Status
Niet open voor verdere reacties.
Het gaat hier om een wat oudere pc met een AMD ATLON 1000 procesor. Het een gesplitste HD van totaal 20GB.(dus redelijk oud) Er is geen install cd en licentie meer aanwezig. Systeem herstel heeft geen resultaat. Dus dit maakt het probleem wat moeilijker. Het gaat om het volgende.
Bij of in elke willekeurige map waarbij de rechtmuistoets gebruikt wordt opend er een oude norton versie. De gehele notron software is eraf. Alle mapen zijn verwijderd. incl de map die in commanfile staat. Waarschijnlijk zit er in de map SYSTEEM32 een .DLL die voor de aan sturing zorgt die dit probleem veroorzaakt. Allen ik kan die .DLL driver niet vinden weet iemand welke naam die .DLL zou kunnen hebben of waar ik die zou kunnen vinden. willicht is het dan doormiddel van edit-en (herschijven) het probleem opgelost.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
doe ook zeker een een grondige regclean. ik heb de indruk dat er orphaned files of regkeys op zitten. eens alle regfouten en orphaned files weg zou het moeten gedaan zijn. en anders kan je natuurlijk ook nog de rechtermuisknop instellen op een andere functie in je configuratiescherm natuurlijk... maar dat geeft nijltje natuurlijk ook al aan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je kan ook manueel je register doorzoeken naar bestanden Norton. is natuurlijk iets gecompliceerder en je moet goed weten waar je mee bezig bent 1 verkeerd bestand dat niet norton is verwijderen en het kan Bingo zijn dat pc niet meer opstart. Ga hiervoor als volgende te werk. via start tik in uitvoeren regedit en dan enter dan zit je in register. Dan bovenaan klik je op bewerken dan iets naar beneden naar zoeken.Daar typ je Norton in en klik op volgende zoeken. het register wordt doorzocht even geduld want kan tijdje in beslag nemen eer er iets wordt gevonden. als je bestanden vindt klik je met rechtermuis hier op en klik op verwijderen. dan klik je F3 om volgende te zoeken. Zo ga je door tot alle bestanden in het register zijn gevonden en verwijderd.Je kan makkelijk een half uurtje bezig zijn eer alles is verwijderd. Dus veel succes ;)
 
je kan ook manueel je register doorzoeken naar bestanden Norton. is natuurlijk iets gecompliceerder en je moet goed weten waar je mee bezig bent 1 verkeerd bestand dat niet norton is verwijderen en het kan Bingo zijn dat pc niet meer opstart. Ga hiervoor als volgende te werk. via start tik in uitvoeren regedit en dan enter dan zit je in register. Dan bovenaan klik je op bewerken dan iets naar beneden naar zoeken.Daar typ je Norton in en klik op volgende zoeken. het register wordt doorzocht even geduld want kan tijdje in beslag nemen eer er iets wordt gevonden. als je bestanden vindt klik je met rechtermuis hier op en klik op verwijderen. dan klik je F3 om volgende te zoeken. Zo ga je door tot alle bestanden in het register zijn gevonden en verwijderd.Je kan makkelijk een half uurtje bezig zijn eer alles is verwijderd. Dus veel succes ;)

Daarna gaan er nog een pak sleutels overblijven met de naam Symantec, opnieuw een half uurtje.
Gebruik maar eerst even de Norton removal tool, dat gaat al een groot verschil maken.
En let op als je nog producten gebruikt van Symantec bvb Norton ghost (imaging tool).
 
je kan ook manueel je register doorzoeken naar bestanden Norton. is natuurlijk iets gecompliceerder en je moet goed weten waar je mee bezig bent 1 verkeerd bestand dat niet norton is verwijderen en het kan Bingo zijn dat pc niet meer opstart. Ga hiervoor als volgende te werk. via start tik in uitvoeren regedit en dan enter dan zit je in register. Dan bovenaan klik je op bewerken dan iets naar beneden naar zoeken.Daar typ je Norton in en klik op volgende zoeken. het register wordt doorzocht even geduld want kan tijdje in beslag nemen eer er iets wordt gevonden. als je bestanden vindt klik je met rechtermuis hier op en klik op verwijderen. dan klik je F3 om volgende te zoeken. Zo ga je door tot alle bestanden in het register zijn gevonden en verwijderd.Je kan makkelijk een half uurtje bezig zijn eer alles is verwijderd. Dus veel succes ;)


Vreemd genoeg komt de opstart van norton ook als in een bestand wil delete via het toetsen bord
Was al bezig in het register, heb alles van norton en synamtec weg gedaan.
via msconfig heb ik alles wat met norton en symantec een binding heeft uitgeschakelt zodat deze niet opstarten.
en in service heb ik ook alles wat symantec opstart uitgeschakelt en stop gezet.
 
Na een uurtje of 3 bezig te zijn geweest met het zoeken en verwijderen van div prog en tools heb het programma EasyCleaner gebruikt en alles na gelopen.
Ben ik ben er niets mee opgeschoten het opstarten van norton blijft terug komen bj het bebruik van de rechter muistoets en de del toets.
 
ik zou gewoon dan met een keyfinder je key van windows zoeken tenzij deze met een sticker op je bak hangt en met een windows cd de boel formatteren. tijdens installatie vul je gewoon je key in. Dat is normaal geen probleem voor aktivatie nadien. Heb hier al op die manier al verschillende pc's een herinstallatie gedaan van mensen die geen installatie cd hadden van windows maar wel een legitieme sleutel van hun pc. mag zelfs installatie cd rom zijn met service pack 3 al in verwerkt normaal geen probleem
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan