Processor keuze !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
ik wil deze oude pc van ±13 jaar gaan upgraden ..
ik ben in het bezit gekomen van een MSI AMD 770-C45 Moederbord. (gekregen van mijne zoon ) en zou deze graag ingebruik willen nemen ..
omdat deze tot 16Gb ram geheugen aankan maar ook omdat deze maar liefst 6 SataII poorten heeft ..
voor dit Moederbord zoek in dan een bijhorende processor type AM3

in de bijhorende handleiding van dit moederbord staat er maar één enkele vermelding naar een ondersteunende processor ...
-AMD Athlon™ x2/x3/x4 & Phenom™II processors in AM3 package

de ham vraag is waar vind ik de juiste processor voor dit Moederbord ...?
de 8GB geheugen latjes vind ik wel ..
 
je hoeft niet naar zulke 2de hands te zoeken ...heb daar dus geen vertrouwen in dat alles wel nog heel is !
denk da ik nog een tijdje wacht en daarna voor een upgrade setje ga of een nieuwe pc via Computershop nv.Trading te diepenbeek die doen regelmatig aan stock verkoop .
 
Toch nog even naar deze kijken in belgie misschien woon je daar in de buurt ?? Amd phenom ii x4 965 - Te koop | 2dehands.be

Geraardsbergen!!!! Daar heb ik een plaatsje op "Camping De Gavers" is Oost-Vlaanderen.

Mijn ervaring op vandaag is dat al die laatste nieuwe niet meer hoeven. Wij doen er toch niet meer mee. Hetgeen de recente pc op vandaag kunnen...... Veel meer dan we eens zullen gebruiken. Ik zou ook het bedrag niet neertellen voor alleen die processer als je de prijzen overal bekijkt.
 
nee das bij god niet in de buurt van mij ...
ook ik vind 90€ enkel voor de processor een tikkeltje overdreven omdat deze juist 2de hands is !

*zoals eerder meegedeeld ga ik het nog een tijdje aanzien met dit oud beestje ...om deze daarna ofwel te upgraden of te vervangen voor een nieuwe en jonger beestje .
 
nee das bij god niet in de buurt van mij ...
ook ik vind 90€ enkel voor de processor een tikkeltje overdreven omdat deze juist 2de hands is !

*zoals eerder meegedeeld ga ik het nog een tijdje aanzien met dit oud beestje ...om deze daarna ofwel te upgraden of te vervangen voor een nieuwe en jonger beestje .

Is 126 km enkele reis.
 
upgraden zou ik ook niet doen is al wat jaren oud, en als je toch wil upgraden ga je veel € moeten betalen en voor dat geld heb je al een nieuwe systeem.
 
upgraden zou ik ook niet doen is al wat jaren oud, en als je toch wil upgraden ga je veel € moeten betalen en voor dat geld heb je al een nieuwe systeem.

Zo hoor je het ook eens van een ander. Zelfs mijn eigen systeem volledig assembleren zou ik ook niet meer doen. Je kiest toch al de duurste stukken want het systeem moet "jaren meegaan". Na één jaar maximaal is het verouderd.
 
dan mag jij Tuts me eens zeggen waar jij dus een nieuw systeem kunt aankopen voor laat ons zeggen een 190€ (hoe ik aan dit bedrag kom zie bericht #3 in dit topic )

*let op we spreken hier dus over een nieuw systeem (Desktop)
alles word behouden gaande van de muis , toetsenbord , interne schijven , externe media's ...als ook de videokaart ..
dus een aankoop van een nieuw systeem houd dan enkel de Behuizing , het Moederbord + de Processor als ook het Ram geheugen in .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan