Status
Niet open voor verdere reacties.
Op een aangemaakte extra partitie van mijn HD kan ik geen schrijf controle toepassen.
Ben als beheerder aangemeld,Instelling verkeerd misschien?
 
rechts klik op deze partitie ..
kies " eigenschappen " tap "beveiliging "
geverificeerde gebruikers " bewerken " vink volledig beheer aan en bevestigen met toepassen en ok

herhaal dit tevens voor elke vermelde naam /groep/gebruiker

om de stastion te controleren op fouten ..
klik je met rechts op de betreffende stastion ( partitie)
en je kiest eigenschappen ...open de tap " extra "
en je ziet hier ..3 opties vermeld staan
1. foutcontrole
2.defragmentatie
3.back-up

je neemt de 1ste optie en klikt op " nu controleren "
Bekijk bijlage 9216
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in beveiliging aangevinkt zoals eerder geadviseerd het volledig beheer over de schrijfcontrole maar het werkt nog niet.
Er gebeurt niets en het scherm verdwijnt weer.
Hoe moet ik eventueel de schrijfcontrole plannen?
 
volledig beheer over de schijfcontrolle ????
je dient het volledig beheer over de partitie te nemen zoals eerder werd meegedeeldt ...
voorgaande bericht van me heeft 2 oplossingen ..
1.hoe je beheer over de partitie verkrijgt
2..hoe je de schijf controlle opstart
 
Probeer de schijfcontrole nog eens te starten, (schijfcontrole sluit af en niets gebeurd....? ok?) Ga dan naar je Windows event viewer. Via uitvoeren: eventvwr <enter>
Ga dan naar Windows logs - applicaties (software of systeem) en kijk of er op dat tijdstip van het opstarten van die schijfcontrole een error of warning staat. Post hier even die "event". Dus de tekst die bij die fout terug te vinden is.
 
Dit is hetgene wat ik eruit krijg dus hopelijk dat iemand na analyse eruit komt.



0000000006: 2012-09-05 06:17:40:311 Exception <Killing CCC0 Process>: Proces met id 2952 wordt niet uitgevoerd. Exception Called by: ATI.ACE.MOM.Implementation.StateMachineToolkit.Transition::performActions processID:02888 threadID:(MOM_STM_DelegateThread) domainName:(MOM.exe ) assemblyName:(MOM.Implementation, Version=3.5.4028.24807, Culture=neutral, PublicKeyToken=90ba9c70f846762e) ************************************************************************************************************************
 
er worden verschillende oorzaken aangehaald .....
daarom is een eenzijdig antwoord volgens mij niet te verkrijgen ....

men spreekt dus over verschillende oorzaken zoals een beschadigd registerwaarde....
men spreekt ook over een virus besmetting dat als doel heeft bepaalde programma's uit te schakelen ...
men spreekt ook over een firmware update betreffende de ati drivers ...
 
Ik denk dat de fout die je aanhaald geen betrekking heeft op je probleem met de checkdisk. Ben je gaan kijken in zowel de software lijst als de systeem lijst? En is het tijdstip correct? Niet iets dat in de buurt komt... moet exact dat tijdstip zijn. Indien geen logging terug te vinden gaat er waarschijnlijk ook geen zijn.
 
Ik ben vandaag toevallig hetzelfde "probleem" tegengekomen toen ik probeerde om checkdisk via de Windows GUI te runnen op de root schijf.
Ik heb dit wel kunnen forceren via een command prompt window met volgend commando;

chckdisk c: /r /f

Dan wordt er voorgesteld om checkdisk te runnen bij de volgende (re)boot van Windows omdat het bestandssysteem niet gelocked kan worden wanneer Windows actief is. Dit is waarschijnlijk ook de reden waarom die er in Windows uitknalt. Dus dan gewoon bevestigen en Windows terug opstarten. Dan gaat er een checkdisk plaatsvinden.
 
Laatst bewerkt:
Kijk, ik wil er niet echt tussen komen, maar je weet maar nooit: ► Als ik schijfcontrole wens uit te voeren met reparatie dan doe ik het volgende » Startknop > opdrachtprompt (eerst na cmd aan het menu start vastmaken) > rechtsklikken, Als administrator uitvoeren >
chkdsk X: /f /r X vervang je door de disk-letter die je wilt nazien. Herstarten en laten lopen.

MVG |||| WW
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan