Status
Niet open voor verdere reacties.
Een belangrijk en leuk onderdeel in Windows Vista is onwaarschijnlijk de Sidebar. Met de Sidebar bedoel ik de balk die aan de rechterkant van uw bureaublad gevestigd is. Het is mogelijk om aan die Sidebar allerlei zogenaamde gadgets toe te voegen. Met een gadget wordt bedoeld een klein stukje software welke u op de hoogte houdt van allerlei leuke en voor u interessante onderwerpen zoals bijvoorbeeld het laatste nieuws. Maar een gadget kan ook een programmaatje op zich zijn zoals een rekenmachine of de Windows Vista klok. Deze lijst met gadgets groeit dagelijks. Maar was u op de hoogte dat ook de gadgets van Google een plek kunnen krijgen op uw Sidebar? De gadgets van Google vind u hier: Sidebar Gadgets van Google

Nu is het zo dat u normaal gesproken deze gagets alleen kunt gebruiken op uw startpagina of homepage. Maar de software van Amnesty Widgets genaamd de Amnesty Generator stelt u in staat om de gadgets gemaakt door derden toch toe te voegen op uw Sidebar. Het omzetten naar het juiste gadget formaat doet u in drie eenvoudige stappen. U vind de software hier: Amnesty Generator<O:p</O:p
<O:p</O:p

pluis-albums-tips-picture3529-amnesty-generator.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een mooi iets die sitebar, alleen dat het uw computer merkelijk vertraagt, dus let een beetje op met wat u allemaal in de sitebar plaatst.
 
Dit topic ging mij in principe om het programma : Amnesty Generator
Het werkt voor iedereen die onderdelen aan de Sidebar wil toevoegen.

Ik heb deze sidebar uit staan, niet omdat het geheugen vreet, maar omdat ik het niet gebruik en daarom als storend ervaar.
 
Vertagen?
Kan zijn op standaard pc, maar dan kan je ook andere nutteloze dingen uitzetten.
Ik heb een pc die reeds 3 jaar word (met slechts 2 gig ram en een AMD 3800+ dualcore).
In 45 seconden staat het bureaublad op mijn scherm met de sidebar.
Binnen een minuut is mijn browser gestart en lees ik al post op pctuts.
Ook windows mail is dan al gestart.
Op de sidebar kijk ik nu af en toe naar de weersgesteldheid als ik straks met de motor ga werken, of naar de staat van mijn partities tijdens grote downloads.
Ook de hoeveelheid vrij ram vind ik handig.
Hoe vaak komen mensen niet aandraven "mijn pc reageert traag" omdat ze alles laten openstaan (en hun ram blijft in gebruik)
Dat vind ik toch wel handig.
Ik zet liever andere nutteloze dingen uit.
Ook als ik iets installeer dat met alle geweld samen met windows wil opstarten vliegt hier onmiddelijk uit de opstartlijs.
Daar merk ik wel duidelijk verschil in opstart.
Als die vol staat kan ik de eerste 45 seconden niets doen, terwijl mijn desktop reeds zichtbaar is omdat er vanalles nog aan het opstarten is.

Schone opstart bespaart tevens op de aankoop van een nieuwe pc.
Behalve dan als je zware grafische toepassingen gebruikt, fotobewerking doet etc.
Vele mensen werken nog met pentium 4 en zijn er nog steeds tevreden over.
Daar heb ik ook al vista op geplaatst als dat werd gevraagd.
Ik waarschuwde dat de pc wat trager ging opstarten, maar dat was geen probleem.
Eens de pc opgestart was hij even snel dan hij was met xp.
Welke belang heeft dan die enkele seconden extra opstarttijd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan