Screensaver deïnstalleren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil de namen van verwijderde screensavers uit de lijst van screensavers hebben wanneer je er één gaat instellen.Hoe kan dit?
 
het is me niet echt duidelijk wat er hier bedoeld word …
bedoeld men hier dat men de lijst schermbeveiliging wenst aan te passen dan is dit enkel te doen via het register...
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ Screensavers
je verwijder vervolgens uit de map Screensavers al dat gene je niet wenst te gebruiken …
**op eigen verantwoordelijkheid !
 
De bedoeling is dus ; door rechtsklik op bureaublad>aan persoonlijke voorkeur aanpassen>vergrendelingsscherm>instellingen voor schermbeveiliging krijg je een venster waar je geïnstalleerde screensavers staan en je één kan kiezen..
Echter staan in die lijst ook alle screensavers die reeds van het systeem verwijderd zijn, het zijn die namen van die verwijderde die ik weg wil zodat in de lijst dus allen nog de effectief aanwezige screensavers staan.
Voor ik in het register ga rommelen dus graag eerst duidelijkheid of uw oplossing de juiste is.
 
nee je mag datgene ik eerder vermelde niet gaan toepassen ...datgene ik vermelde heeft met de schermbeveiliging te maken zo als we deze kennen onder de W7
zie afbeelding **deze is ook nog aanwezig op de Windows 10 maar dit bedoel je dus niet !
Ashampoo_Snap_maandag 28 mei 2018_08h49m07s_003_.png



**de vergrendelingsscherm afbeeldingen vind je op de locatie C:/ Windows /Web /Wallpaper


Ashampoo_Snap_maandag 28 mei 2018_09h46m19s_005_.png
 
Blijkbaar nog niet duidelijk genoeg geweest, Hoewel?!;)
Op uw afb. zie je perfect wat ik bedoel.In die lijst staan bij mij dus namen van screensavers die ik reeds verwijderd heb,maar die namen blijven staan en die wil ik dus ook weg.
Ik heb het altijd toch al over screensavers gehad en niet over vergrendelingsscherm afbeeldingen?!
Dus de eerder gegeven oplossing is dan wel toepasselijk of anders?
 
plaats zelf dan eens een afbeelding van het gene jij bedoeld want nu ben ik al helemaal niet meer mee !

bedoel je dat de namen vermeld worden in afbeelding 1 dan dien je inderdaad via het register te gaan .
 
Inderdaad de namen zoals in afbeelding 1.
Bedankt voor de tip.
Echter als ik de werkwijze volg staan daar enkel de screensavers die standaard in Windows zitten,dus geen die ik zelf heb toegevoegd, laat staan diegene die ik verwijderd heb.
Nog een suggestie?
 
die jezelf heb toegevoegd zeg je en jij weet deze locatie niet meer … waren het zelf toegevoegde afbeeldingen dan kunnen die bij je afbeeldingen staan of in een aparte map die je dan zelf heb aangemaakt ..
zo heb ik eerder zelf een map screensavers op een eigen locatie gezet..bv een externe schijf
 
Ik heb gewoon geïnstalleerde screensavers die niet meer werkten onder Windows 10 verwijderd met revo..Alle bestanden zijn dus weg maar de namen blijven staan.
Heb in het register eens de naam ingegeven van zo een screensaver en kwam op volgende uit, Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Layers.
Mag ik daar en elders wat te vinden is via zoeken verwijderen wat de screensavers betreft die er toch niet meer zijn?
 
Ik heb voor alle namen eerst nog eens op de c laten zoeken en vond voor sommige toch nog enkele bestanden in een Windows map.Daarna in het register alles wat gevonden werd verwijderd.
OP één na zijn alle namen nu uit de lijst:bravo::yahoo:
 
De vraag die ik me hier stel is inderdaad of het wel zoooooo ongemakkelijk is dat je interface verwijderde savers aangeeft????? Dat lijstje is toch maar iets dat je zéér occasioneel gebruikt en heeft geen enkele invloed op prestaties van je pc..
 
Er zijn mensen die geen last hebben dat ze met een stinkende adem zitten, of zweetvoeten of dat hun pc er 1 minuut over doet om op te starten of...
Ik zou dat niet kunnen hebben en er alles aan doen om het ongedaan te maken.
Ik gebruik zeer regelmatig een andere screensaver omdat ik het mooi vind om naar te kijken als ik niet op de pc bezig ben.Dikwijls wou ik er één instellen die reeds verwijderd was, en ofschoon ik dat weet toch die er terug uitkiezen.
Daarom is het belangrijk voor mij dat die lijst opgeschoond werd.Ik had daar een probleem mee,ik alleen, en ik vroeg hier of iemand me daarmee kon helpen.
Als jij vind dat dat niet zo belangrijk is dan had je je de moeite kunnen besparen om een reactie te schrijven ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan