schermen gaan aan en uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede avond allemaal,ik ben hier nieuw en wil jullie eerst en vooral prettige feestdagen wensen
nu mijn vraag,ik heb een computer met een 7i prossesor merk toshiba met 6 giga geheugen een grafische kaart van nvidia,geforce gt 220
met 2 aangesloten schermen syncmaster2253 bw,ik gebruik deze voor bewerking van foto's en films ineen te knutselen(hobby)
nu heb ik sinds enige tijd een vervelend probleem,mijn schermen gaan de hele tijd aan en uit..maar alleen als ik met iets bezig ben als ik bvb niks doe blijven ze gewoon aan zoals het hoort
maar van het moment dat ik iets doe al is het maar mijn e'mail open doen begint het al...
ik heb al van alles gedaan maar niks helpt,scherm instellingen staan goed,allerlaatste updates voor drivers,zelfs nieuwe kabel van scherm naar komputer,enz..
zou het kunnen liggen aan videokaart?
heeft hier iemand ervaring mee of nog beter een oplossing?? blij met elke hulp
grt...Francy
 
hoe heb je deze 2 schermen aangesloten ...
maak je toevallig gebruik van een splitter om ze dan beiden op 1 poort aan te sluiten indien zo is dat wellicht de oorzaak ..
je dient immers beiden poorten te gebruiken dus ook de VGA poort en wellicht dien je een verloop stuk te gebruiken van VGA>DVI

**ook voor u fijne feestdagen toegewenst ...
 
dus je gebruik 2 aparte aansluitingen ...dan vrees ik dat je vermoeden betreffende de videokaart wel eens kan kloppen ...
als jij de pc zuiver maakt word dan ook de videokaart zuiver gemaakt van stof ?
*kun je eens precies vermelde welke videokaart dit precies is want van de Geforce GT 220 zijn er meerdere versies!
 
Beste is 500 watt,maar dit doet m sinds kort...eerst (2jaar) totaal geen last van gehad of zou het kunnen dat er stof in/op de videokaart zit..heb daar paar weken terug ook aan gedacht en eens open gehad en eens gestofzuigd. ben maar leek op dat punt mischien niet goed gedaan? ik weet het niet he..wil alleen maar noemen wat ik al gedaan heb maar nu weet ik het niet meer...
 
Lijkt toch iets mis met de videokaart. Het lijkt er op dat hij in een thermische beveiliging gaat.

Demonteer de fan met koelblok eens van de Grafische Processor en maak alles goed schoon. Monteer alles weer en gebruik nieuwe koelpasta.
 
@Lana. Je bedoeld met die "grafische processor" toch de CPU (in geval van Francy de Intel i7) of is dat nog iets anders ??

Vraag dit omdat Francy een maat van me is en ik hem ga helpen met zuivermaken...(nar)
 
Lana, bedoel je deze knaap ?


Ashampoo_Snap_2013.12.29_16h40m00s_002_.png

Heb je misschien ook wat uitleg van hoe we erbij kunnen....lijkt me nogal delicaat
 
Demonteer de fan met koelblok eens van de Grafische Processor en maak alles goed schoon. Monteer alles weer en gebruik nieuwe koelpasta.



qtex, het was in feite om in te gaan op de suggestie van Lana hierboven......was echt niet zinnens die CPU eruit te halen.

Enkel om te weten hoe we de koeling van de CPU kunnen reinigen. Omdat het zo delicaat is, is iedere raad welkom.
 
het betreft om deze videokaart te gaan ....
Ashampoo_Snap_2013.12.29_16h59m42s_004_.jpg en mijn eerdere vraag hier omtrent werd nooit beantwoord !

ik vroeg of deze videokaart ook word zuiver gemaakt van stof ...met name dan onder de behuizing !
m.a.w. niet zomaar de ventilator zuiver blazen ..heb het zelf eens meegemaakt dat ik de behuizing diende te verwijderen en wat zag ik tot mijn verbazing !
er had zich een deken van stof vast gezet op de koel openingen die zich onder de behuizing bevinden ...
 
Welke je precies hebt weet ik niet, maar hij zal er ongetwijfeld tussen staan https://www.google.nl/search?q=nvid...&ei=jU7AUpvaL8OQ0AXRh4CYBQ&sqi=2&ved=0CEoQsAQ

Allemaal kaarten met een GPU + cooler

Ik zal er een filmpje bij doen van een misschien heel ander type videokaart. Maar dan kun je zien wat de bedoeling is met de koelpasta.
Dit filmpje gaat over een heel ander probleem, let dus alleen op het demonteren en weer monteren.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan