Simulatie gezocht clementine,rhythmbox,sound juicer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij XP had ik magix om mp3 's te maken.Het program bleef soms hangen zodat alle moeite weer tevergeefs was.Liedje,artiest moest je zelf invullen(uren,dagen,weken naar de kl*ten).Met stick in de radio was liedjesnaam weer niet te zien.
Dit jaar zou ik nog graag een slideshow willen maken van de vakantie en om tekst bij de foto 's te voegen.Ik heb in E Disco Estrella gekocht en zou deze willen rippen naar mp3.De ene slide heeft mp3 nodig en een andere slide dan weer MU.
 
Bij puur toeval ben ik verder geraakt.Bij Ubuntu open je muziek.Je plaatst de CD.Je klikt audio cd aan.Tracks komen dan tevoorschijn.De muisaanwijzer laat de track dan automatisch afspelen.De track kan je dan slepen naar je map muziek.
Taggen moet ik dan weer maar eerst rippen.
Een kleine gebruiksaanwijzing zou wel handig kunnen zijn bij Ubuntu.Googelen leverde ook geen resultaat.Ubuntu.nl ook niet of anders zijn mijn beginnerskunstjes weer leedvermaak voor anderen.
 
Wil je geloven dat ik niet precies snapt wat je wilt.

Leg eens in Jip en Janneke taal uit wat je wil doen.

Zoals ik het in de topicvraag lees: Je wilt een slideshow maken van de vakantiefoto's met muziek er bij en dan wil je de naam van het liedje en de naam van de artiest vermelden in de vakantie slideshow ? Hier zoek je dus software voor die dit kan en het moet werken onder Windows XP.
 
Je hebt mijn vraag gevonden.Ubuntu draai ik.Zij veranderen telkens de namen van de oorspronkelijke besturingssoftware.Welk program wat doet is dan steeds installeren en bekijk het maar.Versie nr zoveel en wat nog allemaal.
Tags hoeven niet in de slideshow wel op de usb stick.Dus in 1 keer perfect de liedjes met tag rippen en opslaan.
 
Ik blijf maar verder zoeken,sukkelen.Nog een paar mnd en dan koop ik een occas W7 zodat ik een beetje kan doen zoals in XP of de W7 lessen die ik momenteel volg.
Bij veel prog zijn de taken meestal in 't grijs (niet zwart)die niet werken.Ik lees veel via google,mss vind ik iets.Ik denk dat er velen zijn die het zo laten en enkel het stof van de pc doen.
De moeilijkheden:ik open mijn muziek map,ik plaats de cd,begint meteen het 1° liedje te spelen,sta ik met de muis op 't 5° liedje dan speelt dat samen met het 1° liedje,Op het liedje verschijnt alleen Track nr....Je kan het wel slepen naar de muziekmap(opslaan dus).
Progr zoals sound juicer zouden een tag laten zien.Bij slepen van de audio cd naar deze springt het telkens terug.Een duivels systeem die ubuntu
 
is het zoiets als dit dat je zoekt ...


Freeware: Zortam MP3 Media Studio




MP3-studio
Zortam MP3 Media Studio is een alles-in-éen MP3-programma.
De tool heeft een ID3 tag organizer om MP3-bestanden te zoeken, in bibliotheken te catalogiseren en ID3v1 en ID3v2.4 tags te bewerken.
Daarnaast is er een cd-ripper met cover-ondersteuning die de CDDB (Internet Compact Disc Database) doorzoekt en automatisch ID3v1 en ID3v2.4 tags creëert.
Het downloaden van de cover en desgewenst de songteksten gaat automatisch, tegelijkertijd met het rippen van de cd.
Verder heeft de tool nog meer handige features, zoals een functie voor het normaliseren van MP3-bestanden en een handmatige zoekfunctie voor albumhoesjes en songteksten op internet.
Luister naar je favoriete muziek en bekijk tegelijkertijd de cover en de songteksten die stijlvol in beeld worden gebracht.
Voor meer visualisaties voeg je plug-ins toe via de Zortam visualization SDK, waarmee je ook zelf visualisaties kunt maken.

Zortam MP3 Media Studio is een handig muziekprogramma om je muziekcollectie mee te beheren.
ID3-tags te bewerken, cd’s te rippen, MP3’s te normaliseren en MP3’s om te zetten naar wav’ of omgekeerd

nu ben ik niet zeker of deze ook op ubuntu kan draaien ...
 
Dat prog geraakt niet geinstalleerd bij mij.
Momenteel is SoundJuicer(muziek cd's kopieeren) die werkt bij mij.Enkel titels leest hij op de spaanse cd.Rip naar .mp3 doet hij ook.Kopieeren als album (intern de .mp3 's)gebeurt ook naar 'mijn muziek'.Album even opendoen en de .mp3's in mijn muziek plaatsen,album verwijder je dan.Zo blijft alles netjes.
En dit na ca 20 prog te hebben geinstalleerd.
 
:vraagteken:Cowbel zit in ubuntu software.Die gnome blokkeert het weer denk ik.
Enkel de ingevulde SoundJuicer bij standaardtoepassingen-multimedia laat de cd zien van de cd als ik de schuif dicht doe.Voorheen dus.
Deze doet ook niets meer.Ik zie enkel nog bestandjes voorbij gaan onderaan.MusicBrainz mss?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan