raad gevraagd in verband met de battery laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Allemaal,
Ik heb een vraagje misschien weten jullie hier een antwoord op. Ik heb een laptop gekocht en nu merk ik dat de accu/batterij langzaam leegloopt. Kan ik dan niet beter de accu/batterij er uit halen als ik hem toch niet gebruik? Bedankt alvast voor het meedenken.:duimop:
 
indien je de laptop gebruikt op stroom net is het zeker aanbevolen de battery er uit te halen ...anders kan deze lui worden ...
echter moet de battery voor 60/70% volgeladen zijn vooralleer je deze eruit haalt en weg legt ...
leg hem op een koele plaats weg ...

ik heb je topic verplaatst !!!
 
om op je vraag te antwoorden " hoe werk dit "
wel indien je een vraag tot hulp wilt inroepen ga je naar HIER
je kiest dan bijv : het windows forum en je klikt op de button nieuwe vraag plaatsen ..
geef een titel kort en krachtig dat je probleem omschrijft ...
vervolgens stel je de vraag uitgbreider in het tekstveld en je plaatst dit in het forum gedeelte ...dat van toepassing is ..
mocht je een vergissing gedaan hebben kunnen de medewerkers , admin's het corrigeren en desnoods ook verplaatsen ...
 
Toch even een vraagje, wat bedoelt u met: "Ik merk dat de accu langszaam leeg loopt"? U heeft een laptop gekocht zeg u, maar een accu moet bij normaal gebruik toch minimaal 2 jaar mee gaan.
Bedoeld u hiermee dat de levensduur dus nu al achteruit gaat ?
Een accu begint al te slijten vanaf het moment dat hij gefabriceert is, maar in het begin hoor je daar nog niet zo veel van te merken.

Gebruikt u de accu nooit, dan is het heel verstandig om deze er uit te halen. Dit scheelt behoorlijk wat slijtage aan de andere onderdelen van een laptop, omdat het laden van een accu behoorlijk wat warmte produceert en daardoor worden bijvoorbeeld de processor en harddisk onnodig warm.
 
Hallo Pluis, Bedankt voor de snelle service!
Wat ik bedoel met leeg lopen is het volgende, als de accu vol is en ik berg mijn laptop op en na een paar dagen 4 a 5 zet ik hem weer aan dan is hij leeg!
Dat heb ik uit geprobeerd want ik vond het vreemd dat wanneer je een accu niet gebruikt hij toch leeg loopt, vandaar mijn vraag.
groetjes.
 
ben je er absoluut zeker van dat je deze dan daadwerkelijk afsluit vooralleer je de laptop op bergt ...
en dat deze niet gewoon in slaapstand word gezet ,zodat je denkt deze staat uit ..!
ik vraag je dit omdat er ook iemand in de geburen hier het verschil niet kende tussen slaapstand en afsluiten ...
indien deze nu in slaapstand word op geborgen dan is het normaal dat de battery opgebruikt geraakt ook al gebruik je de laptop niet ..
indien de laptop daadwerkelijk afgesloten wordt , vooralleer deze opgeborgen wordt , dan mag de battery géén verlies hebben ...
is dit wel het geval dien je de battery in te wisselen voor een andere...als je nog garantie geniet .!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan