Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo , misschien kan iemand me helpen of info geven hoe ik salfeld (child control) kan verwijderen ?

Ik had het geinstalleerd voor te kijken hoe dat werkte maar kan het er niet meer in zijn geheel eraf gooien van mijn pc (windows 8.1)

het programma vraagt om een paswoord maar dat heb ik niet en ook nooit gehad ? ik heb zelfs in het register aller verwijderd maar na opnieuw opstarten van mijn pc staat het er weer in

wat een vreselijk programma is dat ! ik kan ook geen backups meer terug zetten met het backup programma AX64Time Machine

het programma is verwijderd maar start nog steeds op je ziet het komen staan in de taakbalk

alvast bedankt voor info
 
HFX,
In zo'n geval zou ik het volgende doen: [1] Verborgen mappen en bestanden eerst weergeven: Via de Opties van de Verkenner de optie 'verborgen bestanden, mappen en stations weergeven; [2] Installeer Everything Everything Search Engine hiermee vind je werkelijk alles wat diep verborgen in je systeem staat. Dan delete je alles wat je ziet met de naam Salfeld er in. Kans dat je het kwijt bent. [3] Ook Geek.exe GeekUninstaller | GeekUninstaller toont soms dingen die je in Revo Uninstaller (gebruik je toch al?) niet ziet.
Begin hier eens mee en geef feedback.
WW
 
Je hebt het probleem mogelijk erger gemaakt door registry etc manueel op te kuisen. Ik raad je dan ook aan om onmiddellijk alle pogingen te stoppen om deze applicatie via de niet officiele weg te verwijderen!
Hier een link van hoe het wel moet:

Uninstall Problems
Password forgotten (old versions)

Bij de trial versie van die applicatie moet je volgend wachtwoord gebruiken: 0000-1234-0000

Wanneer bovenstaande nietmeer lukt omwille van de deinstallatie pogingen, installeer dan de applicatie van nul terug opnieuw!
 
Hallo wawa en DDragon, ik hebEverything Search Engineen ook Ook GeekUninstaller | GeekUninstaller geinstalleerd maar die vinden niets meer ook heb ik een nieuwe installatie gedaan (trial versie) van child control en heb het ook weer verwijderd ( voor het installeren vraagt ie om een paswoord maar dat heb ik dus niet ! daarna heb ik dit paswoord 0000-1234-0000 gebruikt maar dat wil die niet accepteren

Ik heb in het windows register gekeken en zie dat de salfeld security software timer(webtmr.exe) automatisch opstart met windows (wintmr.exe) die kan ik dus niet verwijderen met geen mogelijkheid

hoe nu verder ? bedankt voor de eventuele oplossingen
 
Ik heb niets van salfeld gedowload maar had het programma van een niewsgroep gedownload

Hier sla je wel de nagel op de kop. Ik vrees dat we hier gaan vastlopen op deze manier. Zulke software zet vrij zware beveiliging op je systeem. Wachtwoorden gaan zeker niet onbeveiligd terug te vinden zijn in het windows register. Ook al verwijder je alles zichtbare sleutels die hiermee te maken hebben. Ze gaan het niet zo gemakkelijk voor je maken.
Daarbuiten heb je dus geen trial geinstalleerd maar een volledige (niet legale) versie. Hier stopt het voor onze kant ook dan.
Kijk eens na of er geen tekstbestandje bijzit met meer informatie over die software. Dat is je enigste mogelijkheid vrees ik.
 
Je zou nog kunnen proberen om de pc op te starten in veilige modus en dan de volledige map met het programma deleten. Daarna opnieuw opstarten en het register schoonmaken.
Mogelijk blijf je meldingen krijgen over dit programma.

Lukt het niet om de map in veilige modus te verwijderen dan is een Linux Live CD nog een optie om de map te verwijderen.
 
Bedankt allemaal voor jullie info, ik heb ook de veilige modus al geprobeerd ook dit mocht niet baten. Ik heb nu eenmaal een foutje gemaakt om dit te installeren ik kan het niet meer terug draaien ik had na het installeren de vorige week een dag later al de software weggegooit. Er is misschien nog een optie die even ga uitproberen de linux live cd. Dus dit is nog erger dan gedacht een virus eraf halen is dan nog veel makkelijker-m-
 
Probeer anders eens met Kaspersky Rescue Disk. Deze start ook op in een Linux omgeving.

Je hebt dan een bureaublad, hiermee kun je naar de C schijf.

Geen overbodige luxe om met deze rescue Disk ook eens te scannen op virussen na dit nieuwsgroep uitstapje.

Download de ISO en brand deze op een CD of maak een bootable USB stick.

Alles vind je hier: Kaspersky Rescue Disk 10
Onderste link is handig oom een bootable USB stick te maken en de ISO hier op te zetten.
Het ISO bestand vind je hier: http://rescuedisk.kaspersky-labs.com/rescuedisk/updatable/kav_rescue_10.iso


screenshot_Kaspersk_9b7d-df33b173725f.png
 
ik begin effe opnieuw ...

heb je de optie ingesteld ouderlijk toezicht ( Family Safety instellen ) dat aanwezig is in windows zelf ?
*indien zo heb je dit onder hetzelfde account gedaan dan kun je enkel via de verborgen Admin dit ongedaan maken !
je diende in feite eerst een nieuwe account aan te maken met beperkte rechten waarop je deze Cild Safety kon toepassen !!



****sorry zag pas nadien dat Salfeld Child Control is dus een extra te installeren software ...
 
Laatst bewerkt:
Ikzag net hier een interessante post die je misschien kan helpen voor dat wachtwoord. Op blz3 van de pdf van Toptips 6 heeft WaWa een heel goede tip gezet voor het achterhalen van wachtwoorden: LicenceCrawler, er is een link naar download in die pdf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan