Status
Niet open voor verdere reacties.
M

maaseik

Gast
Gisteren bij het binnen halen van een film heb ik Search Protect ook gedownload met als gevolg dat mijn startpagina is veranderd naar 'My Start Search' .
Ik wilde die Search protect verwijderen via conf.scherm en programma's en onderdelen maar daar staat dit niet tussen .
Hoe geraak ik van dit virus af .?
 
dit probleem is verholpen ...
de gebruiker is persoonlijk langs gekomen ...en ben er 10 uren aan bezig geweest om dit op te lossen ..
de stappen die ik diende te doen ...

1..eerst opgestart met de avg rescue cd en een scan gedaan voordat Windows opgestart werd ...
er werden besmettingen gevonden en deze werden ook verwijderd ...doch Search Protect was nadien nog aanwezig !

2..de Norton internet security die door de gebruiker er op gezet was op 12/03...deed het niet ...deze kreeg geen update's binnen er werd vervolgens eerst getracht om deze te herstellen maar ook dat wilde dus niet lukken ...
daarop heb ik dan de Norton internet security verwijderd en werd deze vervangen door de 360 total security
deze gaf dan weer direct nadat deze geinstalleerd was aan dat er 26 Microsoft update's beschikbaar was , dit terwijl de Windows update's niets te melden had .
vervolgens ging de 360 total security deze 26 update's op halen en installeren nadat ik op patchen had geklikt ...
alle 26 werden dan ook geinstalleerd ... een herstart diende te gebeuren ..


3..als derde stap heb ik de chameleon optie van malwarebytes premium opgestart daar malwarebytes zelf niets vond ...
de chameleon optie start op in een Dos scherm en verhinderd het opstarten van eender welke besmettingshaard ..daarna start dan malwarebytes zelf op om te scannen en nu vond deze dus wel allerhande besmettingen ...deze werden ook verwijderd.
doch ook nu was Search Protect nog steeds aanwezig ...

4..als vierde optie heb ik dan ADWcleaber gedraait en ook deze vond een waslijst aan te verwijderen bestanden , register wijzigingen enz...ook hier diende er herstart te worden om het verwijderingsproces te voltrekken ..

5..als voorlaatste stap heb ik de nieuwe versie van Ccleaner er op gezet en ook extra's aangevinkt bij de instellingen van de IE ... er werden allerhande sporen gewist ...

6..als laatste stap diende ik de adons uit te zetten als ook de zoekmachiene google.be terug als de standaard in te stellen ..
ook de start pagina van de IE 9 diende terug aangepaste te worden naar google.be
ook diende ik het vinkje aan te zetten bij automatisch dns server toewijzen ..deze stond namelijk uit.

ja het betreft hier om een Vista te gaan namelijk de 32 bit home premium.


*het probleem is dus verholpen en bijgevolg kan dit topic op slot .
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan