Raar Voor val met systeem partitie C !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
gisteren ( zaterdag 26/01/2013) heb ik iets heel raars meegemaakt !!

op eens gaf de windows 8 pro welke ik legaal aangekocht heb ...me op eens een fout melding en hij gaf aan dat er een herstel moest gedaan worden !
dit vond ik eigenlijk op zich al raar !!

maar daar ik de werking van de windows8 nog niet 100% ken.. heb ik dit dan ook maar toegestemd !
en hij begon met de automatische herstel , maar op een zekere moment flitste er de melding op dat er een herstart diende te gebeuren ...om de herstel te voldoen !
ok weer dacht ik , dan doe ik dit maar !

de pc herstarte en gaf weer aan dat er een herstel bewerking moest gedaan worden ( dacht dus dat dit zo hoorde en gaf toestemming !!!)
dit herhaalde zich een 4 keer !!!!
de 5de keer weigerde ik de herstel optie !!
en starte de pc verder op , maar wat bleek !
nu kreeg ik de melding dat er géén systeempartitie (C :Windows8 pro ) gevonden werd.....:rant:

ik heb toen de opstart cd er bij genomen van de acronis true image 2013 welke ik legaal aangekocht heb ..om zodoende een backup van 20/01/2013 terug te zetten .
de opstart cd starte op en ik kon de backup selecteren die zich op een externe schijf bevond .
en starte deze herstel functie ook op ....
lap weer een melding dat de systeem partitie (C) niet niet gevonden werd .

dan maar de grove middelen gebruikt en eens met een G-Parted live cd opgestart ...!
nu bleek het dat de C vergrendeld was , hoe kon dit gebeuren !!!!
ik weet het niet ...

dan maar de C partitie geformateerd , nee hoor dit ging niet !!!
althans niet met de windows8 installatie dvd en ik moest de xp cd er bij nemen , dit ging ook niet !

ik heb teneinde raad een low level format dienen te doen van de gehele schijf ( deze was opgedeeld in 3 partities )
nu denk je waarom heb je niet enkel de C bewerkt met de low level format ...
wel om eerlijk te zijn elke partitie werd hernoemt en ik wist niet welke dus de C was ...

uiteindelijk kon ik een verse instal doen maar ook hier onder vond ik weer een probleem ....
namelijk de legale aangekochte licence van de win8 pro x64 bit werd niet aanvaard ....
je zult denken ik maakte een type foutje met het ingeven van de key ....

tenslotte heb ik nu een upgrade kunnen doen door eerst een win7 te instaleren en te upgraden naar de win8 pro ?
raar dat dit wel lukte en een verse instal niet !!!

het spijtige van alles is dat ik nu ter grootte van 650GB data verloren ben ...

opmerking :
dit is géén hulp kreet , maar wilde hier mij verhaal kwijt ....
wees echter gewaarschuwd indien de automatische herstel zichzelf opdringt !!!

bedankt om dit verhaal te lezen .
 
het kan best een virus geweest zijn maar dan vrees ik dat mik ook getroffen word ...
ik heb gisteren een tool uitgetest voor hem om een filmpje te streamen ...

nu wilde ik de backup weer terug zetten van de acronis , maar het lukt dus niet ...
in schijf beheer en in de verkenner is de C te zien , maar wil ik de recovery gebruiken en zodoende de backup van acronis terug plaatsen ...dan word de Cpartitie weer gegeven als een niet bestaande partitie ...
dit snap ik dus niet !!!
 
Ik werk wel met W7. Maar voor mij is het in feite relatief makkelijk om alles opnieuw te hebben. Ik heb nog altijd mijn exacte copy gemaakt op de 15e en ook nog deze van de 1e van de maand.
Ja, we zeggen het tegen iedereen maar doen het soms niet zelf hé Copy of Back-up nemen.
Dus, zit maar niet in over mij. Maar tot hiertoe geen probleem gehad.
 
ik heb teneinde raad een low level format dienen te doen van de gehele schijf ( deze was opgedeeld in 3 partities )
nu denk je waarom heb je niet enkel de C bewerkt met de low level format ...
wel om eerlijk te zijn elke partitie werd hernoemt en ik wist niet welke dus de C was ...

Je kan een low level format niet doen op "een deel" van de schijf. Een low level format verwijderd alles. Van sector 0 tot ... Partities of bestandssystemen bestaan nietmeer dan. Factory default... Ik weet ook niet hoe of met wat je die low level format gedaan hebt? Maar ik denk niet dat het een low level format tool gaat geweest zijn. En Windows past nooit een low level format toe, kan dit niet toepassen.

Betreffende de locked partitie als je boot met gparted, kan een virus zijn. Maar wat ook in me opkomt is de Windows UEFI Secure Boot. Al is deze optie normaal enkel beschikbaar voor Windows met nieuwere PC's (BIOS)... en die van jou is al iets ouder. Een 3de mogelijkheid is dat je partitietabel beschadigd werd (disk corruption?). Ik zou die disk eens laten scannen door een tool van de vendor, vb Seatools voor een Seagate schijf,... Dan kan je dit laatste eventueel ook uitsluiten.
 
allee wat staat ons nog te wachten bij win8? dus diegene die win8 zoals ik gebruiken zouden dat ook eens kunnen voor hebben?das precies al een te grote kinderziekte.ook daarom dat ik mijn schyf in zyn geheel houd en werk met 2 externe schijven.
 
wel alle ik heb terug de win7 dienen te installeren ...
dit door het feit dat mijn key niet aanvaard werd om de win8 pro te activeren ..
installeer ik dan een niet geactiveerde win8 kan ik er 30dagen mee verder ...genoeg tijd in principe om de acronis backup van de win8 pro terug te plaatsen ...
maar daar loopt het weer telkens fout nu ...via de verkenner is de C (systeem partitie te zien ...ook via schijf beheer ...!
Maar in de acronis 2013 recovery modus dus NIET ( hij word daar weer gegeven als een unlocated systeem partitie C welke niet aanklikbaar is ?)
ik kan de backup terug zetten op de 2 de en de 3de partitie maar niet op de 1ste !

een RAAR voorval !!!

@ Ddragon ...ik weet niet of ik echt een low level format heb gedaan maar de gratis optie van killdisk heeft er 5 uren over gedaan ..dus veronderstel van wel !
 
Partition Recovery functie in EASEUS Partition Master
Partition Recovery Wizard

Gratis Partition Recovery Wizard

Partition Recovery Wizard opgenomen in EASEUS Partition Master beschermt volledig je partitie, zodat u verwijderde of verloren partities te wijten aan een hardware of software storing te herstellen. Samen met Partition Manager , Copy Wizard en andere handige functies, kun je meestal doen wat je wilt op de harde schijf met EASEUS Partition Master.

U moet dit Partition Recovery Wizard als je de zorg voor de veiligheid van uw partitie en wilt u volledig bewapend en klaar te zijn voor persoonlijke, hardware of software storing, virus aanval, of hacker opdringerige vernietiging partitie verlies. U kunt herstellen van de verwijderde of verloren partitie met Partition Recovery Wizard - een betrouwbare partitie recovery tool.
Belangrijkste kenmerken
Belangrijkste & Nieuwe functies Voordelen
Recover partitie Recover verwijderde of verloren partitie op niet-toegewezen ruimte of herstellen van verloren partitie na opnieuw gepartitioneerd harde schijf.
Partitie met verschillende bestandssysteem Ondersteunt FAT, NTFS, EXT2 EXT3 partitie en herstel.
Herstel modes Twee herstel modes in Partition Recovery Wizard: Automatische recovery mode is eenvoudig te gebruiken en vereist een minimale inspanning; handmatige recovery modus geeft u volledige controle over het herstelproces.
Andere functies

Partition Manager
Disk & Partitie Copy

Vaak vragen over Partition Manager

Hoe om verwijderde of verloren partities te herstellen?
Hoe kan ik verloren partities te herstellen na opnieuw gepartitioneerd harde schijf?
EASEUS Partition Master partitie recovery handleiding
Partitie herstel van niet-toegewezen ruimte met EASEUS Partition Master
http://www.partition-tool.com/resou...manager/extend-system-partition-windows-8.htm
 
Laatst bewerkt:
Na een low level format, en zeker na een format met killdisk, kan je geen data meer recoveren. Of toch zeker niet mbv zulke tools.
Daarbuiten, voor "normale" recoveries, doen die hun ding redelijk/heel goed. Bij normaal bedoel ik onbedoeld verlies van gegevens op een andere manier dan de twee vermelde technieken.
 
wel wel .. de link waar naar je verwijst heeft een print screen

Bekijk bijlage 10008 ...en het was deze die bij mij dus voor al de problemen heeft gezorgt !

Dan was er géén sprake van een Virus ....de oorzaak ligt dan bij de A.T.I.2013 ! !


ja ik heb de laatste build van de A.T.I.2013 in gebruik

Bekijk bijlage 10009

die screen krijg ik ook als ik software die niet compitabel is met win8 dan krijg ik dit ook te zien maar voor de rest geen problemen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan