Status
Niet open voor verdere reacties.
Recovery of herstel cd's is natuurlijk heel belangrijk om je systeem terug tot leven te brengen. Maar ik zie in het bos de bomen niet meer.

Er is een topic van Tuts en ook al een van qtex. Gaat dat over dezelfde recovery cd of is er verschil tussen? Moet die allemaal aanmaken of is één voldoende en welke moet ik dan kiezen?

Graag een verduidelijking aub.

Joke
 
eerder werd er vandaag gevraagd of er ook de recovery disk voor de vista aanwezig waren ter download hier op pc tuts ..
ik heb daar op tuts een pb gedaan met de vraag of deze hier ook mochten aangereikt worden ..
Tuts heeft me daarop gevraagd om er een topic van aan te maken , met een korte beschrijving ...
immers is het zo dat ik de recovery cd's windows vista , win7 & 8 zelf heb aangemaakt door eerst het betreffende besturingssysteem te installeren ...
ik heb deze iso file's doorgestuurd aan tuts , deze werden dan door tuts opgesplitst en ingeblikt ...
de links die tuts aanbied dienen dus in het geheel opgehaald te worden ...
zijn deze alle opgehaald klik je enkel de eerste ingeblikte bestand aan ..
deze aangeklikte word dan uitgepakt , ook al de andere delen worden dan uitgepakt en in dezelfde map geplaatst .
na het uitpakken vind je dan de iso file welke je op een cd kunt branden of welke je op een usb stick zet ...
**eerder hadden we de links in zijn geheel hier beschikbaar gesteld door mijn dropbox ...
deze werden echter met zo veel gedownload dat dropbox de links blokkeerden ...
daarom nu de opgesplitste bestandjes ...
 
@ Lleyn
je verwijst echter naar een ander hulp forum ... bepaalde personen van dat forum proberen hier onrust te stoken !
meer wil ik er niet over kwijt !
 
Ik denk eigenlijk dat veel mensen niet goed weten wat die recovery disk inhoud. In veel gevallen heb je die zelfs niet nodig. Als je boot nog in orde is kan je via F8 ook in de recovery console raken. Wat maw in 95% van de gevallen zo is.
Daarboven ben ik er vrijwel zeker van dat veel mensen niet weten wat ze dan moeten doen. De eerste "Starup repair" optie heeft me in zeer weinig gevallen kunnen verderhelpen, bijna NIHIL. De "Command prompt" daarentegen is van grote waarde. Maar ook hier weer is dit niet weggelegd voor doorsnee gebruiker. System restore is ook zeker de moeite als optie.
Soms nuttig als je zulke disk hebt, maar ik ben er vrijwel zeker van dat veel mensen niet weten wat ermee aan te vangen als de tijd rijp is.
 
@ Lleyn
je verwijst echter naar een ander hulp forum ... bepaalde personen van dat forum proberen hier onrust te stoken !
meer wil ik er niet over kwijt !

Daar was ik me niet van bewust en daar kan ik me dan ook niet over uitspreken, ik wou enkel een helpende hand aanbieden omdat ik die bewuste handleiding via Google ben tegen gekomen en deze me wel OK lijkt te zijn: heb ze trouwens ook al succesvol gevolgd.
 
de handleiding is zeker een +punt
dat jij je daar niet bewust van bent is normaal denk ik ....ik vind het mooi van u voor de helpende hand die je aanreikt...;)
 
@ Lleyn
je verwijst echter naar een ander hulp forum ... bepaalde personen van dat forum proberen hier onrust te stoken !
meer wil ik er niet over kwijt !

@Lleyn,
Het was niet de bedoeling uw de zaken nog ingewikkelder te maken. Bij Googlen verschijnen er nog wel meerdere linken en handleidingen.

@qtex,
Bedankt voor de uitleg nu is het wel duidelijk. Ik weet dat om zoiets uit te klaren dat daar verdorie veel tijd in kruip.
Enne, dat ander forum is mij ook bekend, nee bedankt. Ik ben lid van pctuts en daar voel ik mij goed bij.

Joke
 
En toen werd er (zonder meer) een tweede post aangepast.

graag gedaan !
je wist op voorhand dat een verwijzing naar dat forum niet mocht ....
gezien deze link eerder al werd verwijderd in je vorige post en toch probeerde je het weer nadat je de reden te horen kreeg !!!!
 
Als je regelmatig een backup maakt , kun je jouw windows vista herstellen met de repair functie. Zie de link van Qtex
in dit bericht #2
De repair functie kun je wat vergelijken met een image terugzetten. Als je iemand kent die een windows vista installatieschijfje heeft , kan dit hiervoor ook gebruikt worden.
Zie Figure G in de link van Qtex
 
normaal heb je meer dan 1 recovery cd-rom nodig om hem terug te brengen naar fabrieksinstelling.tenzij er nog een partipatie beschikbaar is met de naam recovery kan je vinden via schijfbeheer indien deze aanwezig is kan je hem terug herstellen.
 
Ja, allemaal mooi die Windows backupjes maken. Maar de realiteit is best anders. Iemand die dan al zulke backup heeft, is meestal al verouderd. Ik krijg wekelijks verschillende PC's die nietmeer opstarten onder handen. Ik kan je vertellen dat 90% geen backup heeft van zen foto's of email of wat dan ook. Alles staat netjes op hun laptop die nietmeer opstart. Laat staan dat ze een systeem backup hebben. Eerlijk, ik heb er ook geen...
En ook al zouden die mensen een repair disk hebben, ze zouden er niets mee vooruit zijn omdat ze niet weten wat te doen.
Grootste oorzaken van failures; defect FS tgv defecte HDD.
Windows omzeep; recovery dmv factory restore.
 
Spijtig genoeg is deze recovery cd voor een engelstalige Windows versie. Dat mocht wel vermeld worden vind ik.

Dat bedoel ik dus. Als je weet wat zulke recovery disk inhoud, dan weet je dat die opmerking geen steek houd. Niet slecht bedoeld, maar de taal maakt totaal niets uit, tenzij voor de "begrijpbaarheid" van de eindgebruiker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan