Rechtsklik venster is ineens zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

mMum

Steunend lid
Vip Lid
Hi Folks,
Ik heb sinds een paar dagen een raar fenomeen. Mijn "rechtsklik venster" dat eerst gewoon een witte achtergrond had is ineens zwart. Als ik er met de muis overheen ga wordt het wel weer wit, maar tussen ieder onderdeel (bijvoorbeeld openen, knippen, kopiëren etc. zit dan een zwarte rand. Dit is gekomen nadat mine craft en hamachi log me in geïnstalleerd is. Deze twee programma's zeggen me helemaal niets, maar een van mijn kinderen vond het een leuk progje, vandaar.
Kan iemand mij helpen om de vensters weer normaal te krijgen?
Mijn dank is groot!
mMum
 
Ik snap even niet wat je bedoeld met een rechtsklik venster, maar als dit gebeurd is na een install en verwijdering van een programma zou je een systeemherstel kunnen proberen.
 
Dank je voor de snelle reactie.
Als je op een pictogram gaat staan (bijv. mijn documenten) en je klikt rechts met je muis, dan komt er een uitrolschermpje. Dat hoort een witte achtergrond te hebben. Daarop staan de begrippen "openen, knippen, kopiëren, etc. onderaan staat "eigenschappen". Dit is gekomen na het installeren van genoemde programma's. Ik begrijp dat ik systeemherstel kan doen, maar dan zijn de progjes weg. Vandaar dat ik me afvroeg of iemand dit fenomeen ooit heeft meegemaakt en weet hoe dit terug te zetten naar een witte achtergrond, zonder systeemherstel. Als het niet anders kan, gaan de progjes eraf natuurlijk.
 
Probeer eens een ander Thema.
Ga naar het bureaublad en dan rechtermuisklik en kies Aan persoonlijke voorkeur aanpassen.
Hier zouden Thema's moeten staan.
 
Hamachi Log me in is een soort P2P VPN Service. Hiermee kunnen 2 computers onderling veilig verbonden worden in een virtueel netwerk over het internet.

En om verder te gaan met het probleem (;)), snelste methode is een systeemherstel. Je kan achteraf die 2 applicaties wel terug installeren. Desnoods één voor één, dan ben je zeker dat daar de oorzaak zit van je probleem, en bij welke stap (app) het probleem zich voordoet.
 
Is het zeker dat het om deze progjes gaat ? Is er misschien een derde of meerdere progjes geinstalleerd dat iets met het thema veranderd heeft.
Ik kan zo snel niet op de naam komen, maar er bestaan vele progjes die dit veranderen. Er zijn zelfs progjes die Windows veranderen in een Look-A-Like Mac.

Ik zou toch eerst eens proberen naar de Thema's te gaan. Een Zwart hoog contrast geeft een zwarte rechtermuisklik popup/menu. Deze staat tussen de Basis Thema's.
 
Hallo allemaal, fijn dat jullie met me mee dachten, maar de enige oplossing was een systeemherstel uitvoeren. Misschien is er met het installeren van e.e.a. iets meegekomen, maar ik heb geen idee, want dat heb ik niet zelf gedaan. Alles is nu weer OK, dankzij jullie. En zoonlief heeft pech, want mine craft wordt niet meer via mijn pc gespeeld.
Prettige avond allemaal en nogmaals dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan