screenplay pro

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi

ik heb een multimedia schijf van iomega (screenplay pro hd) is het niet mogelijk om van men laptop alles hierheen draadloos te sturen? zo ja , ik weet niet hoe heb al eens een kabel van de multimedia schijf in de belgacom bbox 2 gestoken maar er gebeurd niets pff heb helemaal geen idee hoe het moet of moet ik nog iets appart aankopen , misschien kan het helemaal niet iemand ideeën of een oplossing want ik ken er echt niets van

thx

d;!
 
Volgens mij wordt er bij deze Iomega Multimedia Drive standaard geen WiFi adapter geleverd. Natuurlijk kun je deze wel kopen via Iomega of bij de computer winkel.

Bedraad via een netwerk kabel zou deze drive wel gewoon aan het netwerk moeten werken en zou je hem moeten zien op alle PC's die ook in het netwerk zitten. Soms moet je wel eerst de firewall instellen dat deze drive veilig is, zodat hij niet geblokkeerd wordt.
Via de USB poort, kun je hem ook gewoon aan elke willekeurige PC hangen.
 
ik heb een netwerkkabel in de schijf gestoken en hem mee i/h netwerk geplaatst..... dan heb ik de usb id laptop gestoken en zo kon ik in de schijf zelf .... maw ik denk als ik zulk dommeltje koop zou het draadloos ook moeten kunnen volgens mij....? ik heb via het bovenvernoemde een film willen overzetten van pc naar schijf maar de duur zou ongeveer 2 uur zijn pffff, dus heb ik de netwerkkabel verwijderd en de tijd ging naar 2 minuten ..... raar maar waar, dus vraag ik me ook af als ik het draadloos zou doen of dit wel zin heeft om zo films en muziek te streamen naar de schijf is dit allemaal de moeite wel ? als ik de tijd niet kan verkorten of is daar ook weer een oplossing voor?

momenteel hang ik de laptop regelmatig aan de schijf en klaar is kees maar ben terug aan het overwegen een desktop te kopen en dan wordt het wel wat moeilijker om de schijf hieraan te koppelen omdat de draden allemaal zijn weggewerkt

thx
 
Je hangt hem dus zonder router direct aan een PC met een Netwerkkabel. Het zou kunnen zijn dat je dan zonder tussenkomst van de router een netwerk cross kabel nodig hebt.
 
met netwerkkabel van router bbox 2 naar multimedia schijf en van m.schijf met usb naar laptop..... maar bij overzetten van data heb ik de netwerkkabel verwijderd daar de streaming zoooooooo traag ging
 
Tsja, USB is nu eenmaal een sneller protocol dan via het netwerk. tenzij je een Gigabit netwerk hebt.

USB 2.0 is ongeveer 4x sneller dan een normaal netwerk
 
Deze snap ik niet helemaal : met netwerkkabel van router bbox 2 naar multimedia schijf en van m.schijf met usb naar laptop

Je bedoeld hier toch niet dat je tegelijkertijd via 2 verschillende protocols met de mediaschijf bezig bent.

Alles moet via de router lopen. Bedraad of onbedraad. Dan haal je de maximale snelheid uit de netwerk apparaten.
 
met netwerkkabel van router bbox 2 naar multimedia schijf en van m.schijf met usb naar laptop
id dat klopt maar blijkbaar is het niet juist daarom zoek ik een oplossing want ken er niets van ik wil dus draadloos van de pc naar de mul.. schijf data doorsturen maar weet niet goed hoe eraan beginnen
 
snap het ook niet goed eigenlijk met de vorige netwerkkabel werkte alleen de xbox en niet de multimediaschijf.... heb eens geprobeerd met een andere kabel en het werkte raar maar waar ... alleen vraag ik me af of de snelheid van de streaming niet sneller kan, een film van 4,35gb duurde ongeveer 40 min wat volgens mij traag is, aan wat kan dit liggen of is dit normaal?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan