Secundaire assen Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

ik heb een probleempje. Ik zou graag aan de rechterkant van mijn grafiek ook een as plaatsen en dat is me nu gelukt via secundaire assen. Maar het probleem is dat mijn grafieken nu over elkaar verschijnen en deze zouden naast elkaar moeten staan.. Iemand enig idee hoe je dit kan oplossen?

Alvast bedankt!
 
Hallo Lobke, ik zie dat je hier nieuw bent, welkom dus bij pctuts.
Het is te hopen dat ik je vraag goed begrepen heb. Je hebt in je werkblad 2 grafieken gemaakt, maar de ene grafiek staat over de andere .
Je plaatst de muiscursor in de rechterbovenhoek van je grafiek. je beweegt een beetje met de muiscursor tot je het juiste soort pijltjes krijgt. Het ene soort pijltjes kan je de grafiek vergroten of verkleinen, met het andere soort pijltjes die wijzen naar boven-onder-links-rechts kun je de grafiek verplaatsen of verslepen. Deze moet je hebben. Hou dan de linkermuisknop ingedrukt en versleep de grafiek naar een plaats in het werkblad waar je de grafiek wil hebben.
 
Bedankt voor je antwoord, maar dit is eigenlijk niet wat ik bedoel :)
Het is zo dat ik 2 grafieken in elkaar wil maken. Ik voeg dan aan de rechter y-as een secundaire as toe, maar wanneer ik dit doe
komen mijn 2 staafdiagrammen op elkaar te liggen.. terwijl ik ze naast elkaar wil hebben..
 
Ok , had de vraag eerst niet heel goed begrepen.
Als ik dit lees

maar wanneer ik dit doe
komen mijn 2 staafdiagrammen op elkaar te liggen..

Je praat hier over staafdiagrammen. Staafdiagrammen liggen altijd op elkaar. Wil je ze naast elkaar hebben , moet je kiezen voor kolomdiagram.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan