Slaapstand sinds Win8 werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Beste allemaal,

Er schijnt een algemene fout te zitten vanaf win8: De Slaapstand werkt niet meer getimed. Met de startknop lukt het wel. Ofwel ook » Winkey dan twee maal pijltje rechts dan Enter «
Ik weet dat de meesten onder ons de Slaapstand nooit gebruiken, maar ik wel dus. Ik heb een volle dag gezocht op Google (Engels) en hier en daar heeft iemand een driver uitgezet of zo en werkte het terug, maar dat zijn uitzonderingen.
Is er een groot licht bij ons die een oplossing zou kunnen bedenken, dan zou dat tof zijn. Ondertussen behelp ik me wel zoals beschreven.

Met vriendelijke groet tijdens de storm buiten,

WW
 
Laatst bewerkt:
indien je de sleep toets in druk op je toetsenbord dan zal de pc in slaapstand gaan maar dit is duidelijk ietsjes anders dan we gewend zijn .
d.w.z druk je de " sleep " toets in op je toetsenbord dan gaat de pc in slaapstand maar word uit gezet ...druk je echter dan de opstart toets in van je pc dan start de pc daadwerkelijk ook op vanuit de slaapstand .
 
Ja, ja, Q., dat werkt allemaal, al heb ik geen sleeptoets op mijn toetsenbord.
Daarom moet ik : Winkey ; → ; → ; enter doen om direct in Sleep te gaan.
Bedankt voor je reactie.

WW
 
en bij mij , werkt jouw methode dus niet ( Winkey→→ ) omwille dat de sleeptoets aanwezig is ..

probeer het anders via de de sleep optie Ashampoo_Snap_2013.10.28_10h00m03s_002_.png
 
sleep je crussor naar de rechter beneden hoek en je klik dan op het tandwieltje ( instellingen )

je moet zeker niet klikken op pc instellingen wijzigen !!
 
Weer iets geleerd. Merci, zo gaat het sneller dan met Winkey, etc.

► Maar, het probleem blijft dat ik de Slaapstand niet meer kan instellen via energie. Na 15 min bv.

WW
 
toch wel..
ga terug naar de pc-instellingen en klik er deze keer wel op .
in pc-instellingen klik je dan op pc en apparaten
klik verder op stroom verbruik en slaapstand en hier kun je dit nu aanpassen naar je eigen voorkeur ...
Ashampoo_Snap_2013.10.28_10h34m49s_006_Pc-instellingen.jpg
 
O.K. Ik ben tot daar geraakt en stel alleen vast dat mijn tijden er mooi in staan, zoals ingesteld via energiebeheer.
Dus, is het spijtig genoeg de oplossing niet.
Jammer,
WW
 
Q.,
Wil je niet eens - als je tijd hebt - testen of het bij jou werkt? Ik zie twee keer NOOIT staan. Misschien eens scherm 1 minuut en computer 2 min. Alleen om te zien of het bij jou werkt? Als het niet te veel gevraagd is. Dan weet ik zeker dat het een algemeen probleem is als jou pc het ook niet doet. Achteraf kan je terug je 'Nooit' instellen.
Bedankt op voorhand.
WW
 
ik begrijp effe u niet ..jij wilt nu zeggen dat er dus een tijds duur ingesteld is dat je pc vanzelf in de slaapstand dient te gaan na een bepaalde tijd , maar dat dit dus nooit gebeurd ...
als dit jouw probleem is en ik heb het goed omschreven dan dien je eens te overlopen welke programma's er worden opgestart indien de pc niet in gebruik is ...
ik denk nu bijvoorbeeld aan opruimingstaken die vanzelf gestart worden van uit windows of een tool zoals glary utilities en anderen ...

om de slaapstand te kunnen gebruiken mogen er dus géén toepassingen gestart worden ...
 
Voor zover ik kan nagaan worden er geen toepassingen ge-herstart bij het ontwaken. Er wordt alleen de bestaande toestand in het RAM gezet, tot dat ik een willekeurige toets aansla. Na vijf seconden kan ik verder werken. Zo nu en dan doe ik een volledige herstart. Met Win7 werkte dat altijd bijzonder goed. Ik stel mijn beeldscherm op 10 min. (dàt werkt) en de computer op 15 min. (werkt nu niet meer).

WW
 
Laatst bewerkt:
ik heb de test gedaan ; d.w.z. het beeldscherm heb ik op 1 minuut ingesteld de pc zelf op 2 minutenen ..
ik liet de pc verder met rust en het beeldscherm ging ook na 1 minuut in slaapstand maar ik liet de pc verder met rust om te zien of ook de pc zelf in slaapstand ging na 2 minuten ...
deze 2 minuten werden er 5 en nog steeds ging de pc niet in slaapstand ....m.a.w. er zijn achtergrond processen die nog bezig zijn en dit hoe dan ook tegen gaan !
 
Bedankt. Dus net het zelfde als bij mij. Ik ben bijna zeker als je langer wacht je pc nooit gaat slapen. Dat is een superbug bij Microsoft. Wat kunnen wij er aan doen, zodat ze het met een update corrigeren. Ik heb een Fixit gezocht en het bestaat niet voor 8.1 (wél voor 7).

Ondertussen bedankt.

Iets anders (geen extra threat waard): Bij mijn Processor staat besturingssysteem 32-Bit, maar ook x64. Betekend dat dat ik met 64 bit zou kunnen werken? Ik heb een Win 8 Upgrade disk voor 32 (gebruikt) en voor 64 (niet gebruikt).

Overzicht
Besturingssysteem: Windows 8.1 Pro 32-bit | Processor: Intel Pentium E5300 @ 2.60GHz Wolfdale 45nm Technologie x64 | RAM: 4,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 399MHz (6-6-6-15) | Moederbord: Acer EG43LMK | Grafisch: HP LP2065 (1600x1200@60Hz) Twee maal Intel G45/G43 Express Chipset | Harde schijven: 119GB SAMSUNG SSD 830 Series (SSD) + 2 TB LaCie d2 Quadra v3C + Samsung portable 500 GB + iOmega 1 TB + LaCie Poulton 2 TB | Optische schijven: HL-DT-ST BD-RE BE06LU10 USB ( incl. Blu-Ray) + HL-DT-ST DVDRAM GT30N | Geluid : Realtek High Definition Audio | Browser: IE11 | Computertype: Desktop.
 
gezien er duidelijk vermeld staat bij je Processor: Intel Pentium E5300 @ 2.60GHz Wolfdale 45nm Technologie x64 kun je inderdaad de 64 bit versie gebruiken .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan