Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen,

Hoop dat iemand de oplossing kent (waarschijnlijk wel) voor het probleem dat mijn vrouw heeft op haar Medion Akoya MD99360. Het betreft hier een notebook met afneembaar scherm dat dan als tablet kan worden gebruikt.

Wanneerhet apparaat wordt aangezet komt meteen in de linkerbovenhoek de volgende tekst :


00C08270 - Real time Clock Error - Check date and time settings
Press F1 to continue or F2 to enter setup.


Als ik dan op F1 druk start hij gewoon op als de lader is aangesloten, op batterij dikwijls niet en blijft het scherm ongewijzigd. Nochtans zijn datum en tijd correct.

Ik dacht eerst dat het aan Windows lag en heb een nieuwe installatie gedaan van Win10, maar het probleem blijft gewoon aanhouden.

Alvast onze dank
 
denkelijk is hier je bios batterij aan vervanging toe ... je zegt nochtans zijn datum en tijd correct ( hiermee bedoel je dus de de datum en tijds instelling van Windows als deze opgestart is ) maar ik heb het dus over de datum/tijdsinstelling in je bios ..
 
Qtex, datum en tijd van bios bedoel ik ook; heb die een paar keer reeds juist gezet en F10 (save and exit) gedaan, maar als ik de notebook uitschakel en na enkele minuten weer boot krijg ik hetzelfde als ervoor.

Weet U of die batterij van het bios zelf te vervangen is ? Ik ga met een Medion niet graag naar de computerboer (lachen)
 
Zo; daarnet gebeld naar de hotline van Medion voor hulp, blijkt mijn van april 2014 aangekochte notebookje nog onder garantie te vallen :yahoo:

Dacht dat er maar 2 jaar op zat maar blijkt 3 jaar te zijn.

Wordt dus volgende week opgestuurd !!!:applaus:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan