Windows 10 raar voorval upgrade naar de insiders preview 1903 !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
ik test graag en zodoende doe ik mee als insider ..
wel als insider heb ik eerst de versie 1903 getest op een in VMWare draaiende Windows10en dit ging probleemloos ...
daar ik in België woon staat het hier dan ook op Belgisch (punt) en tot zover is er met deze virtuele Windows géén enkel probleem tijdens de upgrade naar versie 1903.

*was er tevreden over en zodoende besloot ik ook om mijn reserve Desktop te voorzien van deze insider 1903 welke nu geen vermelding meer heeft naar de " insider preview " ook dit systeem werkt fijn en zijn er géén problemen ..
ook op een door de geburen binnen gebrachte desktop verliep de upgrade naar versie 1903zonder problemen ook zij zijn tevreden ...

**nu besloot ik vervolgens mijn hoofd systeem te voorzien van de 1903 ook via de insiders preview aangezien dat op de eerdere systemen goed verliep ..en zonder problemen maar wat verschoot ik toen ik zag dat deze na het "voorbereiden , downloaden en het installeren " herstart diende te worden en ik bemerkte dat deze dus niet meer in het Nederlands stond maar de installatie begon in het Portugees !

*dacht dat dit maar voor effe was en liet het installeren verder gaan ...toen het systeem zich bij 35% herstarte en ik bemerkte dat deze gewoon verder ging in het Portugees kreeg ik wel schrik ..en onderbrak dan ook deze configuratie van de update (lees upgrade) met gevolg dat deze verder weer opstartte met de eerdere Windows (althans dat was wat ik er van verwachte ) maar inplaats gaf deze in het Portugees aan dat er géén bootable schijf aanwezig was ( hoe ik dit weet ..nee hoor ik ken géén Portugees maar het scherm dat ik te zien kreeg was voor mij niet onbekend )….
daarop heb ik dan 3x de pc gedwongen uit gezet en opnieuw opgestart.. pas bij de 4de opstart starte deze vervolgens door naar de eerdere Windows … en ik was benieuwd of dit een eenmalig voorval was zodoende herhaalde ik de upgrade naar 1903 en het was wederom hetzelfde !

de foutcode 0x80248007 die ik verkreeg had betrekking tot de map downloads die zich bevind in de SoftwareDistribution. map en deze diende ik te ledigen zo werd dit aangegeven ..ook diende ik de Windows Update componenten te resetten.

dit gedaan te hebben opnieuw geprobeerd om versie 1903 te verkrijgen maar wederom hetzelfde raar voorval ..
denkelijk ligt dit aan de server van Microsoft want alles wat hier betrekking heeft tot de taal/land instelling staat juist …
wie kan dit verklaren !

*o ik weet dat ik gerust kan wachten tot versie 1903 vrijgegeven word ..maar aangezien dat het op de eerdere systemen wel kon ben ik toch benieuwd waarom dat het op dit hoofdsysteem niet gaat ..

**de sfc /scannow geeft aan dat er géén problemen zijn ..
***de dism.exe met de opdracht : DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth geeft ook aan dat er géén problemen zijn !
 

Bijlagen

  • Ashampoo_Snap_vrijdag 17 mei 2019_20h35m38s_001_.png
    Ashampoo_Snap_vrijdag 17 mei 2019_20h35m38s_001_.png
    300.9 KB · Weergaven: 177
  • Ashampoo_Snap_zaterdag 18 mei 2019_09h08m02s_002_.png
    Ashampoo_Snap_zaterdag 18 mei 2019_09h08m02s_002_.png
    17.9 KB · Weergaven: 206
  • Ashampoo_Snap_zaterdag 18 mei 2019_09h23m06s_003_.png
    Ashampoo_Snap_zaterdag 18 mei 2019_09h23m06s_003_.png
    19.6 KB · Weergaven: 198
Beste Q, ik wist al van dit raar voorval. Ik weet ook niet meteen wat u probleem kan oplossen. Ik begrijp ook nog steeds niet waarom u systeem plots in het Portugees begonnen is. Het rare is dan ook dat hij het bij de tweede maal ook in het Portugees deed.
 
tot 4x heb ik het opnieuw geprobeerd en telkens in het Portugees zelfs nadat ik in de SoftwareDistribution. map de map download geleegd had..en zodoende versie 1903 telkens weer opnieuw werd opgehaald … persoonlijk denk ik dat het aan de Microsoft download server ligt .. maar dit is maar een vermoeden .
 
En dit krijg ik te zien.
De pc kan niet worden bijgewerkt naar Windows 10.
Uw pc bevat een stuurprogramma of service die niet geschikt is voor deze versie van Windows 10

240259
 
denk dat dan de reden zou kunnen zijn dat de previeuw's stop gezet worden diezelfde melding kreeg ik in het Portugees en aangezien ik daar niets van snap wist ik dus ook niet wat er vermeld werd ..dus de lancering is niet meer zo ver af .
bedankt om het effe te proberen nu weet ik dat het niet aan mijn systeem lag maar waarom ik deze in het Portugees verkreeg ontgaat me volkomen !
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Nu krijg ik ander tekst bij update dan er voor Windows 10 Insider Preview 10.0.18362.30 (19h1_release) amd64 2019-04
Heb SFC scan gedaan en had fouten gevonden.

240261
 
Laatst bewerkt:
ok duidelijk dat je het over de fout had die je eerder gekregen had..
*denk dat het aangeraden is om niets meer te forceren en gewoon af te wachten .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan