Programma's om je systeem te doorlichten en.... (BIOS)

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
...gezien dat mijn BIOS kan ge-upgrade worden.

Zo is het gekomen:
Twee zéér goede mogelijkheden om je systeem te doorlichten, die je zeker eens moet uitproberen:
[1] SIW-Pro van Topola - er is ook een free versie, maar daar vind je je Keys en Paswoorden niet op terug. Ik heb destijds een Euro of zes betaald:
SIW-Pro-Topola.jpg

[2] ScanCircle, een website waar je ook veel vindt en hier heb ik - na analyse - gezien dat mijn BIOS kan ge-upgrade worden:
ScanCircle.jpg

NU KOMT DE AAP UIT DE MOUW: bij Acer vind ik de download en hierna het ge-Unzipte resultaat. De ReadMe bezrot me een 7-pagina's DOS instructies om dit te doen: Omdat ik een 32-bit dinges heb, heb ik op de 32 file geklikt en dit is het resultaat:
Bios_gezipt.jpg

Kunnen jullie eens kijken of ik met de AFUWIN.EXE moet beginnen? Ik wil mijn BIOS (die wel werkt) niet verknoeien.

Goed weekeinde (als je nog tijd vindt)

Walter
 
Ik ben altijd voorzichtig met driver updates en firmware updates. Zeker als het een BIOS update betreft.

Zolang alles goed werkt en alles doet wat ik wil zal ik nooit een update uitvoeren.
Pas als ik iets wil en mijn hardware weigert zal ik gaan zoeken of dit na een update wel mogelijk is. Eigenlijk heb ik dit met mijn eigen pc's nog nooit meegemaakt.

Ik heb hier menig PC binnen gehad ter reparatie die dienst weigerden na een mislukte BIOS update.
Een BIOS update is namelijk niet geheel zonder gevaar en het kan je zelfs een nieuw moederbord kosten als er een verkeerde versie geflashed wordt.
 
Als het zo is, dan blijf ik er vanaf!
Ik dacht dat het simpel en ook nodig was.
Merci voor de nachtelijke raad.
WW
PS: Toch SIW-Pro en ScanCircle eens bekijken. Zeer nuttig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan