Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste forum,

Ik zit nu met een wel eigenaardig voorval op mijn laptop Samsung NP550P7C met Win 8.1.

Weet ook niet precies of ik in dit topic moet plaatsen of onder hardware, maar ga hier mijn best doen om het probleem uit te leggen.

Allereerst, het probleem doet zich ENKEL voor op accuvoeding NIET op netstroom !!!!!

Wanneer ik op een forum-site ga, zoals dit forum of ook op het Ubuntuforum in NL of de website van de Bibliotheek hier, gaat mijn beeldscherm zéér snel flikkeren, echter.....als ik iets naar beneden scrol houd het op en heb ik weer een prachtig, normaal beeld.
Ook wanneer ik op een uitklapmenu klik (zoals bv "bladwijzers" in Firefox ) houd het geflikker meteen op.

Op andere websites (zoals van kranten, YouTube, en vele andere ) doet het fenomeen zich NIET voor.. Ook op de furums van GPS'en (TomTom of Mio forum) heb ik er geen last van.

Dir doet zich nu sedert ong. 1 maand voor. Ik dacht in eerste instantie dat het aan de accu ligt (heb ze dan ook volledig leeg gebruikt en volledig weer opgelaten met Laptop uitgeschakeld) maar doet het nog steeds.

Ik heb me het hoofd al gebroken hierover en de instellingen van energiebeheer meerdere malen veranderd doch niets helpt.....

Ik wilde daarstraks, daar ik nog een half jaar garantie heb met de laptop terug naar de winkel stappen, maar ik twijfel meer en meer of het wel aan de accu ligt...

Ik herhaal ; het is enkel op DIT forum, het Nederlands Ubuntuforum en de site van de Bib alhier. Tot nu enkel op deze sites (misschien ook op andere waar ik nog niet geweest ben ???? ). En als ik iets naar beneden scroll houd het ook op !!!

Adwcleaner en Ccleaner heb ik er ook al op losgelaten.......probleem blijft

Ik weet, het klinkt raar dus verklaar me aub niet meteen voor gek, maar het is wel zoals ik het beschrijf.

Ik wacht in ieder geval op jullie kundig advies voor ik hem terug naar de winkel breng (vermoed dat ik hem dan enkele weken moet missen) en ben ook bang dat de verkoper me op een eigenaardige manier gaat aankijken als ik het probleem uitleg...:lachen78:

Alvast dank

Morjos

Ps : merk daarnet, toen ik op "nieuwe discussie versturen" wilde klikken het fenomeen zich ook voordeed met het naar helemaal naar beneden scrollen......is ook nieuw voor me-m-
Ook de instellingen van beeldscher lossen niets op; die staan trouwens goed.
 
hier heb ik zo direct geen pas klaar antwoord op gezien je vermeld dat dit enkel op bepaalde site's voor valt ..en gezien je vermeld dat de instellingen juist staan !
denk eerder aan het tijdelijke cache dat je eens dient te legen ...hierbij bedoel ik dan cookies en de browser geschiedenis
 
Ja, qtex het is iets raars....ook in programma's die draaien géén last van, wel af en toe bij het afspelen van een film, maar dan maar 2 of 3 keer....

Dat je niet meteen een pasklaar antwoord hebt neem ik je helemaal niet kwalijk....het klinkt dan ook zo gek dat ik lang getwijfeld heb om dit fenomeen op het forum te plaatsen.

Dacht dat Ccleaner die cach leeg maakte ?? Heb hem gister nog gedraad. Het doet zich trouwens voor bij zowel Mozilla als IE...
 
Nu alle gekheid opeen stokje....heb in Mazilla handmatig de cache gewist en het fenomeen doet zich idd NIET meer voor nu......
In IE totaal NIETS gedaan en daar is het nu ook goed...... ik begrijp er geen jota meer van; waarom geen probleem dan op netstroom en wél op accu....????
 
Ik heb wel wat ideetjes over wat er misschien aan de hand was, maar dit zijn alleen theoretische ideeen. Het is moeilijk om hiervoor een goed antwoord te geven.

Het kan een samenloop van meerdere factoren zijn.

Een accu die wat slechter geworden is dan toen hij nieuw was, de tijdelijke internet bestanden map helemaal vol. Hierdoor moet er geleegd en gevuld worden bij internet bezoek aan een webpagina.
Een webpagina bestaat uit verschillende bestanden, soms worden er ook scripts gebruikt die opgeslagen worden op jouw PC.
Hoe groot deze bestanden in totaal zijn verschilt uiteraard per pagina. Dit zou kunnen verklaren dat het beeld in combinatie met een iets verzwakte accu, flikkerde bij de ene website en bij de andere niet.
 
En het blijft gek lopen....dacht hierboven, na leegmaken cache, dat het opgelost was...........

Laptop uitgezet, naar winkel geweest, laptop weer opgestart en .....rara...weer van hetzelfde....flikkert weer als een stroboscooplamp..
 
ben aan het zoeken geweest op het net naar een vergelijkbaar verschijnsel omdat ik eerlijk gezegd dit nooit eerder ben tegen gekomen ....
doch op het net weet ik niets te vinden wat er ook maar in de buurt komt van je verschijnsel...!
 
Ja, qtex heb me de voorbije maand ook het lazarus gezocht.....nope.
Als hij het nu altijd deed, in eender welk programma of site........doch enkel op die paar, zoals dit forum.

Flikkert werkelijk zoals een stroboscoop en scroll ik iets naar beneden houd het op.

Vrees dat ik ermee zal moeten leren leven.....in de winkel gaan ze me voor gek verklaren...laat staan bij Samsung..
 
Morjos bij jou flikkert het bij Tuts...laatste dagen ben ik soms ineens uitgelogd!!!kan totaal niks meer doen op Tuts met FF...kan nog 1000 websites openen die werken allemaal..ga na IE alles normaal dan...ja jong denk me ook zot...
 
Ik heb een tijdje terug een gelijkaardige situatie gehad. Was wel niet met een laptop, maar een 2de TFT op een desktop PC. Probleem deed zich voor met een tool om men taskbar op men 2de scherm te tonen. Vreemd genoeg gaf dit problemen met firefox.
Wat ik je kan aanraden is een driver update te doen van je GPU (videokaart). Want ik vermoed toch dat dit een softwareprobleem gaat zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan