*waarom dat bij u nu macrium reflect de ene keer wel deze herstel partitie meeneemt in de kloon en de andere keer niet ligt denkelijk aan een instelling van macrium reflect en das dan ook dat wat ik eerder bedoelde in bericht #2
 
Windows kan de bestanden die aanwezig zijn op de gereserveerde systeempartitie en de herstel partitie niet zien omdat deze gecomprimeerd zijn ...start je nu de recovery console op via een dvd , cd of via de optie herstel dan worden deze pas zichtbaar door het programma dat daarvoor geschreven werd ...waarom schijfbeheer deze niet weergeeft is enkel maar om je te behoeden dat je aan deze gecomprimeerde bestanden komt ... dus dit is niets om je ongerust te maken .
*waarom dat bij u nu macrium reflect de ene keer wel deze herstel partitie meeneemt in de kloon en de andere keer niet ligt denkelijk aan een instelling van macrium reflect en das dan ook dat wat ik eerder bedoelde in bericht #2

Daarom heb ik dus 2 maal hetzelfde gedaan na elkaar deze morgen. Op de ene schijf perfect, de andere neemt de herstelpartitie niet mee wegens te weinig plaats????? Raarste is, het gaat ALTIJD om dezelfde schijf die de fout geeft. En die schijf heeft het voorheen altijd goed gedaan.
Heb met diverse zaken de schijf laten nazien en die geeft géén fouten aan. Met Aomei partitionmanager, de schijf volledig als blanco gezet. Na format, een clone opnieuw proberen te maken en op die schijf geeft hij terug die luttele MB's te kort aan. Dus waarom voorheen altijd perfect en nu plots die ene schijf niet meer?

Ik weet dat je de 3 partities normaal allemaal moet meenemen. Dus aan die instellling ligt het niet. Trouwens op de clone van de 1e van de maand zie je ze ook daadwerkelijk staan. Vroeger zag ik die ook op de clone van de 15e van de maand. Bij mijn weten gebruik ik ook alle zelfde zaken en instellingen voor beide schijven.
 
ik versta wat je nu bedoeld ...3het is dus de E schijf die problemen heeft tijdens het aanmaken van de kloon van C>E
vraag word telkens de E schijf gewist of geformateerd voor dat je deze gebruikt ...
indien deze geformateerd word dan dien je ook eerst na te gaan of daad werkelijk de gehele schijf gebruikt word ..ik heb hier al eens meegemaakt dat er geheel achter aan de schijf een niet toegewezenruimte behouden werd ..soms is dit maar iets van een paar Mb's maar dit kan en mag in feite niet voorkomen .
 
Heb met Aomei alles verwijderd die er opstond van partities. Alles geformatteerd, Dus één partitie. In macrium opnieuw geprobeerd. en zie het resultaat.
Bij het begin
Knipsel 1.jpg

Zie de foutmelding

Knipsel 2.jpg

Dit toont Aomei me na de format. Zie naar het volume bij aanvang van de schijf. Die is normaal perfect juist en toch.....

Knipsel 3.jpg
 
ok ...je dient dan ook de 2de partitie van je doel schijf te verkleinen met een 25Mb daarna voeg je aan de doelschijf de 3de partitie toe en dien je deze te vergroten met 25Mb zodat er wel genoeg ruimte aanwezig is ..
ook dit verkleinen en vergroten van partities kan via macrium reflect gedaan worden ... je dient nu wel 1 voor 1 de partities naar de doelschijf te verslepen vanaf de bronschijf ...heb je dus de C naar de doelschijf versleept dien je deze te verkleinen ...dan versleep je de 3de partitie en deze vergroot je ...is het gewenste behaald klik je op next of finish om het klonen te starten ..

*bekijk het filmje en het word je duidelijk wat ik bedoel met het verkleinen en vergroten van partities in macrium reflect free .
 
Ja, dat wist ik, maar waarom heeft het altijd goed gegaan. Plots problemen. Die MB zijn toch ergens naartoe......
Heb een derde schijf die even groot is. Als proef die genomen om een clone op te zetten en zonder aanpassen werkt dit. Dus heeft het wel degelijk met de schijf te maken.
Als je eenzelfde schijf hebt als de schijf die je wil clonen, dan hoef je die aanpassingen niet allemaal te doen. Dit werkt dan rechttoe, rechtaan.
Ja, ik begrijp het niet meer. Heb altijd verkondigd dat ik met Macrium geen problemen had en nu dit.
 
Met dezelfde Macrium 7.1 en een andere schijf van 465.76GB probleemloos gelukt.

Knipsel 4.jpg

Ligt ook niet aan de versie. Met de nieuwe versie werkt het ook niet op die schijf.
Normaal heb ik op een goede schijf 465,76GB
Op de schijf die fouten geeft in Macrium, heb ik opeens maar 465,73GB. Zelfs Aomei toont me de verdwenen 0,03GB niet.
Zowel ook Christaldisk als Hard disk Sentinel geven me geen fouten op schijf. Ook scannen zegt me dat de schijf perfect werkt en geen fouten gevonden heeft. Alles blijkt 100% in orde.
Zouden we dan toch in wonderen moeten geloven? Ik gebruik die schijf zeker al 2 jaar op de 15e van elke maand. Dat is nu de 2de keer dat ik met hetzelfde fenomeen zit. Heb voorlopig een andere schijf hiervoor gebruikt, maar voor het probleem met die schijf zou ik wel graag een oplossing weten of de reden hiervoor kennen.
 
dan kan ik enkel maar aan beschadigde sectoren denken die dus op deze schijf aanwezig zijn .. je zei eerder dat de schijven gezond zijn ... heb jij dan elke schijf afzonderlijk getest met de foutcontrole..
anders weet ik het ook niet meer !
 
dan kan ik enkel maar aan beschadigde sectoren denken die dus op deze schijf aanwezig zijn .. je zei eerder dat de schijven gezond zijn ... heb jij dan elke schijf afzonderlijk getest met de foutcontrole..
anders weet ik het ook niet meer !

Ja, ik heb de schijf waar problemen mee waren heel goed afzonderlijk getest. Alles er van verwijderd, format gedaan.....
Welke test zou ik nog kunnen doen? De eerste die normaal fouten zou melden, zou volgens mij Cristaldisk zijn. Maar zelfs die doet niets. Als ik daar de toestand opvraag krijg ik een melding dat die zeer goed is voor 100%???????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan