Status
Niet open voor verdere reacties.

KrisVM

Steunend lid
Vip Lid
HI

op mijn zoon zijn laptop voor school draaid win 7 64 bit, er steekt 2gb ram in maar pc is enorm traag en ram draaid bijna contenu op 90 % als ik bij de prestaties ga kijken, hoe kan ik dit terug io krijgen, ik heb al geprobeerd met een nieuw 2gb ram maar zelfde probleem, het systeem geeft wel bij eigenschappen weer dat er 1gb id geïnstalleerd en niet 2, ik weet dat er een bepaald % gebruikt wordt voor andere HW zoals video kaart maar toch niet een volledige GB??

malware en virussen zijn ook gescand en geven geen resultaten
 
een 64 bit systeem heeft 4GB nodig ...
indien deze standaard werd aangekocht met de Windows 7 x64 bit dan zou er dus 4 GB aanwezig moeten zijn en zeker niet minder ...
zit er toch maar 1gb in of 2gb en was deze dan ook voorzien van deze Windows 7 x64 bit dan vrees ik dat men er een ram latje heeft ontvreemd toen de laptop onbeheerd achter gelaten werd ...!
 
Windows x64 werkt ook op een toestel met minder dan 4GB geheugen hoor. Alleen is dit niet "best practice". Maar ik installeer vrijwel altijd een x64 versie, ongeacht er toch minder geheugen inzit. Kwestie dat er geen problemen ontstaan wanneer men geheugen wilt toevoegen later...

Kan je even merk en model geven van die laptop aub?
 
Knipsel.PNG
 
wat bedoel je met " het is nieuw "
bedoel je dat er nog garantie opzit ...indien dit zo is dan dien je eens te controleren of er aan de onderkant aan geprutst werd ...het zou me niet verbazen dat een andere leerling met hetzelfde systeem er een ram latje verwijderd heeft om deze dan zelf te gebruiken ...als je niets kunt vast stellen dan kun je garantie claimen ...omdat je printscreen duidelijk aangeeft dat er maar 1GB ram geheugen aanwezig is !
 
Ha zo het betreft een nieuwe laptop. Gezien hij op windows 7 draait had ik dit niet verwacht. Als hij nieuw is en er is niet aan geprutst, dan zou ik ook grantie claimen hoor, want het hoort bij een nieuwe wel in orde te zijn.
 
TS zegt niet dat die laptop nieuw is, maar een nieuwe geheugenmodule. Is een trouwens een Intel Core ix CPU van de 2de generatie. Dus waarschijnlijk 2 a 3 jaar oud = uit garantie.

Kijk eens na in de BIOS hoeveel RAM daar herkend wordt.
 
Een nieuw latje RAM kan ook stuk zijn, een vriend van mij heeft dit ook ondervonden. Hij wou zijn pc upgraden met wat meer RAM en dat nieuwe latje was stuk. Heeft een nieuw latje gekregen en was opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan