Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb pc met schijf 1 =Win7 , en schijf 2 =win8.1
Dual boot voorzien op pc
Schijf 1 versleten (blokkeert)
Wil schijf met win 7 overcopieeren naar die met win 8.1
(vroeger gebruikte ik GHOST om volledige schijf te copieren , doch dan ben ik win 8.1 kwijt)

Hoe oplossen... Liefst dual boot behouden(opstartscherm)

dank bij voorbaat

Marcel
 
als ik je goe versta dan mag de Win7 dus weg ..
kun je me eens een afbeelding neer zetten vanuit schijfbeheer ..want jij spreekt over schijf 1 en schijf 2 wat op zich niet juist is indien je werkelijk 2 lossee schijven bezit ... dan zou er eerder schijf 0 en schijf 1 moeten vermeld staan !
 
ja zijn 2 losse sata schijven, dus schijf 0 en schijf 1

Schijf 0 bevat win7 , die is kapot aan het gaan, . Ik wil de gegevens en win7 overkopieren naar schijf 1;

Schijf 0 (bijna kapot) gaat prullemand in.

Resultaat schijf 1 : win7 (overgecopieerd) en win8.1 (die er op stond).
Dus win 7 overbrengen van schijf 0 naar 1 met behoud dualboot als dit gaat
 
ik raad je af om de Windows te klonen naar schijf 1 (waar nu de Win8.1 opstaat ) .
waarom dit !
omdat je waarschijnlijk ook de beschadigde klusters zal meenemen in deze kloon .
resultaat dat de schijf 1 dezelfde fouten gaat vertonen als schijf 0
wil jij de Win7 op schijf 1 welke dan schijf 0 word dan dien je best een verse instal te doen ...

*ik zie echter de vraag naar een dual boot !
hoe groot is schijf 1
wil jij een dual boot dan komt de Win 8.1 op de 1ste partitie te staan van schijf 1 ( later schijf 0)
vooralleer je schijf 1 gaat opsplitsen die je eerst een fragmentatie op te starten de bedoeling van een fragmentatie is dat al de bestanden op de schijf 1 dichter bij elkaar komen te staan zodat je probleemloos de schijf 1 kunt opsplitsen in 2 partities ...
op de 2de partitie komt dan de Win 7 te staan (vermits een verse instal !)
 
Je kan bijvoorbeeld HDD to VHD (mbv Disk2vhd) gebruiken en een bepaalde disk virtualizeren.
https://technet.microsoft.com/en-us/library/ee656415.aspx

Je kan dan in Windows 8 Hyper-V gebruiken om een virtueel OS op te zetten en de VHD (virtual disk) te koppelen aan dat OS. Dus dan draai je Windows 7 virtueel onder Windows 8.

Een slechte disk clonen gaat idd waarschijnlijk niet 100% zonder problemen. Maar het is te proberen als je dit echt wilt.
CloneZilla is een gratis tool (linux based). Ik gebruik doorgaans HDClone Pro (is ook een gratis versie)
Miray Software - HDClone - Hard disk copy, hard disk backup, hard disk rescue!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan