Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een probleem met mijn HP computer.
ik heb contact opgenomen met Nero zelf en die zijn tot het besluit gekomen dat het wel degelijk aan de driver ligt.

Het probleem begon na installering van windows8 pro.
deze gaf een error tijdens het installeren , ik deze heb toen genegeerd en nu kan ik géén dvd's branden, wel cd's daar heb ik geen problemen.
Ik heb nu een externe Samsung Bluray brander gekocht ,daar ik ook een Mac computer heb en deze is ook compatibel met Mac en Windows.

groet Mobutu
 
Laatst bewerkt door een moderator:
over welke versie van Nero spreken we hier ...
denk aan het feit dat enkel de laatste nieuwe versie van Nero overweg kan met de Windows8 pro

kun je tevens ook effe verduidelijken wat je bedoeld met " Het probleem begon na installering van windows8 pro. "
bedoel je hier dat je een foutmelding kreeg toen je de windows8 aan het installeren was !
of bedoel je eerder dat de Nero een foutmelding gaf tijdens de installatie procedure op de windows8 pro !
 
over welke versie van Nero spreken we hier ...
denk aan het feit dat enkel de laatste nieuwe versie van Nero overweg kan met de Windows8 pro

Dat is het niet het enige, oudere versies kunnen ook niet overweg met Blueray. Hiervoor zijn wel plug-ins beschikbaar ( ik dacht vanaf versie 8 ) en moeten dus geinstalleerd worden.
 
over welke versie van Nero spreken we hier ...
denk aan het feit dat enkel de laatste nieuwe versie van Nero overweg kan met de Windows8 pro

kun je tevens ook effe verduidelijken wat je bedoeld met " Het probleem begon na installering van windows8 pro. "
bedoel je hier dat je een foutmelding kreeg toen je de windows8 aan het installeren was !
of bedoel je eerder dat de Nero een foutmelding gaf tijdens de installatie procedure op de windows8 pro !

Hallo,

Ik werk met Nero 12 Platinum - Downloadable Version en heb ook de laatste updates geïnstalleerd, alles up to date dus.
Ik ben dan overgestapt van windows 8 naar windows 8 pro (ik wenste nl ook te kunnen werken met media center).
Bij deze installatie kreeg ik de melding van de problemen met de installatie van de blue-ray brander in de pc toen heb ik op negeren gedrukt daardoor was de brander (hp BD B DH8B2LH) niet volledig geïnstalleerd.
Ik nam toen contact op met Nero en de nodige informatie te hebben opgestuurd kwam men tot de conclusie "een slecht werkende driver"
Ik kan cd's branden maar bij dvd's blijft nero steken op 2% en na een 30-tal seconden geeft hij de error "branden mislukt".
Nu heb ik een Samsung blu-ray brander SE-506AB aangekocht, deze wordt volgende week geleverd, hopelijk zal deze volledig met nero 12 werken.

groet Mobutu
 
bij gebruik van de windows8 pro dien je in feitte géén enkele driver te installeren , dit gebeurd immers tijdens de installatie zelf ...
wat betreft je drive stastion wel indien dit al een oudere pc is dan bemerk je inderdaad dat deze wel dvd's en cd's kan branden maar géén blu-ray's omdat dit (zoals hier boven door Pluis vermeld) een plug-in vereist.
zelf heb ik dus ook een nieuwe externe cd/dvd/blu-ray drive aangekocht omdat deze plug-ins niet beschikbaar zijn voor mijne interne drive stastion....dit ligt namelijk aan de leverancier of hij deze beschikbaar steld !
hier is dus in feitte weinig aan te doen ! wil je de interne drive gebruiken , dit kan dan enkel voor dvd's en cd's !
 
bij gebruik van de windows8 pro dien je in feitte géén enkele driver te installeren , dit gebeurd immers tijdens de installatie zelf ...
wat betreft je drive stastion wel indien dit al een oudere pc is dan bemerk je inderdaad dat deze wel dvd's en cd's kan branden maar géén blu-ray's omdat dit (zoals hier boven door Pluis vermeld) een plug-in vereist.
zelf heb ik dus ook een nieuwe externe cd/dvd/blu-ray drive aangekocht omdat deze plug-ins niet beschikbaar zijn voor mijne interne drive stastion....dit ligt namelijk aan de leverancier of hij deze beschikbaar steld !
hier is dus in feitte weinig aan te doen ! wil je de interne drive gebruiken , dit kan dan enkel voor dvd's en cd's !

Hallo,
Ik heb zojuist nero 12 terug verwijderd op mijn pc met iobit uninstaller, die verwijdert nl zeer grondig ook de restanten, terug geïnstalleerd en geupdated (ik denk dat nero ook de updates heeft aangepast door mijn schrijven) en voilà ik kan terug dvd's branden dus mijn probleem is opgelost.
Vandaag heb ik ook mijn Samsung brander binnegekregen en deze brandt ook perfect de dvd's met nero 12, is het nu door de combinatie van mijn twee branders dat dit gelukt is, mijn vriend hier zegt van wel dus ook
goed om dit te weten !!! nu nog aan de slag om blu-ray's te branden met de samsung onder windows 8 pro.
Dank jullie wel voor de reacties, ik voel mij geruggesteund door dit forum

groet Mobutu
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan