Windows 10 raar voorval upgrade naar de insiders preview 1903 !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
ik test graag en zodoende doe ik mee als insider ..
wel als insider heb ik eerst de versie 1903 getest op een in VMWare draaiende Windows10en dit ging probleemloos ...
daar ik in België woon staat het hier dan ook op Belgisch (punt) en tot zover is er met deze virtuele Windows géén enkel probleem tijdens de upgrade naar versie 1903.

*was er tevreden over en zodoende besloot ik ook om mijn reserve Desktop te voorzien van deze insider 1903 welke nu geen vermelding meer heeft naar de " insider preview " ook dit systeem werkt fijn en zijn er géén problemen ..
ook op een door de geburen binnen gebrachte desktop verliep de upgrade naar versie 1903zonder problemen ook zij zijn tevreden ...

**nu besloot ik vervolgens mijn hoofd systeem te voorzien van de 1903 ook via de insiders preview aangezien dat op de eerdere systemen goed verliep ..en zonder problemen maar wat verschoot ik toen ik zag dat deze na het "voorbereiden , downloaden en het installeren " herstart diende te worden en ik bemerkte dat deze dus niet meer in het Nederlands stond maar de installatie begon in het Portugees !

*dacht dat dit maar voor effe was en liet het installeren verder gaan ...toen het systeem zich bij 35% herstarte en ik bemerkte dat deze gewoon verder ging in het Portugees kreeg ik wel schrik ..en onderbrak dan ook deze configuratie van de update (lees upgrade) met gevolg dat deze verder weer opstartte met de eerdere Windows (althans dat was wat ik er van verwachte ) maar inplaats gaf deze in het Portugees aan dat er géén bootable schijf aanwezig was ( hoe ik dit weet ..nee hoor ik ken géén Portugees maar het scherm dat ik te zien kreeg was voor mij niet onbekend )….
daarop heb ik dan 3x de pc gedwongen uit gezet en opnieuw opgestart.. pas bij de 4de opstart starte deze vervolgens door naar de eerdere Windows … en ik was benieuwd of dit een eenmalig voorval was zodoende herhaalde ik de upgrade naar 1903 en het was wederom hetzelfde !

de foutcode 0x80248007 die ik verkreeg had betrekking tot de map downloads die zich bevind in de SoftwareDistribution. map en deze diende ik te ledigen zo werd dit aangegeven ..ook diende ik de Windows Update componenten te resetten.

dit gedaan te hebben opnieuw geprobeerd om versie 1903 te verkrijgen maar wederom hetzelfde raar voorval ..
denkelijk ligt dit aan de server van Microsoft want alles wat hier betrekking heeft tot de taal/land instelling staat juist …
wie kan dit verklaren !

*o ik weet dat ik gerust kan wachten tot versie 1903 vrijgegeven word ..maar aangezien dat het op de eerdere systemen wel kon ben ik toch benieuwd waarom dat het op dit hoofdsysteem niet gaat ..

**de sfc /scannow geeft aan dat er géén problemen zijn ..
***de dism.exe met de opdracht : DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth geeft ook aan dat er géén problemen zijn !
 

Bijlagen

  • Ashampoo_Snap_vrijdag 17 mei 2019_20h35m38s_001_.png
    Ashampoo_Snap_vrijdag 17 mei 2019_20h35m38s_001_.png
    300.9 KB · Weergaven: 174
  • Ashampoo_Snap_zaterdag 18 mei 2019_09h08m02s_002_.png
    Ashampoo_Snap_zaterdag 18 mei 2019_09h08m02s_002_.png
    17.9 KB · Weergaven: 202
  • Ashampoo_Snap_zaterdag 18 mei 2019_09h23m06s_003_.png
    Ashampoo_Snap_zaterdag 18 mei 2019_09h23m06s_003_.png
    19.6 KB · Weergaven: 196
nee dat taaltje zegt me niets ..
*de reden dat deze in het Portugees komt te staan zou best eens aan Facebook kunnen liggen ..ik zag daarstraks op mijn facebook account bij voorkeur talen ook het Portugees vermeld staan en krijg het niet verwijderd !
 
Ik gebruik dit ook niet zo gek veel hoor. maar wel meer als jij gebruikt blijkbaar. Ik ga er zo 1 à 3 keer per week gaan kijken en dan klik ik enkele vind ik leuks en dan ben ik weer weg. Maar ik ben geen dagelijks uren facebook ganger, dat zeker niet. Ik ben liever op zoek naar nieuweheden in Android land.
 
@penninck.j in mijn openings bericht vermelde ik al dat het enkel mijn hoofdsysteem is dat hier een probleem mee heeft … terwijl het op andere systemen het geen enkel probleem gaf.. mogelijk werd het installeren van een insider's preview stop gezet omwille dat de lancering niet ver meer af is .. het is me echter onduidelijk waarom deze setup hier steeds weer in het Portugees word uitgevoerd aangezien ik hier de Nederlands ( België) instelling gebruikt ..
*tot 6x toe heb ik getracht de insider's preview op te halen en te installeren en steeds start deze in het Portugees op !

**de instellingen staan zeker juist maar het blijft voor mij althans een raadsel !
240265
 
ik heb hen gisteren dan ook feedback gestuurd en hen meegedeeld welk probleem er zich hier voor deed ...mogelijk dat ze iets aangepast hebben ..ga het een laatste keer proberen ..heb het al 6x geprobeerd.. ik laat wel iets weten .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan