Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,
Op mijn oude PC stond W7 32 bits. De oude HP Scanjet 5370C werkte niet onder W7.
Nadat ik Vuescan had geïnstalleerd werkte de software van de scanner wel en kon ik opnieuw scannen.

Nu een andere pc met W7 64 bits en McAfee virusscanner werkt de scanner opeens niet meer.
Sorry, scanner werd niet gevonden, Werd niet geïnitialiseerd.

Iemand een oplossing hiervoor?
 
deze oude Flatbed scanner zul je nooit werkende krijgen op een Windows 7 x64 bit systeem ..
er werd voor deze scanner enkel maar een XP x32 bit driver uitgebracht ... ook Vuescan zal je hier niet mee kunnen helpen !
dit beestje is onderwijl afgeschreven en aan een vervanging toe .

**note zelf heb ik er hier 2 flatbed scanners liggen die nog best wel te gebruiken zijn maar niet op het huidige besturingssysteem omdat deze zoals deze van u te verouderd zijn !
 
dat is slecht nieuws. ik ben het met je eens dat HP en Windows deze scanner afgeschreven hebben, maar hij werkt op zich na al die jaren perfect...

zonde voor onze beurs en het milieu dat bedrijven dit soort politiek voeren...
 
Ik las een ouder topic over drivers enVuescan. De HP 5370C werkte onder W7 32 bits nog wel met Vuescan, nu onder 64 bits niet meer. Vuescan (free versie) scant met watermerk. In het oude topic werd gesproken over XP installeren op een oude harde schijf. Is het echter ook mogelijk XP te installeren op een USB-stick zodat je kunt kiezen voor XP bij opstarten om te kunnen scannen?


grtzzzzzz...........
 
Beste,

Ik lees hier zo het een en ander over die flatbed. Ik veronderstel nog een ouder type te hebben n.l een HP scanjet 3570c. Wel, ik kan hier nog bijna alles mee, werk voorlopig nog op win 8.1 pro, het enigste wat niet werkt is de software met welke ik foto negatieve, die zwarte negatieven van oude fototoestellen, kon bewerken, die software werkt niet meer sinds win vista, voor de rest is het een prima toestel, je kan de afdruk van het echte niet onderscheiden. Hoe kan zoiets, simpel door de originele cd software te installeren, wat niet meer gaat, melde hij duidelijk.
Grt.
 
Beste,

volgens mij, en wie ben ik onder al die deskundige hier op het forum, best gaan googelen. HP.com - Drivers downloaden - Detecteer mijn product (uw hp scanjet 5370c moet aangesloten zijn) - de site doet zijn werk niet onderbreken - nu installeren (klik) en volg dan wat er op het scherm verschijnt. Dan heb je de laatste geldige update voor wat uw scanner aangaat. Zo heb ik het ook moeten doen, en met goed resultaat.
Nu weet ik niet welke windows je hebt (ik denk dat bij alle win versie volgend onderdeel zit), maar bij de installatie is er "Windows faxen en scannen" geïnstalleerd, als je die opent, onderaan Links ziet je Faxen - Scannen, dan open je scannen - bovenaan zie je nieuwe scan = openen. Daar detecteer hij normaal jou scanner. Bevestigen en aan de slag. Succes

Grt
 
Hein46 zei:
en wie ben ik onder al die deskundige hier op het forum

iedereen hier kan meehelpen tot het zoeken van een oplossing ...
jij bent hier in het voordeel daar jijzelf dus een HP scanjet 3570c. flatbed scanner in gebruik heb onder de Win 8.1
je inzet word zeker gewaardeerd.. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan