Status
Niet open voor verdere reacties.

minoe

Steunend lid
Vip Lid
Heb hier nu 1024 ram geheugen maar wil 2 latten steken van 1024.
Welke neem ik best.Zie hier staan SDRam -DDRram.Is dit wel hetzelfde en kan ik eventueel kiezen tss beide.SDRam kan je nergens nog vinden waarschijnlijk tenzij tweedehands.
Kan ik eigenlijk DDR steken is nu de vraag
Info pc wizard
General Information :
DIMM0 (RAS 1, RAS 0) : 512 (Double Bank)
DIMM1 (RAS 3, RAS 2) : 512 (Double Bank)

Information SPD EEPROM (DIMM0) :
Manufacturer : Samsung
Part Number : M3 68L6423FTN-CB3
Serial Number : F507FB57
Type : DDR-SDRAM PC-2700 (166 MHz) - [DDR-333]
Size : 512 MB (2 rows, 4 banks)
Module Buffered : No
Module Registered : No
Module SLi Ready (EPP) : No
Width : 64-bit
Error Correction Capability : No
Max. Burst Length : 8
Refresh : Reduced (.5x)7.8 µs, Self Refresh
Voltage : SSTL 2.5v
Prefetch Buffer : 2-bit
Manufacture : Week 69 of 2004
Supported Frequencies : 133 MHz, 166 MHz
CAS Latency (tCL) : 2 clocks @133 MHz, 2.5 clocks @166 MHz
RAS to CAS (tRCD) : 3 clocks @133 MHz, 3 clocks @166 MHz
RAS Precharge (tRP) : 3 clocks @133 MHz, 3 clocks @166 MHz
Cycle Time (tRAS) : 6 clocks @133 MHz, 7 clocks @166 MHz

Information SPD EEPROM (DIMM1) :
Manufacturer : Samsung
Part Number : M3 68L6423FTN-CB3
Serial Number : F501FB31
Type : DDR-SDRAM PC-2700 (166 MHz) - [DDR-333]
Size : 512 MB (2 rows, 4 banks)
Module Buffered : No
Module Registered : No
Module SLi Ready (EPP) : No
Width : 64-bit
Error Correction Capability : No
Max. Burst Length : 8
Refresh : Reduced (.5x)7.8 µs, Self Refresh
Voltage : SSTL 2.5v
Prefetch Buffer : 2-bit
Manufacture : Week 69 of 2004
Supported Frequencies : 133 MHz, 166 MHz
CAS Latency (tCL) : 2 clocks @133 MHz, 2.5 clocks @166 MHz
RAS to CAS (tRCD) : 3 clocks @133 MHz, 3 clocks @166 MHz
RAS Precharge (tRP) : 3 clocks @133 MHz, 3 clocks @166 MHz
Cycle Time (tRAS) : 6 clocks @133 MHz, 7 clocks @166 MHz

Memory Controller Information :
Memory Controller : SIMM, DIMM, SDRAM
Number of connectors : 2
Max. Module Size : 1024 MB
Max. Memory Size : 2048 MB
Supported Speed : 70ns, 60ns, 50ns
Supported Voltages : 2.9v
Error Detection Method : 64-bit ECC
Error Correction Capability : Unspecified
Current/Supported Interleave : 1-way/1-way
 
De latjes die je nu hebt volgens ik hier zie zijn DDR (1) ramlatjes pc 2700 die draaien op 333 Mhz. deze kan je idd vervangen door 2 latjes DDR (1) Pc 2700 333 Mhz van 1 gigabite. deze zijn nog verkrijgbaar. als je kan kijken met bvb everest kan je bij chipset bij 1 van de bridges zien wat je moederbord ondersteunt als je moederbord bvb pc 3200 (400 mhz) ondersteunt kan je ook 2 latjes van 1 gigabite van dit type inzetten maar dan moet je wel 100% zeker zijn dat je moederbord dit type ondersteunt.Als je moederbord max 333 mhz ondersteunt zal je deze moeten nemen. Mijn oudste zoontje zijn pc draaid 2 gigabite DDR 333 mhz van het merk Kingston en pc'ke loopt als een trein.en op deze heeft hij lifetime warranty dus mag er in principe niets misgaan met deze of ze worden door de pc winkel vervangen ;) mocht je geen winkel vinden waar ze te vinden zijn stuur je me maar PM
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De latjes die je nu hebt volgens ik hier zie zijn DDR (1) ramlatjes pc 2700 die draaien op 333 Mhz. deze kan je idd vervangen door 2 latjes DDR (1) Pc 2700 333 Mhz van 1 gigabite. deze zijn nog verkrijgbaar. als je kan kijken met bvb everest kan je bij chipset bij 1 van de bridges zien wat je moederbord ondersteunt als je moederbord bvb pc 3200 (400 mhz) ondersteunt kan je ook 2 latjes van 1 gigabite van dit type inzetten maar dan moet je wel 100% zeker zijn dat je moederbord dit type ondersteunt.Als je moederbord max 333 mhz ondersteunt zal je deze moeten nemen. Mijn oudste zoontje zijn pc draaid 2 gigabite DDR 333 mhz van het merk Kingston en pc'ke loopt als een trein.en op deze heeft hij lifetime warranty dus mag er in principe niets misgaan met deze of ze worden door de pc winkel vervangen ;) mocht je geen winkel vinden waar ze te vinden zijn stuur je me maar PM
Zal waarschijnlijk 400mhz ondersteunen of ben ik verkeerd ?
 
idd je Moederbord ondersteunt ook DDR 400 dus kan je 2 latjes van 400 mhz van 1 gigabite ook nemen ;)

Kingston 2048 Mb (2 x 1024 Kit) DDR 400 Lifetime Warranty € 59,00 ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb geheugen bijgestoken en moet zeggen dat vista stuk sneller werkt.
Zit nu echter terug met ander probleem.
Werk met dualboot vista-xp.Bij het opostarten eens xp gekozen om te kijken wat dat heeft.
Probleem is nu dat ik xp niet meer kan opstarten.Krijg foutmelding en heeft iets te maken met installeren nieuwe software of hardware.Zal dus waarschijnlijk te maken hebben met ram geheugen dat ik bijgestoken heb.
Iemand idee hoe ik dit terug goed kan krijgen ?
 
Ik heb ook 2GB bij gestoken en XP hebt dit gedekteerd, en gedenkt dat een nieuwe installatie op een aandere computer was en opnieuw de registratiecode gevraagt. Na dit alles opnieuw normaal. Het is ook warschijnlijk ook zo bij U . :)
 
Ik heb ook 2GB bij gestoken en XP hebt dit gedekteerd, en gedenkt dat een nieuwe installatie op een aandere computer was en opnieuw de registratiecode gevraagt. Na dit alles opnieuw normaal. Het is ook warschijnlijk ook zo bij U . :)
Heb da vroeger al eens voor gehad hetgeen jij zegt maar is niet hetzelfde denk ik.Ben nu wel niet 100% meer zeker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan