Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Omdat ik nogal eens een PC moet repareren van een kennis , vriend , buren of familie heb ik dit apparaat een poosje terug eens aangeschaft.

Afgelopen weekend voor het eerst gebruikt en ik heb hier een goede ervaring aan over gehouden.
Ik hoef nu geen pc meer mee te sjouwen als ik naar het adres fiets om de pc te repareren.
Nu heb ik een handig klein doosje bij me. Met twee lege harddisks ( dat moet voldoende zijn ) om de gegevens te redden.

Enige nadeel, het apparaat ondersteund geen IDE schijven.

Een aanrader dus voor iedereen die dit wel eens nodig denk te hebben: https://www.conrad.nl/nl/renkforce-...et-clone-functie-met-wis-functie-1013325.html


1013325_AB_00_FB.EPS_400.jpg
 
Omdat ik nogal eens een PC moet repareren van een kennis , vriend , buren of familie heb ik dit apparaat een poosje terug eens aangeschaft.

Afgelopen weekend voor het eerst gebruikt en ik heb hier een goede ervaring aan over gehouden.
Ik hoef nu geen pc meer mee te sjouwen als ik naar het adres fiets om de pc te repareren.
Nu heb ik een handig klein doosje bij me. Met twee lege harddisks ( dat moet voldoende zijn ) om de gegevens te redden.

Enige nadeel, het apparaat ondersteund geen IDE schijven.

Een aanrader dus voor iedereen die dit wel eens nodig denk te hebben: https://www.conrad.nl/nl/renkforce-...et-clone-functie-met-wis-functie-1013325.html


1013325_AB_00_FB.EPS_400.jpg

Bestaat ook in SATA/IDE hoor.
USB 2.0 to SATA-IDE cable.jpg
Dit is de kleine versie. Maar er bestaat hetzelfde als jij hebt die ook IDE ondersteunt.
Om ergens vlug iets te doen is die kleine versie handiger. Kost minder dan 15€. Heb ik al een paar jaar de 2 versies. Maar dan alleen op USB 2.0.
 
Ja Mik dat heb ik wel, maar dan moet ik een PC meeslepen om dat te kunnen inzetten.

Met dit kleine doosje heb ik geen werkende PC nodig.

Ik had gezocht, maar kon zo'n doosje niet vinden dat IDE en SATA ondersteund. Op zich niet zo heel erg omdat ik een IDE schijf alleen nog maar tegenkom op de echte oudere PC's.
 
Jullie hebben gelijk, ik heb waarschijnlijk niet goed genoeg gezocht.

Maar ik ben toch blij met mijn doosje. IDE komt in mijn kringen toch nog maar zelden voor.
 
Jullie hebben gelijk, ik heb waarschijnlijk niet goed genoeg gezocht.

Maar ik ben toch blij met mijn doosje. IDE komt in mijn kringen toch nog maar zelden voor.

Als Jij tevreden bent met het doosje, dan is iedereen toch blij, niet?
Vermoedelijk heb je nooit stilgestaan bij de mogelijkheden van het toestel. Is hier op de site toch ook al enkele malen vernoemd. Ik ken niemand die niet tevreden is van het systeem. Of het nu de eerste of laatste versie is, het doet wat het hoort te doen. Ik heb de kabelversie jaren geleden aangekocht op een beurs. Reden voor aankoop was dat ik nogal wat oude IDE schijven liggen had die ik af en toe wilde gebruiken voor iets. Daarmee kon ik alles aan. De eerste versie die ik had, kon enkel IDE aan. Maar je kon er een IDE schijfje uit een laptop ook mee aansluiten. De huidige versies kunnen uiteraard alles aan. En als kers op de taart, ook USB 3.0.
Ik kan U verzekeren, je zal er veel genot aan beleven.
 
De kabelversie heb ik hier ook liggen, maar dan moet ik dus zoals ik vermeld had telkens een werkende PC meeslepen.
 
De kabelversie heb ik hier ook liggen, maar dan moet ik dus zoals ik vermeld had telkens een werkende PC meeslepen.

Dan bedoel je waarschijnlijk dat de kabelversie niet kan kopiëren van de ene naar de andere disk zonder pc. Of is me hier iets ontgaan?
 
er is nooit sprake geweest om zo de betreffende pc met problemen te repareren ...
het is eerder de bedoeling om belangrijke data over te zetten van de betreffende HDD of SSD naar een andere HDD met de bedoeling om deze veilig te stellen mocht er dan iets mis gaan met het repareren van de betreffende pc.
 
Inderdaad, een pc die met geen mogelijkheid meer op te starten valt.
Belangrijke data er af halen en alles opnieuw installeren.

Komt vaak voor bij jonge kids die van alles blijken binnen te halen. Allemaal beestjes vaak die een systeem kunnen vernietigen.
Beveiligingen worden uitgezet en als hij het niet meer doet wordt de hulp van papa ingeroepen die het meestal ook niet weet, maar wel mijn tel nr. heeft.

Zo gaat dit dus hier in mijn dorpje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan