Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Pctuts,

Deze vraag dat niet echt over mijn provider, maar over het internet.
We hebben pakket 2 van ziggo, dit is 15 mbit/s download en 2.5 mbit/s upload.
Wanneer ik één computer rechtstreeks op het modem aansluit haal ik iets meer/iets minder dan 15 mbit/s (dit klopt dus), het zelfde krijg ik bij de upload.
Wanneer ik een router tussen het modem inzet, en hier een computer op aan sluit haal ik nog maar 5mbit/s download, en wel de 2.5 mbit/s upload.
Klopt hier iets niet? Of is het normaal dat je router meer dan de helft van je download snelheid weg pakt?

We hebben een Belkin router, en we zaten al te denken aan een nieuwe router.. maar is dit het probleem wel?

Met vriendelijke groeten,
Wesley

EDIT: Om precies te zijn een Belkin 4 Port Router, for cable and DSL modems. (met de nieuwste firmware).
 
Laatst bewerkt:
Ligt er aan, als dit nog een hele oude met 10 Mbps poorten is, zou dit wel kunnen kloppen.
Je zegt ook niets of het draadloos of bedraad aangesloten is.

Natuurlijk geeft elk apparaat wat tussen een verbinding zit een lichte vertraging, maar meestal is dit nihil.
 
Alles ligt hier met draad aangesloten, en de router heeft geen antenne.
We hebben internet al sinds 2003(van @home,ziggo), en toen is ook deze router gekomen.

Op de router zie ik iets staan van: "F5D5231-4".
Ik denk zelf dat dit 10mbps poorten zijn, want zodra ik 100 mbps full deplex instel op de computer, heb ik geen internet meer..
 
Welk soort router raden jullie mijn aan? Want ik speel nog al graag een spelletje via internet (Black Ops en andere dingen).. Ik weet niet of iedere router hiervoor geschikt is. Verder hoor ik iedereen tevreden zijn over lynsics? ofzoiets..
 
Moeilijk dat wij een keuze moeten maken als we verder geen gegevens hebben.

Wil je draadloos gebruiken of alles bedraad aansluiten.
Als je bedraad wilt, heb je dan Gigabit poorten in de computers of 100 Mbps?
Moet het draadloos zou ik een Wireless-N router kiezen en moet er ook een PC met giga poort bedraad aangesloten worden, moet je hierbij ook letten dat de draadloze router deze poorten heeft.
Zoals deze bijvoorbeeld Linksys by Cisco Dual-Band Wireless-N Gigabit-router WRT320N
 
Ik zal wat meer informatie geven.
We hebben 3 computers in huis.
2 oudere (dus ga er maar niet vanuit dat die giga poorten hebben), en mijne is tip top zelfbouw en perfect:p
Verder denk ik dat een draadloze router fijner is, aangezien je in de toekomst misschien een laptop gaat kopen (we hebben nu alles bedraad).

Kortom, ik moet gewoon een goede router hebben die de volledige snelheid geeft waar wij voor betalen.
Draadloos kan erbij, maar het moet zeker met draad kunnen.

Ohja, we hebben ook nog een sitecome hub, dit is een splitter zover ik weet.
Omdat de kabels te kort zijn hebben we boven op zolder nog een hub, vanuit deze hub gaat de internet naar onze pc.
Ik weet niet of deze vervangen moet worden, maar als dit een splitter is hoeft het niet.
Het gaat om een Sitecom hub LN-107, 10m hub.


EDIT: Stel ik koop een router met gigabit poorten, werkt dit dan niet op de computers die dit niet hebben?
 
Laatst bewerkt:
Stel ik koop een router met gigabit poorten, werkt dit dan niet op de computers die dit niet hebben?<!-- google_ad_section_end -->

Ja, dit werkt. Maar sluit je een 100Mb poort aan op een Gigabit poort, zal deze natuurlijk maar op 100 Mb werken.

Maar, misschien zit hier het probleem ? Ik kijk naar het type van de Sitecom hub LN-107, 10m hub.
Ik weet het niet zeker, maar misschien betekend die 10m op het eind dat deze maar 10mb is. Dit zou betekenen dat het netwerk maar op 10mb draait.
 
De computer beneden is niet aangesloten op deze hub. Ik had vanmiddag het modem op de router, en de computer beneden op de router zonder de 2 computers op zolder aangesloten. Toen ik de speedtest deed van ziggo was deze ook maar voor de helft. Maar ik zal voor de zekerheid nog een keertje proberen morgen. Verder vliegt het internet eruit wanneer ik 100 mbps volledig duplex selecteer (windows 7). Dit heeft misschien wel met die hub te maken, want als ik dat beneden doe vliegt het internet niet eruit (windows xp).

Ik zie hem hier toevallig op marktplaats staan:
http://link.marktplaats.nl/420499212
Het zou dus best kunnen dat dit de oorzaak is, ik ga de computer benden nog eens testen met de router ZONDER hub. Als de snelheid weer maar 5 mbit/s is, dan ligt het aan de router. Is dit niet het geval, en hebben we op zolder wel nog steeds 5 mbit/s dan ligt dit aan de hub.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt natuurlijk een nieuwe router kopen met alles er op en er aan, maar ik denk dat je eerst eens uit moet zoeken waardoor het komt dat het nu niet goed werkt.

De link naar Marktplaats zegt dus dat deze hub geschikt is voor max 10 Mbps.

Je kunt dus wel een nieuwe snelle router kopen, maar dan blijft alles op 10 Mbps werken, omdat die hub de bottleneck is.

Ik zou eerst deze hub vervangen. Als je ooit naar een Gigabit netwerk wilt gaan zou ik een Gigabit hub kopen.
Hier moet je dus zelf een beslissing in nemen, anders volstaat een 100 Mbps Hub.

Het is jammer dat de verzendkosten waarschijnlijk erg hoog zijn, anders had je een goede hub goedkoop van mij mogen overnemen. Ik heb nog wel een paar 100 Mb Hub's liggen.
 
Ik heb even snel een print screen gemaakt van de pc beneden, die op de router is aangesloten zonder hub.
De snelheid staat 100mbps. Maar de speedtest zegt wat anders.
naamloosgt.jpg



EDIT:
Ik weet nu zeker dat de HUB 10mbps is.
Dit kun je zien aan de volgende afbeeldingen.
Wanneer ik internet instel op 10mbps werkt het perfect:
10mbps.png


Wanneer ik internet instel op 100mbps werkt hij niet meer:
100mbps.png


Dit is dus al 1 ding, de hub is 10mb.
Maar waarom krijg ik beneden dan nog steeds die 7 mbit/s download? Die pc is niet aangesloten op de hub.. Dus lijkt mij dat de router ook niet perfect is?


Ik denk dat ik eens ga beginnen met het kopen van een nieuwe hub:
http://www.alternate.nl/html/produc...71/?tn=HARDWARE&l1=Netwerk&l2=Hubs+&+Switches

Die router ben ik nog steeds niet 100% van overtuigt of dit 10 mb of 100 mb is.
Ik vind het raar dat wanneer ik de speed test doe beneden hij niet boven de 7 mbit/s uitkomt, terwijl de verbinding op 100 mb staat.. dit zou dus moeten betekenen dat de router geen 100 mb poorten heeft, maar ik ben er nog steeds niet zeker van ..
 
Laatst bewerkt:
De 100mbps is de verbinding tussen je pc en de modem/router.
De output van je router is 10mbps deze wordt in de pc omgezet naar 100 mbps door de netwerkkaart.
Zijn er meerdere gebruikers in huis die gebruik maken van deze router ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan