Recupereren installatiecode Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkie

Steunend lid
Vip Lid
Hoi allemaal,

Mijn dochter haar laptop loopt steeds vast.
We gaan deze terug opnieuw installeren, maar dan hebben we de productcode van W7 nodig.
Deze staat onderaan de laptop op de sticker.
Door dagelijks gebruik is deze echter onleesbaar geworden.
Kan ik deze code op een andere manier terugvinden?

Groetjes Rikkie
 
THX qtex,

Ik heb dit tooltje laten lopen en de verschillende codes gerecupereerd.
Bij nazicht komen deze niet overeen met de code op de sticker (voor zover deze nog leesbaar is)
Is de producktkey op de sticker onjuist of deze van het tooltje ongeloofwaardig?
 
wel nu jij dit vermelde heb ik dit tool ook eens laten lopen ....( had deze eerder nog nooit gebruikt ) en wat zag ik nu !
ook hier werd me nu een andere key vermeld voor de windows8 dan die gene die ik toe gestuurd kreeg toen ik de digitale download aan gekocht had .
op zich is dit raar ...en ik vermoed daarom ook dat tydens de activatie de ingegeven code dan vervangen word , want ik ben er 200% zeker van dat de digitale aangekochte windows8 die ik nu in gebruik heb wel degelijk legaal is ..
dus indien jij dan de gevonden key ingeeft zal deze wellicht aanvaardt worden ...

indien je het toch niet vertrouwd kun je de volgende activatie werkwijze volgen ...
Windows activeren via een telefoon ...

1. Klik op start
2. Typ in het onderstaande zoekvenster "slui.exe 4" en druk op "Enter"
3. Wanneer UAC naar voren komt druk hier op Ja om verder te gaan.
4. In het volgende scherm kies "Nederland" of " Belgie "
5. Druk op "Volgende" en een telefoonnummer + een lang serienummer verschijnd. Bel het telefoonnummer en volg de opties die de telefoon-computer u geeft.
6. Nadat de gegenereerd key is ingevuld druk je op "Volgende" en Windows zal nu activeren.



De nederlandse telefoon nummer om windows te activeren is ....
0800 023 3487 (gratis nummer )
+31 20 713 9240 (betalend nummer )

Het belgische nummer is ...
0800 40758 (gratis nummer )
+32 2 401 2650 (betalend nummer )

er bestaat tevens ook de mogelijkheid om de key via een opdrachtprompt op te vragen ...
maar de juiste opdrachtregel die je dient in te geven ken ik niet ....
deze begint met slmgr ... ....
 
Ik heb nog een andere tool geprobeerd en die kwam met dezelfde code als uw tooltje.
De herinstallatie is met een cd/DVD en maakt gebruik van een map recovery op de D-schijf.
Ik vermoed dat de producktkey automatisch ingevuld wordt, maar ik ben niet zeker.
Het is een laptop van Samsung met voorgeïnstalleerde Windows 7.

Bedankt voor de gegeven informatie!!!
 
@ Pluis,

Bedankt voor de tip.
Ik heb deze geïnstalleerd en we komen bij dezelfde producktkey als bij de andere tooltjes.
Deze geeft wel veel meer info!

Morgen een herinstallatie uitvoeren...
Ik hoop dat de producktkey, inderdaad, automatisch ingevuld wordt.

Groetjes Rikkie
 
De code op de stikker is de productcode van de besturing toen de PC nieuw geleverd werd.

Het is mogelijk dat er naderhand een andere besturing op is geinstalleerd. Deze zal dan dus een andere productcode hebben. Deze code geven de progjes nu dan dus aan.

De vraag is nu wel welke besturing je nu wilt gaan installeren. De originele waarvan de de productcode niet meer te lezen is, of de besturing die er nu op staat, waarvan je de code nu wel hebt.
 
Dat is inderdaad vreemd.
Maar op de DVD waarop de besturing staat die je wilt gaan installeren hoort ook een productcode te staan.
Of ga je een recovery terug zetten naar de fabrieksinstelling ?
 
Er is een cd/DVD bij zonder code, alleen onderaan de laptop en die code is grotendeels onleesbaar geworden.
Op de cd/DVD staat dat de recoverymap op de D-schijf aangesproken zal worden...

Waarschijnlijk zal de activatiecode automatisch ingevuld worden.
 
Ik ben niet 100% zeker, maar ik denk dat dit wel mogelijk is. Dat er een andere code opstaat dan onderaan aan de sticker. Je moet weten dat die allemaal in bulk geinstalleerd worden dmv een sysprepped Windows (code blijft hetzelfde). Dikwijls gebruikt de vendor 1 Volume License die altijd werkt en moeten ze wegens end-user verkoop wel een geldige code meeleveren. Die onderaan op de laptop plakt.
 
@Dragon
Wat zou het nut dan zijn van zo'n stikker ?
Volgens mij worden er bij dit soort PC's of laptop's OEM versies voorgeinstalleerd, maar de productcode moet wel kloppen met wat er uiteindelijk geinstalleerd staat.

@Rikkie
De schijf die jij dan hebt is een herstelschijf. Hierop staat niet de besturing. Na het booten vanaf deze schijf krijg je een paar opties, waaronder ook de pc terugzetten naar de fabrieksinstellingen.
Als je de D schijf niet gewist hebt, moet alles goed gaan en hoef je geen productcode te hebben. Wel moet je daarna meestal activeren. Hiervoor moet je bellen met Microsoft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het nut is zoals ik reeds aanhaalde. De vendor moet deze sowieso meegeven om de eindgebruiker een geldige licentie verkocht te hebben. Maar een nieuwe laptop met een Windows is altijd een sysprep. Heb er ook al enkele gemaakt. Je moet dan een aantal dingen standaard ingeven zoals gebruiker en tijdzone etc, maar verder installeerd die alles inclusief software en drivers. Het enige wat een sysprep niet vraagt is de code, deze neemt hij over van zen host waarop die sysprep gemaakt is. Een volume license is "onbeperkt". Die code onderaan de laptop is maar formaliteit en ongebruikt eigenlijk. Deze werkt sowieso bij een herinstallatie.
Ik weet nog ten tijde van Windows XP dat er een Dell versie rondging die altijd werkte = Integrated Volume License key. Dit even terzijde...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan