Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi
ik was/ben bij een vriend van mij en deze had mij om hulp gevraagd omdat bij hem de slaapstand niet meer werkt. zodra je deze knop aanklikt dan sluit hij af en binnen 2 sec start de comp weer direct op al tig dingen geprobeerd maar tot nu toe zonder resultaat kan iemand van jullie mij helpen
( ik bedoel de slaapstand - op pijltje naast afsluiten) { ik loop tegen de 70 dus probeer hier a.u.b. rekening mee te houden v.w.b. de uitleg}
b.v.d. en m.v.g. Egidius_1
 
je bedoelt dus de slaapstand optie bij start ...
Ashampoo_Snap_2013.08.06_13h11m15s_005_.png

ga via het configuratiescherm naar energie beheer ...
in energiebeheer klik je in het linker deel op " het gedrag van de aan/uit knop bepalen ..
er springt een ander scherm op ..neem dezelfde instellingen over als in de afbeelding .
Ashampoo_Snap_2013.08.06_13h12m31s_006_.png
 
hoi het heeft wat langer maar ik moest eerst naar mijn vriend om dit uit te proberen
maar helaas niet het gewenste resultaat met andere woorden helaas dit is niet de oplossing
dus moeten we verder zoeken
 
ga terug via het configuratiescherm naar " energiebeheer "
klik in energie beheer op de vermelding links "Wijzigen wanneer de computer in slaapstand gaat "
klik daarna verder op de vermelding " geavanceerde energie instellingen wijzigen "
nu springt er een schermpje op waar je de aan/uit knop een bepaalde opdracht kunt ingeven ...
ook de slaapstand knop kun je hier aan of uit zetten .

Ashampoo_Snap_2013.08.10_11h06m03s_003_.png Ashampoo_Snap_2013.08.10_11h06m54s_004_.png
 
@Egidius_1,
Ik neem aan dat wat hier vooraf ging, je niet verder heeft geholpen met je slaapstand probleem.
Hoewel de meeste PC-gebruikers niet van het gebruik van de slaapstand houden, ben ik er wèl een fervent gebruiker van.
Ben je echt zeker dat je de raad van berichten #2, #4, #6 en #9 goed hebt opgevolgd?
► Zo ja, ga dan eens naar Opdrachtprompt (dat DOS-achtig ding) en typ » POWERCONFIG -H ON «, <Enter>.
Als dit alles je niet helpt, dan eens zien of je niet kunt teruggaan naar een vorige tijd, waarin zich dit nog niet heeft voorgedaan (met systeemherstel of Backup).
Eens dit terug werkt, dan kan ja bij het tijdelijk stoppen van je werk ofwel bij de energie-stand het scherm op 10 min en de PC op 20 bijvoorbeeld zetten. Wil je onmiddeelijk gaan slapen, dan kan je: de windowskey eens indrukken, dan tweemaal pijltje rechts, gevolgd door Enter.
(Toch zo nu en dan je PC heropstarten en een tijdje laten staan).
Veel succes! Tussen haakjes: ik ben over een paar maandjes óók 70. Laat dat geen verschil zijn met het jonge geweld op PC-gebied.
Groeten,
WW
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan