Status
Niet open voor verdere reacties.
Geachte,

Als fervente Samsung koper heb destijds op 31.01.2013 boven beschreven vrij dureSamsung Notebook aangekocht. Vrij snel begon af en toe hetbeeld te flikkeren op het beeldscherm en dit ENKEL EN ALLEEN OPBATTERIJVOEDING. Een groot probleem was het toen nog niet.
Ik volgde dit fenomeen op :
- in 2013 is dit 2 maalgebeurd
- in 2014 is dit 6 maalgebeurd
- in 2015 gebeurde dit bijnapermanent, ik vond vrij spoedig dat dit flikkeren alleen gebeurde op bepaaldewebsites ( I.E.) en in outlook en dat dit flikkeren op batterijvoeding stopte als ik delichtintensiteit van het scherm zeer laag instelde .
- in 2016 is dit fenomeengebleven : op batterij voeding , kan ik zonder flikkerend beeld delichtintensiteit maar maximum meer instellen op 25 %.
- Tijdens het schrijven vandeze mail in de outlook mail kan ik veel hoger gaan in licht intensiteit naar50 a 70 % vooraleer het scherm begint te flikkeren., maar in de outook paginapostvak in begint het beeldscherm terug zwaar teflikkeren tot ik de lichtintensiteit naar 25 % breng.
OP NETVOEDING HEB IK GEENENKEL PROBLEEM.
Een heel groot probleem ishet niet, maar het wordt slechter en een laptop moet toch op batterijvoedingmet een ordentelijke lichtintensiteit kunnen werken….zeker met de kennis datdit het eerste jaar al sporadisch begonnen is .
Op internet ( Pctuts .be Hulpforum) vind ik nogSamsung klanten met dit type Laptop Notebook die dit fenomeen ook al gehadhebben.( zie hieronder)

Welke acties heb ik alondernomen zonder beterschap om dit flikkeren van het beeldscherm enkel opbatterijvoeding te voorkomen :
- de batterij kalibreren
- ander beeldschermaangesloten op laptop…..enkel het beeldscherm van mijn Samsung Laptop flikkert.
- de beeldscherm resolutieaanpassen heeft geen invloed
- beeldschermvernieuwingsfrequentie staat OK op 60 Hz
- het grafische kaart NVIDIAGeForce GT 630M beeldschermadapters stuurprogramma verwijderen en opnieuwinstalleren.
- een nieuwe Samsung batterij in december 2016 aangekocht…… probleem kan niet toegeschreven worden aaneen defecte batterij…. zonder resultaat. ( nu heb ik ook nog een reservebatterij )

De laptop is in 2013 geleverd met windows 8, daarna in aug. 2014 upgedate naar windows 8.1 en vervolgens in aug. 2015 naar windows 10.

Samsung geeft als advies eerst het toestel terug te zetten ( na back-up ) naar fabrieksinstellingen. Ik heb destijds een gratis upgrade geinstalleed vanuit windows 8.
Na fabrieks instelling moet ik nu windows 10 kopen.( upgrade is er niet meer gratis )


Ik lees op het Pctuts.be Hulpforum dat op 23-01-2014 een zeker forum lid " marjos " een identisch probleem gehad heeft met hetzelfde type van Notebook - Laptop.
Na 5 bladzijden forum data was het probleem niet opgelost. Graag zou ik van marjos willen te weten komen hoe alles is opgelost geraakt.

Groeten....Roller





 
Moet wel opletten met drivers te gebruiken die niet van de fabrikant zelf komen. En zeker met video (GPU) drivers. Ga er niet vanuit dat je de driver rechtstreeks bij de fabrikant van vb AMD of NVidia kan gaan halen en dat alles vlekkeloos werkt. Heb je een laptop van Samsung met NVidia/AMD GPU, en bied Samsung "eigen" drivers aan, gebruik dan enkel de aangeboden drivers van samsung.
Heb onlangs voorgehad dat ik GPU drivers rechtstreeks bij AMD ging halen ipv Dell, 2 weken later begonnen de problemen. Sommige fabrikanten (waaronder Dell dus), passen die drivers aan naar eigen behoeften. Het rare was dat het de eerste 2 weken allemaal 'vlekkeloos' werkte.
 
Intussen watslimmer geworden : Samsung Notebook NP550P7C-T08BE geeft problemen met Windows10 versie 1511 en upgrade naar versie Windows 10 versie 1607 ( anniv. update )geeft nog meer problemen en onmogelijkheden. Deze problemen hebben te maken met geen update van de drivers voor Windows 10.
LaatsteSamsung software SW update 2.2.8.32 dateert van jaren geleden en is nietgeschikt voor Windows 10 en enkel geldig voor Windows 8. Antwoord van Microsoftis dat Samsung zijn drivers niet update naar Windows 10. Microsoft doet alleswat het kan om iedereen Windows 10 te laten installeren en Samsung heeftblijkbaar 2 jaar nodig om drivers klaar te krijgen voor Windows 10 en dezedrivers zijn er blijkbaar nog niet op dit ogenblik . Aldus telefoon antwoordvan Samsung Customer Care . Lees ook hieronder link


Samsung suggests you don't update to Windows 10 until it gets around to making drivers - ExtremeTech
 
Zoals ik hierboven al schreef, is de laatste Samsung software SW update 2.2.8.32 enkel geldig tot en met windows 8. Daarna is Samsung ergens rond 2013/2014 gestopt met laptops en computers voor Europa en de updates hebben ze rond 2015/2016 stillaan gestopt. Aldus mijn info van Samsung customer van gisteren 23.01.2017. Normaal moet een fabrikant 10 jaar na service en spare parts leveren, maar Samsung heeft besloten na 3 jaar dit blijkbaar stop te zetten aldus Samsung.....Roller
 
En als je nou eens de Setup probeert uit te voeren in de Compabiliteitsmodus en aanvinken dat het programma in een oudere versie van Windows wel goed werkte.
Incidenteel gaat zoiets ook goed met drivers installeren via setup programma zoals meestal met een videokaart het geval is.

Even via de properties of eigenschappen en dan

Compabiliteit.jpg
 
Bovenstaande van Skippy moeilijk te vinden. ...of beter ik krijg op het scherm " vorige versies zijn afkomstig van de bestandsgeschiedenis of van herstelpunt ". Heb wel een terugzetting moeten doen een week geleden van windows 10 versie 1607 ( anniversary update ) naar Windows 10 versie 1517 ( originele versie ).
In elk geval voorlopig doe ik niets en blijkbaar doet Samsung ook niets na op afstand overnemen van mijn scherm. Lees relaas hieronder.

Betreft : remote support Samsung 31/01 /2017 om 15.00 uur met representative van Samsung :Josse


Betreft : Samsung notebook – laptop NP550P7C met Windows 10versie 15.11
Scherm laptop flikkert op sommige sites enkel op batterijvoeding en niet op zeer lage lichtintensiteit.
Josse denkt dat dit een hardware probleem is, want hij ziethet niet op zijn scherm bij overname van mijn scherm en voegt er aan toe dat delaptop ouder is dan 2 jaar en buiten garantie en dat de kosten nogal kunnenoplopen bij herstel. Ik als ingenieur, denk niet dat dit een hardware probleemis maar een software probleem, om volgende reden :
- Het probleem is er enkel en alleen op batterijvoeding en niet op netvoeding
- Het probleem is er enkel op de outlook maillijsten als ik een mail open is het probleem van flikkering op batterijvoeding erniet, ik kan zelfs mijn scherm instellen op volle lichtintensiteit.
Het probleem is er soms ook sporadisch ookop bepaalde internet Explorer websites.
- Op het PC Hulpforum Pctuts.be is er een persoon met identischdezelfde problemen , met identisch zelfde type van Samsung Notebook enkel opbatterijvoeding . Het probleem is na zeer lange tijd opgelost geraakt na eenconversie van Windows 8 naar Windows 10.
- De batterij is kraaknieuw;
- Met al deze voorgaande zaken als background ,kan ik alleen maar besluiten dat het een
software probleem is , die ontstaan is na eenWindows update in de afgelopen jaren.
Ik heb contact gehad met Microsoft en na onderzoek van mijnrelaas , verwijzen ze mij naar Samsungvoor het installeren van de aangepaste drivers voor Windows 10.
LaatsteSamsung software SW update 2.2.8.32 dateert van jaren geleden en is nietgeschikt voor Windows 10 en enkel geldig voor Windows 8. Antwoord van Microsoftis dat Samsung zijn drivers niet update naar Windows 10. Microsoft doet alleswat het kan om iedereen Windows 10 te laten installeren en Samsung past zijndrivers niet meer aan. Terwijl alle andere fabrikanten van laptops dit welgedaan hebben. Na telefonisch onderhoudmet Josse van Samsung , geeft Samsung toe dat zijn drivers op hun laptops enkelgeschikt zijn voor Windows 7 of Windows 8 en Windows 10 niet aankunnen. Samsungheeft nog klanten met dit probleem. Het probleem kan blijkbaar alleen maaropgelost worden door terug te gaan naar Windows 8.Dit werd nergens op voorhandgepubliceerd.
Blijkbaarheeft Samsung ( stilzwijgend ) op de Europese markt de notebooks verkoop verlatenin de jaren 2013 a 2014 en nadien geen na service meer gedaan of ook nietwillen leveren.
Volgendde Europese regelgeving moet een fabrikant 10 jaar naservice mogelijk makenvoor zijn producten, blijkbaar is ditniet geldig voor Samsung.
Hoemeer ik Samsung contacteer, hoe meer ik telkens hetzefde verhaal te horenkrijg van andere personen van Samsung Nederland. RVC
https://www.extremetech.com/computing/229433-samsung-suggests-you-dont-update-to-windows-10-until-it-gets-around-to-making-drivers

Roller
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan